2018-05-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ingen verkar ha tänkt tanken att PM kanske tog med sig en kamera, bara för att när han slog på den och skulle börja filma sitt dåd, upptäcka att han glömt minneskortet ...

Så klantig som den mannen är, är det nog det allra troligaste scenariot.

Så kan det givetvis vara, men ingenting säger heller att det INTE fanns ett minneskort, som han hade möjlighet att plantera på en rad olika ställen under sin promenad från räddningsbåten till polisbilen.
Citera
2018-05-01, 17:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Frågan är i grund och botten, dog hon vid första eller andra dyket? Att han "tog kontroll" på henne vid första dykat kan vi utgå ifrån, Annars hadde hon "reagerat" på nåt sätt, då resan skulle vara en 2 timmars sådan.
Själva avslutningen kan inte ha tagit allvärldens tid då blodförlust inte kan pågå i evigheter. Han kan dock ha plågat, skrämt och pinat henne helt från början. Vi vet inte.

Tidpunkten för dödsfallet och hur lång tid PM ägnade åt att "tortera" henne är två helt olika frågor.

Allting tyder på att "tortyren" inte pågick under särskilt lång tid, i princip alla skador är tillfogade KW antingen i samband med döden, eller efter döden. Allting pekar alltså på ett relativt snabbt förlopp så snart det hela väl satt igång. Det tog antagligen inte mer än 5 - 10 minuter från det att PM högg henne första gången, tills hon var avliden.

Huruvida mordet skedde under första eller andra dyket finns väl inga bevis för vare sig det ena eller det andra. Vi kan dock konstatera att åklagaren m.fl. experter tycks eniga i att det skett under första dyket. Och det är väl inget annat än sunt förnuft som leder till den slutsatsen, precis som Ottoplommon är inne på, varför vänta.
Det är som att ta barnen till Lisebergs nöjespark när de öppnar, och sedan säga att de ska gå omkring där till kvällen, innan de får åka några attraktioner. Nej, PM skrev nog till verket fortare än kvickt, och sedan hade han resten av natten åt att uppfylla sig av sitt genomförda dåd.

Men det som mest av allt bevisar att KW inte var vid liv ända fram till andra dyket, är det faktum att hon saknar skador som tillfogats henne innan döden. Hade hon varit fastspänd i ubåten i flera timmar, hade hon helt säkert haft gott om skador från det och att ha försökt komma loss.

Det som inte finns, säger ibland lika mycket eller mer, än det som finns....
Citera
2018-05-01, 17:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Kort inlägg från dig men så slående. Berättar hur tråden med en 4-5 skribenter kapat en intressant tråd och skapat den till en orgie för sin egen sjuka fallenhet för sin egen pervism, sin egen njutning som intensiveras inlägg efter inlägg helst nattetid i mörkret. Madsen verkar i allt detta sjukt sexulla och labilt mordiska frosseri som pågår i tråden jungfrulig i jämförelse med dessa skribemter som sitter här dag ut dag in.... sick!

Det är som det är bara att lämna tråden tills domen befinner sig i ”hovrätten”. Där får man se vad som händer. Skuldfrågan kan inte längre ifrågasättas juridiskt, endast påföljden men har mycket svårt att tro att detta fall når ”hovrätten”. Livstid eller förvaring gäller....

Hovrätten kommer det helt säkert att nå, PM har ju redan flaggat för överklagan. Vi får hoppas de fastställer domen från tingsrätten. Och i ljuset av den eniga domen så knappast något annat att vänta.
Citera
2018-05-01, 18:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du får gärna säga "du" till mig .

Det gjorde jag också! Du får kanske läsa igen, lite saktare...

Citat:
Jag har inte kollat såna filmer alls, eller sökt efter dem.

Varför tar du åt dig då?

Citat:
det är inte dina regler som gäller: PM skrämde upp KW, fick henne ur balans, överföll och band henne och började sen pikera och skada henne alltmer som tiden gick. Han var inte intresserad av att det skulle gå fort. Tvärtom.

Jaha, så det är "dina regler som gäller här"?

Kruxet med det du säger dig "tro", är att rättsläkaren har sagt uttryckligen att det inte gick till så. Pikeringen skedde "i samband med döden". Hur svårt kan det vara att förstå? Vet du bättre än rättsläkaren?
Citera
2018-05-01, 18:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Så kan det givetvis vara, men ingenting säger heller att det INTE fanns ett minneskort, som han hade möjlighet att plantera på en rad olika ställen under sin promenad från räddningsbåten till polisbilen.

Och därför måste det vara så?
Om du upprepar det tillräckligt många gånger så kanske det blir sant ...

Minneskortet har diskuterats i tusentals inlägg, alla har tagit för givet att det fanns ett minneskort, men det är det inte säkert att det gjorde. Vi vet inte.
Citera
2018-05-01, 18:17
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är själva diskussionen i sitt ursprung. För övrigt påminner argumenten om alla andra mord där sadism förekommer - att det är ett betydligt snabbare förlopp, att offret inte kan ha lidit så länge.
Parallellt brukar det komma en skopa att det är skribenterna som gillar att vältra sig i sadism.
Patetisk argumentationsteknik med andra ord.
Det är en lång natt och han hade varit klar med allt betydligt tidigare om han mördade henne ganska direkt. Vänder man på steken kan man undra varför han åker omkring med lik/likdelar en hel natt.

Jo, men presis. Det ger ingen mening. Hur man enn vender på det (det tog tid att åka til Køge, det tog tid att stycka/ packa etc) så är det ju helt befängt att tro Madsen svängde runt med et lik, lå och sov etc. hela jävla natten. Det är ju alt annat enn logiskt.
Citera
2018-05-01, 18:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på hans masskonsumtion av våldsporr sedan åratal och sina fantasier om att få iscensätta dessa med Nautilus som tortyr- och brottsplats, så tror jag inte det skedde i all hast. Nej.
Här kan man väl använda uttrycket 'Aldrig i havet'.
Nautilus har förvandlats till den ultimata tortyrkammaren i hans perversa hjärna, som han laddat för denna natt vore det nog en ren besvikelse om Kim dött tidigt.
Hans sms till frun drygt en halvtimme innan han nästan krockar 23.50 visar att han vill inte bli störd.

Jens Møller i september:
Citat:
- Ubåden er sejlet fra det sydlige Øresund op omkring Middelgrund og Flakfortet, hvor vi alle sammen ved, at den er dykket."
https://ekstrabladet.dk/112/afsloerer-nye-detaljer-om-ubaadens-faerden/6822610

Här är nyare uppgifter för rutten (överskådliga kartor finnes):
20.21 i Aidabellas kurs.
20.43-23.05 är han i u-läge lite norr om middelgrundsfortet.
23.50 far han söderut och är nära krock med Ternveg.
00.50 passerar han i höjd med Kastrup.
01.25 passerar han förbi Dragør. Han fortsätter söderut.
02.15 står han helt stilla i 50 minuter (sydöst om spetsen på Amager)
03.05 är han iakttagen av Adriane F, han kör väster och in i Köge bukt.
04.20-08.22 dyker han ner.
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-03-20-her-er-ubaaden-nautilus-sidste-rute

Sms till en av de inviterade kvinnorna den 8 augusti:
"Hej xx. Kan du huske undervandsbåden. Jeg vil lave en mindre tur på Flakfortet. Vil du ikke med?"
live dr

Dvs dit Freya bogserades av Nautilus för begravning 10 augusti 2008 så rutten lite norrut inledningsvis kan ju ha nåt värde i sig.

Vittnet förvånades över hans frispråkighet då de sista bilderna tas innan dyk. Med tanke på var de centrerade sökinsatserna så kan han väl sett till att synas med flit:

"På fredagsförmiddagen koncentrerade danska försvarsmakten sitt sökande till Middelgrunden utanför Köpenhamn.
– Vi letar nu intensivt i Middelgrunden, då vi har fått information om att Peter Madsen har sagt att han ville dyka där ute, och att det är där han normalt brukar dyka, säger Christer Haven, presstalesperson på Værnsfælles Forsvarskommando till danska tidningen Politiken."
https://www.nyteknik.se/fordon/sokpadrag-efter-dansk-uppfinnare-i-ubat-6864445

Själv är han fjärran från den platsen eftersom han sen seglat söderut i mörkret.
Han tycks även förvånad över att ha hittats. Helikopteroperatören:

"Peter Madsen havde flere gange spurgt, om der virkelig ikke var en måde, hvor de kunne spore ham på radaren." live dr
Senast redigerad av develi 2018-05-01 kl. 19:08.
Citera
2018-05-01, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns en kort signal kl 20.29 från Kim förutom sms 20.16.
PMs mobil är återskapad och kontrollerad så han lär inte ha skickat nån invitation om kakor.

Att det "räckte nog" med 10-15 minuter och "tillräckligt upphetsad" låter som om det vore en pilsk tonåring som riskerar lägga satsen i bralllan.
Det är snarare frågan om sexuell sadism och psykopati.
Vad som skett vet givetvis ingen annan än PM, men var för sig (parafili samt grav störning) handlar om njutning via att känna makt över offret. Han roar sig och njuter.

Fortsättningsvis hör rollspel till hans tändningsmönster, så därav tror jag att han låtsas att allt är som vanligt, att övervägande tid i första dyket är precis som de kommit överens om - en intervju.

På slutet av u-läge tror jag att han överfaller, misshandlar och binder henne - dvs transformeras till det monster han egentligen är.
Jag tror det är sant som han säger; att han hör henne ropa i förtvivlan då de är i ytläge i samma veva som han smsar sin fru för att köpa sig tid. Det lär bli en lång natt..

?
Han står stilla 50 minuter vid 02-tiden dvs den tid han påstår sig försöka baxa henne upp i tornet.
Jag tror snarare att han torterar henne.
Ja, självklart njöt han. Föregående psykiska tortyr vid sadism förtar inte njutningen som sker i nästa fas, det är väl mer likt ett crescendo på väg mot en grand final i klass med hans hårddisk:
Hans favvo är troligen halsavskärning samt tortyr via kniv samt vasst föremål i vagina.
Samma stil som mordet, samma stil som mordplan via sms.
Att han filmar betvivlar jag inte. Han har gjort det förr med GoPro kamera och det här vore väl den ultimata filmen att runka till sen.

Jag tror således inte på nån "triumf över skyddslösa kroppsdelar".
Han tar ingen trofé i form av kroppsdelar, han har inte skurit bort bröstvårtor eller annat, han har inte nekrofili som huvudsakligt intresseområde.
Jag anser att det är sadism och dödsögonblick som verkar fascinera PM, den döda kroppen är sopor som han dumpar för att komma undan polis.

ÅK har bevisbördan dvs ska leda i bevis - det är hans jobb som ÅK.
Advokaten försöker så tvivel kring det han sen presenterar.

"Hun kan have været i live til langt ude på natten"
PMs tid för döden är vid 23-tiden. ÅK har uppgett att han snarare tror hon är vid liv längre och han diskuterar även att Kim var bunden i detta sammanhang.
Han har även åberopat PMs mördarplan som är uppenbar sexuell sadism:
En kvinna binds fast i Nautilus och han kikar efter halspulsåldern med sin hobbykniv och pratar således hotfullt och dominant mot offret och njuter av makt; att skrämma offret.

Såhär tänker jag:

De åkte ut vid 19-tiden (bevisat) och skulle vara ute ett par timmar, så vid 21-tiden borde KW sagt till PM att hon ville tillbaks till Refshaleön, då hon ville tillbaks till festen med sina vänner, men det ville inte PM!

Hennes sista sms ca 20.15 visar att hon kände starkt obehag. "Det här känns inte bra", torde hon ha tänkt. Eller som är bevisat: "Jag lever fortfarande".Så jag tror också att hon överfölls och oskadliggjordes i ett tidigt skede. Runt 21.00 eller kanske strax innan dess?
Citera
2018-05-01, 18:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men presis. Det ger ingen mening. Hur man enn vender på det (det tog tid att åka til Køge, det tog tid att stycka/ packa etc) så är det ju helt befängt att tro Madsen svängde runt med et lik, lå och sov etc. hela jävla natten. Det är ju alt annat enn logiskt.

Det är trist att ni är så sanlöst dåligt pålästa i fallet, trots all info som framkommit i fallet, inte minst här i tråden. Eller är det IQ'n som ger sig till känna?

PM hade en alldeles utmärkt anledning att ge sig av till just Köge-bukten, och att det tog "hela natten" är inget konstigt alls.
Citera
2018-05-01, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på hans masskonsumtion av våldsporr sedan åratal och sina fantasier om att få iscensätta dessa med Nautilus som tortyr- och brottsplats, så tror jag inte det skedde i all hast. Nej.

Tror inte jag heller. Tyvärr tror jag själva (först) psykandet, att skrämmas riktigt jävla illa för att visa sin totala makt, sen tillfångatagandet och tortyren tog lång tid. Fast jag önskar att det inte var så och att vi, men särskilt KWs föräldrar, får veta att det inte var så långdraget. Men vi vet inte allt, för det är troligen så överjävligt att man inte vill delge allmänheten detta.
Citera
2018-05-01, 18:38
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Tidpunkten för dödsfallet och hur lång tid PM ägnade åt att "tortera" henne är två helt olika frågor.

Allting tyder på att "tortyren" inte pågick under särskilt lång tid, i princip alla skador är tillfogade KW antingen i samband med döden, eller efter döden. Allting pekar alltså på ett relativt snabbt förlopp så snart det hela väl satt igång. Det tog antagligen inte mer än 5 - 10 minuter från det att PM högg henne första gången, tills hon var avliden.

Huruvida mordet skedde under första eller andra dyket finns väl inga bevis för vare sig det ena eller det andra. Vi kan dock konstatera att åklagaren m.fl. experter tycks eniga i att det skett under första dyket. Och det är väl inget annat än sunt förnuft som leder till den slutsatsen, precis som Ottoplommon är inne på, varför vänta.
Det är som att ta barnen till Lisebergs nöjespark när de öppnar, och sedan säga att de ska gå omkring där till kvällen, innan de får åka några attraktioner. Nej, PM skrev nog till verket fortare än kvickt, och sedan hade han resten av natten åt att uppfylla sig av sitt genomförda dåd.

Men det som mest av allt bevisar att KW inte var vid liv ända fram till andra dyket, är det faktum att hon saknar skador som tillfogats henne innan döden. Hade hon varit fastspänd i ubåten i flera timmar, hade hon helt säkert haft gott om skador från det och att ha försökt komma loss.

Det som inte finns, säger ibland lika mycket eller mer, än det som finns....

Nej, men det är ju inte det. Om man kunnat fastslå at Kim blev mördat 5min efter dom dök, ja hur lenge kunde han ha plågat henne då? 4 timmar? Du förstår vel att det är en sammanhang här? Man kan ju inte bara säga så?
Kim hadde "skador"/märken efter att ha blivit fastspend. Tyder det på ett snabbt förlopp?
Hon har skador efter det man tror är en munnkavel. Tyder det på et snabbt förlopp?
Men för all del, när han avslutade det hela med skruvmejsel och kniv, ja då håller jag med dig. Det kan ju inte ha tagit hur mycket tid som hällst.
Citera
2018-05-01, 18:40
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Det är trist att ni är så sanlöst dåligt pålästa i fallet, trots all info som framkommit i fallet, inte minst här i tråden. Eller är det IQ'n som ger sig till känna?

PM hade en alldeles utmärkt anledning att ge sig av till just Köge-bukten, och att det tog "hela natten" är inget konstigt alls.

Snälla, börja inte så.

edit: jag vet mycket vel varför han reste till Køge och vilken tid det tog.
Senast redigerad av kugutt 2018-05-01 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in