2018-09-13, 21:04
Medlem
Låtsas ni alla att det regnar när det blir uppenbart att pengarna styr?
Hur kan ni ta fotboll på allvar, när spelarna tar till agenter när det inte passar deras agenda?
Citera
2018-09-13, 21:11
Medlem
Fittheligeandes avatar
Tränaren är lite skum. Ser inte glad ut när Sverige gör mål. Han kanske inte vill ta ut segern i förskott.
Citera
2018-09-14, 16:01
Medlem
Croneman i DN undrar om inte Janne Andersson kommit väl lindrigt undan i matcherna efter VM.
Han menar, att ser sportjournalisterna inte var landslaget är på väg?
Det är bättre att ställa obehagliga frågor i tid och börja åtgärda istället för att sopa under mattan.
Finns ingen lagdel i landslaget som fungerar särskilt bra idag.
Citera
2018-09-16, 11:15
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
När försvann smeknamnen ifrån svensk fotboll? På 40- och 50-talen sprudlade de:

"Garvis" Carlsson, "Mona-Lisa" Andersson, "Hemliga Jönsson", m.fl.

Vem är den senaste svenska landslagsspelaren med ett etablerat smeknamn? "Bjärred" Andersson?
"Chippen" Wilhelmsson är den sista jag kommer på.
Citera
2018-09-16, 17:22
Medlem
In med Kristoffer Peterson i truppen! Han är i riktigt bra form och förtjänar en chans.
Citera
2018-09-16, 18:50
Medlem
wirr3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
"Chippen" Wilhelmsson är den sista jag kommer på.
Zlatans "Ibra" och Anders Svenssons "Taco" kan man la kalla hyffsat etablerade?
Senast redigerad av wirr3 2018-09-16 kl. 18:53.
Citera
2018-09-16, 19:12
Medlem
Pentagenaristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
När försvann smeknamnen ifrån svensk fotboll? På 40- och 50-talen sprudlade de:

"Garvis" Carlsson, "Mona-Lisa" Andersson, "Hemliga Jönsson", m.fl.

Vem är den senaste svenska landslagsspelaren med ett etablerat smeknamn? "Bjärred" Andersson?
Inte det senaste, men kanske det roligaste...Olle Nordin kallades för "Korv-Olle" vill jag minnas. Om någon vet varför så är jag idel öra.
Citera
2018-09-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Hedman, Mjällby , Mellberg
Haha. Hedman är en WT nolla som såg bra ut för att Bjärred spelade som en kung i försvaret. Mjällby var kanske bra i en liga som håller allsvensk klass eller strax ovan.

Mellberg är Degerfors och Gullspång. Och "Aik" ikonen Tjärnström är Karlskoga och Degerfors.
Andreas Andersson för att nämna en till är mer Ifk Göteborg och Degerfors än Aik.

VM-laget 94 var typ halva laget från Göteborg. Sådan klass kommer aldrig Aik nå som Göteborg hade.
Citera
2018-09-28, 15:19
Medlem
BarryHeros avatar
Johannes Hopf talar ut om hur obegripligt och absurt det är att han inte är landslagsaktuell:

Citat:
Jag tycker ändå att jag har gjort det bra nu och tycker kanske att jag borde få chansen någon gång, särskilt eftersom ligan faktiskt är ganska bra. Jag kan inte göra så mycket mer än mitt bästa och spela på den höga nivån som jag ligger på. Jag blev årets målvakt året efter jag kom hit och nu leder jag statistiken för antalet räddningar, "super saves" och hållna nollor. Jag kan inte göra mer än det.

Citat:
Johannes Hopf [...] lämnade [...] allsvenskan och Hammarby för spel i den turkiska ligan, Süper Lig, och närmare bestämt hamnade han i Genclerbirligi och där har han spelat under de senaste åren. Men förra säsongen trillade laget ur högstaligan. Hopf ville inte följa med klubben ner i seriesystemet, utan bytte till nykomlingen Ankaragücu.

- Mitt namn härnere är väl ansett, jag är en högt rankad målvakt. Intresset var stort, sedan kom det till hur mycket det skulle kosta - då var lag det som försvann såklart. Men det var många som var och tittade på mig, säger han till Fotbollskanalen.

I sin nya klubb har han och klubben fått en bra start. Ankaragücu har spelat ihop tio poäng på sex ligamatcher och bland annat kryssat mot Trabzonspor och vunnit mot Daniel Larssons Akhisar Belediyespor. En bidragande orsak till klubbens fina säsongsinledning har varit Johannes Hopf. Efter sex spelade ligaomgångar har han hållit nollan tre gånger och dessutom toppar han Optas statistik för antalet räddningar och "superräddningar". Vidare har han också fått jubilera då han gjort 100 ligamatcher.

https://www.fotbollskanalen.se/turkiet/hopf-har-gjort-flest-raddningar-i-super-lig---far-inte-vara-med-i-landslaget-f/

När är det dags att peta Kristoffer Nordfeldt som nöter bänk i Wales i förmån för en av Europas bästa målvakter Johannes Hopf?
Citera
2018-10-03, 12:29
Medlem
BarryHeros avatar
Landslagstruppen för matcherna mot Ryssland (UNL) och Slovakien (träningslandskamp):

Citat:
Målvakter:

Robin Olsen, Roma

Karl-Johan Johnsson, Guingamp

Kristoffer Nordfeldt, Swansea.

Backar:

Mikael Lustig, Celtic

Emil Krafth, Amiens

Andreas Granqvist, Helsingborg

Victor Nilsson Lindelöf, Manchester United

Pontus Jansson, Leeds

Ludwig Augustinsson, Werder Bremen,

Martin Olsson, Swansea.

Mittfältare/Forwards

Sebastian Andersson

Marcus Berg

Viktor Claesson

Jimmy Durmaz

Albin Ekdal

Emil Forsberg

John Guidetti

Oscar Hiljemark

Mikael Ishak

Sebastian Larsson

Kristoffer Olsson

Kristoffer Peterson

Marcus Rhodén

Gustav Svensson

Isaac Kiese Thelin

https://www.svenskfotboll.se/nyheter/landslag/2018/10/herr-trupp-mot-ryssland-och-slovakien/
Citera
2018-10-03, 12:33
Medlem
BarryHeros avatar
Sebastian Andersson, Mikael Ishak, Kristoffer Olsson, och Kristoffer Peterson är alltså nya namn i truppen jämfört med senast.

Det fanns alltså ingen plats för Sam Larsson (går han inte bra i Feyenoord?) och Ken Sema (som nöter bänk i Watford) som var med senast. Det verkar även som om man har petat Filip Helander. Just ja, Robin Quaison är ju också petad.
Senast redigerad av BarryHero 2018-10-03 kl. 12:43.
Citera
2018-10-03, 12:59
Medlem
snillet_1s avatar
Helander är skadad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in