Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Likaväl som han törs stänga luckan inifrån tror jag knappast fullblodspsykopaten har några större bekymmer med att klappa igen den för att skrämma skiten ur Kim. Om hans luckfixering ska tas hänsyn till vet jag inte däremot finns flertal tecken på bindning.
Han verkar ha lyckats med sin mission att få luckan framstå som förfärligt opålitlig.
Du uppger fel tider:
20.16 skickar Kim sista sms, 20.31 tar vittnet J foto på dem i samband med samtal.
Kl 20.43-23.05 kan inte ubåten ses via radar.
Han har tid på sig och det är just BP som får mig att tro att han inte överfaller henne så snart.
Det är en utmärkt flytande tortyrkammare där han kan agera ut sin fantasi:
- Jag anser att han likt flertal andra sexualsadister leker med sitt byte och gör det i form av den intervju som var planerad dvs deras motsvarighet till sexuellt förspel; en psykisk version.
- Att detta då motsvarar den thrill han söker. Det är den jakt på eufori som står i hans RPU, hans eviga sökande efter spänning/upplevelser som psykopat som kan ses via hans uttalanden på blogg.
- Rollspel är en framträdande del i hans sexualitet.
- Är det en fantasi som pågått länge tror jag han vill njuta så länge det är möjligt.
Det sexuellt tändande psykiska förspelet står öht inte i ett motsatsförhållande att skära halsen av henne eller sticka henne i ett senare skede.
Han övergår isf i aktiv tortyr efter att han bundit henne och njuter av att hon är fullständigt skräckslagen. Hon dör i så fall inte förrän längre in på natten som ÅK också är inne på.
Jag ser hans stillastående vi 02-tiden som en kritisk tidpunkt till mer fysisk aktivitet i form av att använda skruvmejseln samt sin hobbykniv och han är hittills i fas med sin mordplan som ses via sms.
Här går han isf mer i parité med sin absurda hårddisk. Han kan sen fortsätta i u-läge en viss tid.
När han dyker ner för andra gången delar han kroppen i delar:
inte för att det finns ett behov för att släpa henne upp i tornet, utan för att förhindra att hon blir återfunnen. Det är det längsta dyket tidsmässigt, drygt 3 timmar och 40 min (04.42-08.22).
Han har tänkt sig att utföra det perfekta brottet (Bent Isagers bok + samtal med örlogskapten) via att dölja lik i Köge bukt (likt hans samtal med två vittnen) men det sket sig.
Jag ser det som tre faser:
1) Manipulativ fas som är upphetsande (förspel)
2) Aktiv tortyr (fysisk och psykisk)
3) Avslutande del där han gör sig av med liket.
Tack för exakta tidsangivelser.
Jag ser det som fyra faser:
1/ Den manipulativa fasen som är upphetsande (förspel) kan vara i tornet på väg ut till Middlegrund.
Att PM är rejält till sig i trasorna skvallrar kanske kryssningsfartyget Aidabella om.
PM gick ner först, skickade ett mess till KiM i tornet ,kanske -Kaffe och kakor framdukat. Varpå KiM skickade ett sista mess till pojkvän- Han har köpt kaffe och kakor! Sedan går KiM ned. Vi vet inget vad som hände därefter. Jag kan tänka mig att PM ville att det skulle inledas normalt för att därifrån låta atmosfären ändras,till att efterhand bli alltmer mörk och hotfull.
Det är mycket troligt.
Men PM var kanske redan så upphetsad att de räckte med 10 -15 minuter av det förspelet.
Det är en sista aktivitet på KiMs mobil (du har tidsangivelsen) som troligtvis kommer från ubåten.
2/ Aktiv tortyr. (fysiskt och psykiskt) och med tanke på skadorna, 1,5 timme till 2 timmar är väldigt lång tid.
3/ Dödsfascination, intresse för lemlästning. Filmande (troligtvis stödd på armbågarna för närbilder).
Känna triumf över skyddslösa kroppsdelar i sin ägo. Njuta av sin makt och kontroll.mm mm.
Jag tror att PM njöt lika mycket av den delen som han njöt av punkt 2/ och punkt 1/
4/ Avslutande del där han gör sig av med kvarlevorna samt bevis.
PS. Det är både försvarsadvokat såväl som Åklagares jobb att så frön för tvivel.
Att Jacob säger "kan varit vid liv långt in på natten" är just för att så tvivel. För att riktigt understryka hur förfärligt det här brottet kan vara. Det är hans jobb som ÅK.
Vad det gäller fartygsincidenten vid midnatt (ca 23.30): Så kan det bero på att PM efter att messat hustrun släpade in kroppen i duschutrymmet samt huvud/hals för blodavrinning. Verkar logiskt att han började med det så fort som möjligt pga blodet.