Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
[/b]Tack för exakta tidsangivelser.
Jag ser det som fyra faser:
1/ Den manipulativa fasen som är upphetsande (förspel) kan vara i tornet på väg ut till Middlegrund.
Att PM är rejält till sig i trasorna skvallrar kanske kryssningsfartyget Aidabella om.
PM gick ner först, skickade ett mess till KiM i tornet ,kanske -Kaffe och kakor framdukat. Varpå KiM skickade ett sista mess till pojkvän- Han har köpt kaffe och kakor! Sedan går KiM ned. Vi vet inget vad som hände därefter. Jag kan tänka mig att PM ville att det skulle inledas normalt för att därifrån låta atmosfären ändras,till att efterhand bli alltmer mörk och hotfull.
Det är mycket troligt.
Men PM var kanske redan så upphetsad att de räckte med 10 -15 minuter av det förspelet.
Det är en sista aktivitet på KiMs mobil (du har tidsangivelsen) som troligtvis kommer från ubåten.
Det finns en kort signal kl 20.29 från Kim förutom sms 20.16.
PMs mobil är återskapad och kontrollerad så han lär inte ha skickat nån invitation om kakor.
Att det "räckte nog" med 10-15 minuter och "tillräckligt upphetsad" låter som om det vore en pilsk tonåring som riskerar lägga satsen i bralllan.
Det är snarare frågan om sexuell sadism och psykopati.
Vad som skett vet givetvis ingen annan än PM, men var för sig (parafili samt grav störning) handlar om njutning via att känna makt över offret. Han roar sig och njuter.
Fortsättningsvis hör rollspel till hans tändningsmönster, så därav tror jag att han låtsas att allt är som vanligt, att övervägande tid i första dyket är precis som de kommit överens om - en intervju.
På slutet av u-läge tror jag att han överfaller, misshandlar och binder henne - dvs transformeras till det monster han egentligen är.
Jag tror det är sant som han säger; att han hör henne ropa i förtvivlan då de är i ytläge i samma veva som han smsar sin fru för att köpa sig tid. Det lär bli en lång natt..
Citat:
2/ Aktiv tortyr. (fysiskt och psykiskt) och med tanke på skadorna, 1,5 timme till 2 timmar är väldigt lång tid.
?
Han står stilla 50 minuter vid 02-tiden dvs den tid han påstår sig försöka baxa henne upp i tornet.
Jag tror snarare att han torterar henne.
Citat:
3/ Dödsfascination, intresse för lemlästning. Filmande (troligtvis stödd på armbågarna för närbilder).
Känna triumf över skyddslösa kroppsdelar i sin ägo. Njuta av sin makt och kontroll.mm mm.
Jag tror att PM njöt lika mycket av den delen som han njöt av punkt 2/ och punkt 1/
Ja, självklart njöt han. Föregående psykiska tortyr vid sadism förtar inte njutningen som sker i nästa fas, det är väl mer likt ett crescendo på väg mot en grand final i klass med hans hårddisk:
Hans favvo är troligen halsavskärning samt tortyr via kniv samt vasst föremål i vagina.
Samma stil som mordet, samma stil som mordplan via sms.
Att han filmar betvivlar jag inte. Han har gjort det förr med GoPro kamera och det här vore väl den ultimata filmen att runka till sen.
Jag tror således inte på nån "triumf över skyddslösa kroppsdelar".
Han tar ingen trofé i form av kroppsdelar, han har inte skurit bort bröstvårtor eller annat, han har inte nekrofili som huvudsakligt intresseområde.
Jag anser att det är sadism och dödsögonblick som verkar fascinera PM, den döda kroppen är sopor som han dumpar för att komma undan polis.
Citat:
PS. Det är både försvarsadvokat såväl som Åklagares jobb att så frön för tvivel.
Att Jacob säger "kan varit vid liv långt in på natten" är just för att så tvivel. För att riktigt understryka hur förfärligt det här brottet kan vara. Det är hans jobb som ÅK.
ÅK har bevisbördan dvs ska leda i bevis - det är hans jobb som ÅK.
Advokaten försöker så tvivel kring det han sen presenterar.
"Hun kan have været i live til langt ude på natten"
PMs tid för döden är vid 23-tiden. ÅK har uppgett att han snarare tror hon är vid liv längre och han diskuterar även att Kim var bunden i detta sammanhang.
Han har även åberopat PMs mördarplan som är uppenbar sexuell sadism:
En kvinna binds fast i Nautilus och han kikar efter halspulsåldern med sin hobbykniv och pratar således hotfullt och dominant mot offret och njuter av makt; att skrämma offret.