2018-05-01, 15:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Dessvärre tror jag också att kattens lek med råttan och sen tortyren höll på i flera timmar innan han gav henne dödsstöten.
Ja, det är troligt - eftersom man helt kan strunta i PMs uppgifter om dödens inträde redan vid klockan 23.

Eftersom sexuell sadism handlar om psykisk tortyr så kan man nog tyvärr räkna med ett mer utdraget förlopp vilket även ÅK är inne på.
Hon visar tydliga tecken på att ha varit bunden - både via tryckskador runt ansiktet, handled samt fotleder inklusive de avskurna remmar som sitter i ubåten. För att öht få tryckskador lär de ha suttit ett tag.
Det har varit oerhört vanskligt att bedöma skär och stickskadorna pga saltvatten, styckning, förruttnelse.
Huvudsak är att man sett cirkulation i vissa skador, att de påförts i livet eller direkt anslutning för att helvetet ska åka dit öht. för grov sexuellt övergrepp samt mord.
Senast redigerad av develi 2018-05-01 kl. 15:15.
Citera
2018-05-01, 15:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]Tack för exakta tidsangivelser.
Jag ser det som fyra faser:
1/ Den manipulativa fasen som är upphetsande (förspel) kan vara i tornet på väg ut till Middlegrund.
Att PM är rejält till sig i trasorna skvallrar kanske kryssningsfartyget Aidabella om.
PM gick ner först, skickade ett mess till KiM i tornet ,kanske -Kaffe och kakor framdukat. Varpå KiM skickade ett sista mess till pojkvän- Han har köpt kaffe och kakor! Sedan går KiM ned. Vi vet inget vad som hände därefter. Jag kan tänka mig att PM ville att det skulle inledas normalt för att därifrån låta atmosfären ändras,till att efterhand bli alltmer mörk och hotfull.
Det är mycket troligt.
Men PM var kanske redan så upphetsad att de räckte med 10 -15 minuter av det förspelet.
Det är en sista aktivitet på KiMs mobil (du har tidsangivelsen) som troligtvis kommer från ubåten.
Det finns en kort signal kl 20.29 från Kim förutom sms 20.16.
PMs mobil är återskapad och kontrollerad så han lär inte ha skickat nån invitation om kakor.

Att det "räckte nog" med 10-15 minuter och "tillräckligt upphetsad" låter som om det vore en pilsk tonåring som riskerar lägga satsen i bralllan.
Det är snarare frågan om sexuell sadism och psykopati.
Vad som skett vet givetvis ingen annan än PM, men var för sig (parafili samt grav störning) handlar om njutning via att känna makt över offret. Han roar sig och njuter.

Fortsättningsvis hör rollspel till hans tändningsmönster, så därav tror jag att han låtsas att allt är som vanligt, att övervägande tid i första dyket är precis som de kommit överens om - en intervju.

På slutet av u-läge tror jag att han överfaller, misshandlar och binder henne - dvs transformeras till det monster han egentligen är.
Jag tror det är sant som han säger; att han hör henne ropa i förtvivlan då de är i ytläge i samma veva som han smsar sin fru för att köpa sig tid. Det lär bli en lång natt..
Citat:
2/ Aktiv tortyr. (fysiskt och psykiskt) och med tanke på skadorna, 1,5 timme till 2 timmar är väldigt lång tid.
?
Han står stilla 50 minuter vid 02-tiden dvs den tid han påstår sig försöka baxa henne upp i tornet.
Jag tror snarare att han torterar henne.
Citat:
3/ Dödsfascination, intresse för lemlästning. Filmande (troligtvis stödd på armbågarna för närbilder).
Känna triumf över skyddslösa kroppsdelar i sin ägo. Njuta av sin makt och kontroll.mm mm.
Jag tror att PM njöt lika mycket av den delen som han njöt av punkt 2/ och punkt 1/
Ja, självklart njöt han. Föregående psykiska tortyr vid sadism förtar inte njutningen som sker i nästa fas, det är väl mer likt ett crescendo på väg mot en grand final i klass med hans hårddisk:
Hans favvo är troligen halsavskärning samt tortyr via kniv samt vasst föremål i vagina.
Samma stil som mordet, samma stil som mordplan via sms.
Att han filmar betvivlar jag inte. Han har gjort det förr med GoPro kamera och det här vore väl den ultimata filmen att runka till sen.

Jag tror således inte på nån "triumf över skyddslösa kroppsdelar".
Han tar ingen trofé i form av kroppsdelar, han har inte skurit bort bröstvårtor eller annat, han har inte nekrofili som huvudsakligt intresseområde.
Jag anser att det är sadism och dödsögonblick som verkar fascinera PM, den döda kroppen är sopor som han dumpar för att komma undan polis.
Citat:
PS. Det är både försvarsadvokat såväl som Åklagares jobb att så frön för tvivel.
Att Jacob säger "kan varit vid liv långt in på natten" är just för att så tvivel. För att riktigt understryka hur förfärligt det här brottet kan vara. Det är hans jobb som ÅK.
ÅK har bevisbördan dvs ska leda i bevis - det är hans jobb som ÅK.
Advokaten försöker så tvivel kring det han sen presenterar.

"Hun kan have været i live til langt ude på natten"
PMs tid för döden är vid 23-tiden. ÅK har uppgett att han snarare tror hon är vid liv längre och han diskuterar även att Kim var bunden i detta sammanhang.
Han har även åberopat PMs mördarplan som är uppenbar sexuell sadism:
En kvinna binds fast i Nautilus och han kikar efter halspulsåldern med sin hobbykniv och pratar således hotfullt och dominant mot offret och njuter av makt; att skrämma offret.
Senast redigerad av develi 2018-05-01 kl. 15:25.
Citera
2018-05-01, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är troligt - eftersom man helt kan strunta i PMs uppgifter om dödens inträde redan vid klockan 23.

Eftersom sexuell sadism handlar om psykisk tortyr så kan man nog tyvärr räkna med ett mer utdraget förlopp vilket även ÅK är inne på.
Hon visar tydliga tecken på att ha varit bunden - både via tryckskador runt ansiktet, handled samt fotleder inklusive de avskurna remmar som sitter i ubåten. För att öht få tryckskador lär de ha suttit ett tag.
Det har varit oerhört vanskligt att bedöma skär och stickskadorna pga saltvatten, styckning, förruttnelse.
Huvudsak är att man sett cirkulation i vissa skador, att de påförts i livet eller direkt anslutning för att helvetet ska åka dit öht. för grov sexuellt övergrepp samt mord.
Två dyk som PM kunde leva ut sina sexuella fantasier helt ostört. Två kritiska moment, Mordet + styckningen (lemlästningen) när han absolut inte ville bli störd eller avbruten.

Kim skulle vara hemma till ca 22.00. Efter det blir hon saknad och kanske eftersökt.
PM hade inte all tid i världen på sig.
Han hade tålmodigt stått vid sidan om offret i tornet ca 1,5 timme och blivit mer och mer upphetsad. Sett bilden i huvudet på kvinnan som får halsen avskuren...........Varför skulle han vänta mer än nödvändigt?
Så fort KiM kom ner i Ubåten var hon helt i PMs våld.

Och PM visste att han hade en hel del att göra efter offrets död. Om han skulle komma undan. Och det var ju hans plan. Säkerligen rengöra Nautilus, segla i hamn ,sprida ut spår efter KiM på hennes avstigningsplats, komma hem själv med minneskortet innan folk vaknat.
Ungefär så såg nog hans plan ut tror jag. Men PM var tidsoptimist.
Allt gick inte på räls i praktiken som det gör när man fantiserar. Såvida man inte är smart nog att lägga till tid för strul i sitt planerade projekt.
Citera
2018-05-01, 15:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Frågan är i grund och botten, dog hon vid första eller andra dyket? Att han "tog kontroll" på henne vid första dykat kan vi utgå ifrån, Annars hadde hon "reagerat" på nåt sätt, då resan skulle vara en 2 timmars sådan.
Själva avslutningen kan inte ha tagit allvärldens tid då blodförlust inte kan pågå i evigheter. Han kan dock ha plågat, skrämt och pinat henne helt från början. Vi vet inte.
Ja, det är själva diskussionen i sitt ursprung. För övrigt påminner argumenten om alla andra mord där sadism förekommer - att det är ett betydligt snabbare förlopp, att offret inte kan ha lidit så länge.
Parallellt brukar det komma en skopa att det är skribenterna som gillar att vältra sig i sadism.
Patetisk argumentationsteknik med andra ord.
Det är en lång natt och han hade varit klar med allt betydligt tidigare om han mördade henne ganska direkt. Vänder man på steken kan man undra varför han åker omkring med lik/likdelar en hel natt.
Citera
2018-05-01, 15:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Två dyk som PM kunde leva ut sina sexuella fantasier helt ostört. Två kritiska moment, Mordet + styckningen (lemlästningen) när han absolut inte ville bli störd eller avbruten.
Kim skulle vara hemma till ca 22.00. Efter det blir hon saknad och kanske eftersökt.
PM hade inte all tid i världen på sig.
Han hade tålmodigt stått vid sidan om offret i tornet ca 1,5 timme och blivit mer och mer upphetsad. Sett bilden i huvudet på kvinnan som får halsen avskuren...........Varför skulle han vänta mer än nödvändigt?
Så fort KiM kom ner i Ubåten var hon helt i PMs våld.
Återigen får jag inleda med ett frågetecken:
?
Han låtsas UTÅT att allt är i sin ordning. Han småpratar med vittnen och får det att se ut som om allt är som det ska - för att han kommer påstå att hon sen sattes av på ön.
Det är ett spel för galleriet.

Han njuter garanterat i ytläge men yttersta njutningen lär vara när de dykt ner - då är hon bortom all räddning och helt i hans händer.
Om han har väntat på detta tillfälle i månader eller år så lär han knappast vilja att det ska vara över i all hast.
Där börjar troligen den mer aktiva fasen gällande perversa fantasier, sexuellt tändande vill säga - en riktigt thrill...
Senast redigerad av develi 2018-05-01 kl. 15:52.
Citera
2018-05-01, 16:00
Medlem
Citat:
Det finns en kort signal kl 20.29 från Kim förutom sms 20.16.
PMs mobil är återskapad och kontrollerad så han lär inte ha skickat nån invitation om kakor.

Att det "räckte nog" med 10-15 minuter och "tillräckligt upphetsad" låter som om det vore en pilsk tonåring som riskerar lägga satsen i bralllan.
Det är snarare frågan om sexuell sadism och psykopati.
Vad som skett vet givetvis ingen annan än PM, men var för sig (parafili samt grav störning) handlar om njutning via att känna makt över offret. Han roar sig och njuter.

Fortsättningsvis hör rollspel till hans tändningsmönster, så därav tror jag att han låtsas att allt är som vanligt, att övervägande tid i första dyket är precis som de kommit överens om - en intervju.

På slutet av u-läge tror jag att han överfaller, misshandlar och binder henne - dvs transformeras till det monster han egentligen är.
Jag tror det är sant som han säger; att han hör henne ropa i förtvivlan då de är i ytläge i samma veva som han smsar sin fru för att köpa sig tid. Det lär bli en lång natt..

?
Han står stilla 50 minuter vid 02-tiden dvs den tid han påstår sig försöka baxa henne upp i tornet.
Jag tror snarare att han torterar henne.
Ja, självklart njöt han. Föregående psykiska tortyr vid sadism förtar inte njutningen som sker i nästa fas, det är väl mer likt ett crescendo på väg mot en grand final i klass med hans hårddisk:
Hans favvo är troligen halsavskärning samt tortyr via kniv samt vasst föremål i vagina.
Samma stil som mordet, samma stil som mordplan via sms.
Att han filmar betvivlar jag inte. Han har gjort det förr med GoPro kamera och det här vore väl den ultimata filmen att runka till sen.

Jag tror således inte på nån "triumf över skyddslösa kroppsdelar".
Han tar ingen trofé i form av kroppsdelar, han har inte skurit bort bröstvårtor eller annat, han har inte nekrofili som huvudsakligt intresseområde.
Jag anser att det är sadism och dödsögonblick som verkar fascinera PM, den döda kroppen är sopor som han dumpar för att komma undan polis.

ÅK har bevisbördan dvs ska leda i bevis - det är hans jobb som ÅK.
Advokaten försöker så tvivel kring det han sen presenterar.

"Hun kan have været i live til langt ude på natten"
PMs tid för döden är vid 23-tiden. ÅK har uppgett att han snarare tror hon är vid liv längre och han diskuterar även att Kim var bunden i detta sammanhang.
Han har även åberopat PMs mördarplan som är uppenbar sexuell sadism:
En kvinna binds fast i Nautilus och han kikar efter halspulsåldern med sin hobbykniv och pratar således hotfullt och dominant mot offret och njuter av makt; att skrämma offret.
1/ Han lär ha skickat ett mess till KiM vad jag läst i tråden flera ggr. Felaktig uppgift då.

2/ Vad handlade PMs sexuella fantasier om? Finns det någon film med katt och råtta lek ?
Enbart filmer om våld, tortyr, framförallt halsavskärningar, animerade filmer om pålning,spetsning, samt filmer om styckning. Sex och våld sammanblandat.

3/ Rollspel det tror jag också. Han kan ha gått in i en roll fom. att KiM kom ner i ubåten, mer och mer.
Säkert gick han in i en annan vidrig roll under själva tortyren och mordet. 1,5 timme är en förfärligt lång tid vad det gäller den typen av aktivitet.

4/ PMs dödsfascination går långt tillbaka i tiden. Konstnärskollektivet halfemascine började PM hänga med i ca 27 års åldern. Enligt domslutet har han ett uttalat intresse för "lemlästning".

5/ Självklart. Men här har ÅK inte bevisat det. Bara sått ett frö av tvivel. Insinuerat.
Citera
2018-05-01, 16:07
Medlem
Citat:
?
Han låtsas UTÅT att allt är i sin ordning. Han småpratar med vittnen och får det att se ut som om allt är som det ska - för att han kommer påstå att hon sen sattes av på ön.

Han njuter garanterat i ytläge men yttersta njutningen lär vara när de dykt ner - då är hon bortom all räddning och helt i hans händer.
Om han har väntat på detta tillfälle i månader eller år så lär han knappast vilja att det ska vara över i all hast.
Där börjar troligen den mer aktiva fasen gällande perversa fantasier, sexuellt tändande vill säga - en riktigt thrill...

Med tanke på hans masskonsumtion av våldsporr sedan åratal och sina fantasier om att få iscensätta dessa med Nautilus som tortyr- och brottsplats, så tror jag inte det skedde i all hast. Nej.
Citera
2018-05-01, 16:21
Medlem
Citat:
?

2/Han njuter garanterat i ytläge men yttersta njutningen lär vara när de dykt ner - då är hon bortom all räddning och helt i hans händer.
3/ Om han har väntat på detta tillfälle i månader eller år så lär han knappast vilja att det ska vara över i all hast.
1/ Men det ena utesluter väl inte det andra? Under sin manipulativa fas i tornet har PM säkert njutit av sin plan. Han vet vad som ska hända. KiM och de som de möter på vägen anar ingenting!
Jag tror att det var en del av njutningen och "förspelet" som gjorde PM upphetsad.
Sista fotot på de två i tornet. Det kan vara en tillfällighet. Men med facit i hand tycker jag att PM ser väldigt kymig ut i ansiktsdragen. "Som en illamående katt med dåligt samvete" som en skribent beskrev det som.

2/ Just det.

3/ PMs tändningsmönster. Rollspel,- Pikering,- halsavskärning samt lemlästning + dödsfascination.
Första dyket ca 2 timmar 20 minuter. Det kallar jag inte i all hast, utan en mardröm med stort M!.
PM ville komma undan.

PS:Jag tycker att det är en jätteintressant diskussion. Som jag gärna fortsätter i morgon.(dvs.efter midnatt) Har lite att göra nu nämligen.
Citera
2018-05-01, 16:31
Medlem
develis avatar
Citat:
1/ Han lär ha skickat ett mess till KiM vad jag läst i tråden flera ggr. Felaktig uppgift då.
Snarare feltolkat från ditt håll. Sms skickar han när han har UC3 redo för avfärd, sen finns nåt mer oläsbart (mms?) som skickats när de är på väg ut.
Det är alltså innan hennes sms 20.16.
Citat:
2/ Vad handlade PMs sexuella fantasier om? Finns det någon film med katt och råtta lek ?
Enbart filmer om våld, tortyr, framförallt halsavskärningar, animerade filmer om pålning,spetsning, samt filmer om styckning. Sex och våld sammanblandat.

Film om katt- och råttalek? Efter otaliga inlägg trodde jag iaf att du förstått en sexuell sadists predatoriska beteende.
Det är uttryck för att de leker med bytet, att de njuter en viss tid innan de dödar. Det handlar om makt, ett psykiskt övertag som är upphetsande i sig.
Han manipulerar, går in i ett rollspel och låtsas förtroendeingivande inför Kim. Utåt sett försöker han se naturlig ut, en okomplicerad seglats en fin sommarkväll - helt i fas med hans nästa plan om att låtsas släppa av henne.
Citat:
Självklart. Men här har ÅK inte bevisat det. Bara sått ett frö av tvivel. Insinuerat.
Självklart är det inte bevisat eftersom det inte är bevittnat, inte finns ö-vakskamera, Kim är död och PM inte erkänner.
Däremot förankrar han sin åsikt i sms och att hon varit bunden. Han lär väl även ha insikt i vad de här sadistiska avarterna gärna sysslar med.
Att PM vill förlägga tiden för döden tidigt är inte konstigt, han vill väl inte vinkla in på nåt mer långdraget förlopp.
Citat:
Rollspel det tror jag också. Han kan ha gått in i en roll fom. att KiM kom ner i ubåten, mer och mer.
Säkert gick han in i en annan vidrig roll under själva tortyren och mordet. 1,5 timme är en förfärligt lång tid vad det gäller den typen av aktivitet.
Är det en förfärligt lång tid?
Hur förankrar du den åsikten sett till sexuell sadism i samband med mord? Speciellt med psykopati i bilden som inte är värst bekymrad eller lättstressad och som har en insynskyddad brottsplats?
Citat:
4/ PMs dödsfascination går långt tillbaka i tiden. Konstnärskollektivet halfemascine började PM hänga med i ca 27 års åldern. Enligt domslutet har han ett uttalat intresse för "lemlästning".
Jag är väl medveten om hans sökord och filmer - jag har nämligen samlat dessa i ett separat inlägg.
Han har otaliga filmer om sätt att dö på - dödsfascination - varav knivar och spetsiga föremål verkar ligga honom varmast om hjärtat. Att vara intresserad av att döda folk såsom halsavskärning eller halshuggning innebär inte per auomatik att det är lika intressant i ett efterförlopp (post mortem).
Senast redigerad av develi 2018-05-01 kl. 16:35.
Citera
2018-05-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Naturligtvis älskar Det inte sina katter. Det är psykopat. Något mer du inte förstår, Otto. ”Plockar bort musfällor av barmhärtighet”- jaha..
Det här med psykopati är inte riktigt greppbart för dig. Och nej, Dets inre är inte alls komplext, tvärtom oerhört simpelt. EN varelse har Det förmåga att värna, högakta, respektera och älska- sig själv. Förstår man det, så förstår man PM och Det blir också jävligt förutsägbar.

Helt rätt!

Det kan vara väldigt svårt att förstå psykopati, eftersom vi som försöker förstå det har känslor och har svårt att relatera till en som inte har det.

Naturligtvis hade han inga känslor för katterna heller, även om han inte slaktade dem. Däremot kan han ha sett dem som symboler för något han själv vill göra och vara, men det har ingenting med äkta känslor att göra.

Och hela tiden är det psykopatens egna upplevelser som gäller för denna. Det handlar inte om känslor alls i PMs fall, det handlar bara om egen vinning och njutning.
Citera
2018-05-01, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Den rättspsykiatriska undersökningen som gjordes på Madsen blev klar i början av december, alltså långt innan åtal väcktes. Självklart är det domstol som avgör straffet och här blev det till mångas förvåning livstid. Man kan inte bara gå på livstidsdomar och tycka, man måste se på olika dråpdomar för att få en överblick. Det finns som jag påtalat tidigare lika hemska mord om inte brutalare morddomar än Wall mordet som inte gett livstid eller förvaring utan istället tidsbestämt straff.

Flickan i knudby fallet var 15 när hon ertappades. Ett barn som hamnade snett och radikaliserades. Så nej jag tycker inte barn skall behandlas som säg t ex Arkilov.(extrem jämförelse från mitt håll men jag vill förstärka min tanke) Ett barn ska inte sitta på förvaring eller livstid. Men det är av helt andra orsaker jag tycker så än det jag resonerar utifrån gällande det här fallet. Jag tänker inte dra den debatten längre men jag tror du förstår skillnaden mellan en 15-årig jänta och Peter Madsen. Det blev heller ingen förvaringsdom på tösen, rätterna sade ifrån till både åklagare och stadsadvokat. Kommer inte på frågan sade två rätter. 8 är är ändå mycket för ett planerat terrordåd av en 15-åring tjej som ändå var av det oskyldigare slaget om man nu kan uttrycka sig som så. Det går inte att jämföra Madsen och knudby-fallet helt enkelt, inte heller utifrån en rättspsykiatriskt vinkel.

Visst. För en 15-åring finns fortfarande en liten chans till räddning med mycket terapi och rätt vård. Men det är inte alls helt säkert att det lyckas.

Man brukar säga att barn och ungdomar som uppvisar såna tendenser (börjar med "trotssyndrom" i barndomen som inte går över och är onormalt, med bränder, djurplågeri, ständiga slagsmål, skolk, rymningar, extrem aggressivitet, sängvätning etc , sen s.k "uppförandestörning" när de är i tonåren, då de tidigare beteendena förstärks alltmer) kanske kan "räddas" om de är under 12 år. Max.

För en som däremot är såpass gammal som PM är det kört. Där är psykopatin så grundmurad att det inte går att göra något åt och en sån individ ska omvärlden skyddas mot.
Citera
2018-05-01, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
All fakta talar emot det, inklusive rättsläkarens uttalande.

Men vi kan vända på steken, så kan du ange de "tortyrskador" som man vet tillfogades KW långt innan hon dog. Som kontrast till alla de skador som rättsläkaren säger inträffade "i samband med döden", som "inte handlar om timmar".

De av er som ägnar er åt dylikt fantiserande är ta mig fan lika sjuka som PM, för att inte tala om alla de av er som sitter och letar efter tortyrfilmer m.m. på nätet som inte har med något med saken att göra. Har ni plötsligt funnit en ursäkt för ert sjuka frossande, eller vad?

Du får gärna säga "du" till mig .

Jag har inte kollat såna filmer alls, eller sökt efter dem.

Tror (liksom du brukar tro vissa saker) och det är tillåtet att tro här, det är inte dina regler som gäller: PM skrämde upp KW, fick henne ur balans, överföll och band henne och började sen pikera och skada henne alltmer som tiden gick. Han var inte intresserad av att det skulle gå fort. Tvärtom.

När hon var död var han uppe i ytläge. Sen dök han igen och då var KW redan död och då styckade han henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in