Minns jag rätt har jag åkt på en liknande, och det är så klart ganska löjligt, även om jag förstår att det inte heller går att ha en regel som ska tolkas subjekt.
I mitt fall, och fallet precis nämnt här ovan, är det dock påståenden om användaren, som till exempel "Tjena Stefan", vilket faller under att avslöja en identitet (även om det självklart är ironi).
Det som gör ditt fall lite mer intressant är, enligt mig, inte det du pekar på, (att med uppsåt avslöja) utan följande:
Citat:
Att på forumet (via inlägg eller i PM) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet.
För du avslöjade ingen, du ställde en fråga om huruvida det var korrekt identitet.
Det kan absolut tolkas som att eftersöka en identitet, men är det självklart att det bör ses så när det är en direkt fråga till den vars identitet man i sådana fall eftersöker?
Och vart finns uppsåtet med att avslöja det om man ställer frågan till användaren direkt?