Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Hur vet du det? Kvinnor behöver som sagt inte berätta detta för dig, tom din fru kan utföra en abort utan att du därför informeras, idag är det dessutom synnerligt enkelt via dagen efter piller ex.
Så länge du haft ett sexliv överhuvudtaget med fertila kvinnor med någon form av självbestämmande över sina liv samt rörelsefrihet så kan du således inte veta detta.
men? du kanske har låst in din uvhona på dasset och tappat nyckeln?
Jag medger att det är med förbehåll för att min hustru (som tillika är min fd flickvän) kan ha gått bakom ryggen. Det har jag emellertid ingen anledning misstänka.
Citat:
Snälla uven...att någon gör 2 aborter betyder inte automatiskt att de därför slarvat.
Jo, det vill jag påstå. Därtill förs det ingen statistik över hur många fler än två som respektive kvinna begått. Det är rätt märkligt egentligen.
Citat:
nej jag är lika käftig som vanligt. Varför svarar du inte på denna fråga jag nu säkert ställt jag vet inte hu många ggr...hu ska du tvinga/ mota in/ övertala män till äktenskap?
Fast det har jag - flera gånger. Jag vill varken tvinga män eller kvinnor i äktenskap, däremot uppmuntra det genom ekonomiska styrmedel och förmedling av önskade beteenden. Föräldrar som inte tar sitt ansar skall kunna dömas för bristande föräldraskap, men det behöver så klart inte betyda äktenskap, så länge man tar sitt ansvar på annat sätt. Män, och kvinnor (jag har ett sådant exempel på nära håll) som smiter från sitt ansvar måste så klart åläggas att betala mer för sin avkomma och inte överlåta detta p de andra parten.
Citat:
jag förstår att du gärna ser ett samhälle med några "överuvar" (där du själv självklart ska ingå) samt några andra "underuvar" som ska serva dig...men tyvärr, den tiden är passerad.
Nej, det är den inte, men det tar sig andra former nu för tiden och inte minst framöver. Alla samhällen är skiktade, men på olika sätt.
Citat:
det också men lika mycket, eller mer för att vi lever i ett jämställt samhälle, där även kvinnors rättigheter bejakas samt barn födda utanför äktenskapet. Termen "oäkta" har för länge sen dumpats.
Du vill ha detta åter...det vill inte jag.
Vill du leva i denna typ av samhälle du önskar så förslag....Dubai? Oman? Saudiarabien?
Alla lände med hög standard, teknisk utveckling.
Ingen aborträtt.. alla, speciellt kvinnor tvingas leva i äktenskap, inget sex utanför äktenskapet, eller tja inte för kvinnor i vart fall. Jag vet inte vad man gör med oäkta barn...slänger dem på tippen kanske? de få garanterat inget barnbidrag i vart fall.
Så flaxa dit uven! vekar vara idealet för dig.
Jo, vi har infört mycket eufemismer i det moderna språket för att dölja och släta över den bistra verkligheten. Jag är mer för att kalla en spade för en spade.