Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
En bok är inte interaktiv med en annan person på andra sidan som svarar aktivt. Hur som, i ett textbaserat forum ska man hålla sig något klarare. För att återgå till TS frågeställning: Oddball har inte gjort något fel, hen har jobbat "by the book".
Ja, alltså jag är ingen rättshaverist. Anser de flesta att det är korrekt så får jag väl köpa det. Då anser jag dock fortfarande att regeln bör förtydligas. För i mina ögon (och säkert i flera andras) är:
Citat:
att på forumet (via inlägg eller i PM) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet
något HELT annat än att göra en helt uppenbar jämförelse mellan två (i ens egna ögon) proppmätta nymoralister, kalla en korkad person för Ica-Jerry (vilket om än kan vara lågt) eller köra en extremt oskyldig (men larvig) ”Tjena Fredrik

” till en användare som med näbbar och klor försvarar Fredrik Virtanen eller en ”Är det du Gustav?” till en användare som höjer MP till skyarna.