Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Inget problem alls. Men som alla andra så slipper jag helst själv. Jag har ju sagt att jag är felbar. Principen är utmärkt, men själv vill jag så klart inte drabbas.
Nej du vill helst att kvinnor ska "drabbas" via att bygga ett system där kvinnors reproduktion ska slå dem i ansiktet extra hårt.
Citat:
Man behöver inte avstå från sex - man kan använda fungerande preventivmedel.
För hundrade gången! överallt där man idag har abortförbud så föds det oönskade barn eller aborteras dyrt utomlands eller illegalt via ex. att man köper abortpiller på nätet.
Ta nordirland som ex. de är 1,8 miljoner och varje år:
"around 700 women a year travel from Northern Ireland to England, Wales or Scotland for the procedure."
https://www.theguardian.com/world/2017/oct/23/northern-irish-women-offered-free-abortion-services-in-england
Antalet som gör abort via olagliga abortpiller i nordirland går nog inte veta.
http://www.bbc.com/news/magazine-35980195
Din idé att kvinnor skulle sluta ha sex, bli fulla, eller vara unga och dumma, eller att preventivmedel plötsligt! via ett mirakel blir 100% säkra och alltid använda korrekt bara för att man inför abortförbud kan du alltså glömma.
Citat:
Jag har ofta anfört att det födda livet är mer värt än det ofödda, men av detta följer inte att det ofödda livet är värdelöst. Står det mellan moderns liv och fostrets liv så vinner moderns, men i de allra flesta abortfallen så handlar det inte om detta, utan om varianter av bekvämlighet. Det duger inte som skäl för att avsluta ett mänskligt liv.
men du står bara för en politik som aktivt motverkar det födda livets rättigheter.
Citat:
Jag menar tvärtom att kroppen, ehuru mycket liten, uppstår i konceptionsögonblicket.
Mycket liten du. 2 sekunder före konceptionsögonblicket har du 2 könsceller på ca 2 cm avstånd .2 sekunder efter detta ögonblick har du 2 könsceller precis bredvid varandra....jäklar du vilken "kropp"!
Det du kör med är en larvigt religiöst trams.
Citat:
I ett samhälle är äktenskap ingås frivilligt, och makarna har lärt känna varandra före giftermålet, ofta i åratal, så finns det få skäl att upplösa detsamma lättvindigt. Förutsättningarna borde vara ytterligt goda för lyckliga äktenskap nu för tiden. Jag har anledning tro att det är mer vilja och relationsförmåga som krävs.
Hur "frivilligt" blir det när du infört dina lagar av abortförbud för kvinnor samt bortagandet av barnbidrag?
Vad du tycker borde vara...är uppenbart inte så för rätt många eller hur?
Citat:
Vad tyder på det? Idag förvärvsarbetar de flesta svenska vuxna kvinnor nedom pensionsåldern, men vi förökar oss inte i tillräckligt antal. Jag vill inte tvinga hem kvinnorna, men vi måste inse att det finns ett problem här.
Vi har en nativitet på 1,9 betydligt högre än motsvarande länder söderöver, där jämställdheten är lika gällande abort ex. men inte gällande dagisplatser, föräldraledighet etc.
Du borde ta på allvar att kvinnor faktiskt verkar prioritera karriär och egen inkomst före att skaffa barn om de måste välja.
Citat:
Nu skall vi se, 8 timmars arbete, 8 timmars fritid, 8 timmars vila. Så, Du vill att män skall arbeta mer och tror att detta är lockande? Här har vi ett av de stora problemen - jämställdheten leder till mer arbete. Det är ingen lyckad lösning. Uppenbarligen.
Kvinnor gör idag ca 30 minuter mer hushållsarbete varje dag än män.
och ojämställdhet leder till att kvinnor får mer arbete, tror du det är mer lockande eller "lyckad lösning"?
Citat:
Jag vill att både kvinnor och män skall kunna välja bort oönskade graviditeter - innan de uppstår. Men uppstår de ändå, så är det bäst om de uppstår inom en stabil relation.
Män kan alltid välja bort oönskade barn - innan de uppstår. Så även i din "modell" eftersom du inte har ett skit tvång/ straff/ piska/ som gäller mäns liv, bara kvinnors och barn.
Du har fortfarande inte svarat på hur fäder till oönskade barn ska piskas in i "stabila äktenskap"
eller hur fäder till oönskade barn ska tvingas ta 50% av det praktiska arbetet med ett oönskat barn.
Hur hade du tänkt dig detta?
Citat:
Spinnhus, kanske? En moder som inte vill ta hand om sitt egenfödda barn bör nog undersökas av läkare. Det är inget naturligt beteende.
Jo det är ett fullt naturligt beteende. I naturen sker det hela tiden, nyförlösta honor vill inte/ kan inte/ är inte friska etc...och dumpar ungen att svälta ihjäl, bra lösning för mänskliga moderna civilisationer tycker du?