2018-04-24, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om nu dessa färska märken ses vid kroppsundersökningen, om det kan härröra till ubåten - så undrar jag återigen hur advokaten tänkte?
Rätten lär minnas saker, ta noteringar likaväl som oss. Avvärjningsskador är ju en klassiker.

Små, svaga kvinnor använder ju naglarna när de slåss, rivs och borrar in... Det förefaller självklart att KW skulle göra så mot PM.
Citera
2018-04-24, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Kan detta tolkas som att det var Madsens idé att jämföra med GTA eller bara att det var hans uppgift att ge henne pärmen tro?
Ge vem pärmen? Åklagaren eller "henne"?
Citera
2018-04-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ja, det är nåt jag erinrar mig. Minns du rättegångsdag?
Nej men det bör ju vara den dagen då kommendörkaptenen vittnade
Citera
2018-04-24, 14:11
Medlem
Citat:
Fruktansvärt.
Antingen har han jagat henne eller så kan det vara följande fundering:
Han har lurat henne att allt varit frid och fröjd såsom vittnen beskriver (invaggat henne i falsk trygghet). Två vittnen på Aida bella:
"Kim Wall er afslappet(..)så har hun tydeligvis ikke mistanke om hvilken skæbne, der venter hende."
https://www.bt.dk/danmark/nye-billed...-times-sejlads

Sen de två som talade med honom:
"Peter Madsen tog sig god tid til at snakke (..)"
"- Han var mere villig til at tale med os, end jeg havde forventet. Det tolkede jeg som om, han ønskede at gøre et godt indtryk på pigen i den orange/røde trøje"
https://ekstrabladet.dk/112/rasmus-m...snakke/6778832

Han kan ha fortsatt med samma manipulativa beteende i u-läge och njuter av det som komma skall (sexualsadisters katt-och råttalek).

Kl 23.05 går ubåten upp till ytläge.
Han kan då plötsligt ha klappat igen luckan och beskriver sanningsenligt hennes förvivlade rop (funderingar kring att han väver in viss sanning i förhör/rättegång vilket inte är ovanligt).
Kim försöker komma ut och avsätter DNA på främre luckan.

I ytläge skickar han sms till S. kl 23.25. Nånstans kring dessa tider överfaller han och binder henne och är sen nära att krocka med lastfartyget strax innan midnatt.
Han är väl alldeles euforisk i så fall i klass med en "dirrende blanding af frygt og spændning som på engelsk kaldes "thrill".

I maj inhandlar han skruvmejseln som han slipar. Följande han skriver i samma veva ger min ståpäls.
1 maj 2017:

Han kanske började med att skrämma henne genom att stänga luckan. Sedan gick han ner och låtsades som det var ett misstag. Lite fram och tillbaka för att låta henne pendla mellan hopp och förtvivlan. Beror ju på när han började plåga henne. Men förmodligen var det redan innan. Kan vara att när han bundit fast henne så gick han upp och pausade och njöt lite av månljuset innan han gick ner och började/ fortsatte med tortyren. Vi får aldrig veta.
Citera
2018-04-24, 14:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Små, svaga kvinnor använder ju naglarna när de slåss, rivs och borrar in... Det förefaller självklart att KW skulle göra så mot PM.
Precis och om det nu kan härröras till fallet hoppas jag det är en miss från live sett till mer detaljer.
Ena stunden är det detaljer och förlopp så man häpnar. Tittar man in i nästa live samma dag så är visst ämne knappt nämnt.
Det kräver att man läser mängder för att antingen få med detaljer, inse att vissa saker kan vara fel osv.
Jag retar mig enormt att behöva läsa enbart liverapporter..

Han lär ju knappast lär få rivsår på armarna med sin CO-version och stängd lucka..
Senast redigerad av develi 2018-04-24 kl. 14:57.
Citera
2018-04-24, 14:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Han kanske började med att skrämma henne genom att stänga luckan. Sedan gick han ner och låtsades som det var ett misstag. Lite fram och tillbaka för att låta henne pendla mellan hopp och förtvivlan. Beror ju på när han började plåga henne. Men förmodligen var det redan innan. Kan vara att när han bundit fast henne så gick han upp och pausade och njöt lite av månljuset innan han gick ner och började/ fortsatte med tortyren. Vi får aldrig veta.
Ja, det kan ha varit skådespel även där. Låtsats att den fastnat, öppnat som en hjälte. Kapten Vladimir fixar allt..

Att han ägnar sig åt detta betvivlar jag inte - det passar hans sexualitet (rollspel), det passar hans perversa läggning och även sett till hur en manipulativ psykopat som njuter.
Citera
2018-04-24, 14:29
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja, det är nåt jag erinrar mig. Minns du rättegångsdag?

26/3

Citerar AB live
Gustaf Tronarp
1 min sedan
Kvinnan skulle öppna luckan när motorerna var igång, men hon lyckades inte eftersom motorn var på och det hade bildats ett undertryck.
– Jag dödade dig nästan, sa Madsen till kvinnan.
Wow det här vittnet har jag inte läst om någonstans!
Här har vi förklaringen till hans "olyckshändelse" - det har nästan hänt!

sitat slut

Knyckte den här från Keisarinnakanel. Själv tror jag inte det var nån olycka, tror fan Madsen stod på luckan.
Citera
2018-04-24, 14:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
26/3

Citerar AB live
Gustaf Tronarp
1 min sedan
Kvinnan skulle öppna luckan när motorerna var igång, men hon lyckades inte eftersom motorn var på och det hade bildats ett undertryck.
– Jag dödade dig nästan, sa Madsen till kvinnan.
Wow det här vittnet har jag inte läst om någonstans!
Här har vi förklaringen till hans "olyckshändelse" - det har nästan hänt!

sitat slut

Knyckte den här från Keisarinnakanel. Själv tror jag inte det var nån olycka, tror fan Madsen stod på luckan.
Ja som sagt:
Som patologisk lögnare och med den diagnosen för övrigt så kan man nog med gott samvete fundera kring hans förehavanden som kan bereda njutning, ge en känsla av makt eller rent av föraktfullt le hånle åt andras utsatthet.
Gällande såna här kriminella, perversa äckel kan de öppna upp forna tiders pskopatsjukhus och låsa in dyngan för evigt - utan domslut, på bas av RPU.
Nämen oj, så rättsosäkert jag pratar! Alla ska väl ha samma rättigheter:

Frankly my dear - I don't give a damn.
Senast redigerad av develi 2018-04-24 kl. 14:49.
Citera
2018-04-24, 15:15
Medlem
develis avatar
Bortgjord.

"Da du går i gang med parteringen af Kim Wall, var hun i et stykke og blødte ikke. Er det korrekt forstået?
- Der var ikke noget blod ved hende, nej." live dt
Citera
2018-04-24, 15:36
Medlem
develis avatar
Nån som vet om han antingen hette eller kallade sig enbart för sin mors efternamn (flicknamn) som yngre?
Att han har det med i namnet framkommer lite här och där.
Peter Langkjær Madsen.
Citera
2018-04-24, 15:50
Medlem
Ber om ursäkt för en dom fråga. Är alla domarna i fallet Jurister?
Och en fråga till! Kunde man bevisa att något av dem sticken som Kim fått runt/i underlivet, skedde när hon levde?
Senast redigerad av matematiker 2018-04-24 kl. 15:55.
Citera
2018-04-24, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, det verkar krylla av motsägelser i detta fallet. Dessvärre är alla sådana till PM's fördel.
Ibland känns det meningslöst att läsa tidningsartiklar om detta fallet just pga detta.
Men om PM led av Autism så hade det med all säkerhet framgått under de tre(!) rättegångsdagar som ÅK gått igenom PMs RPU. Har någon blivit klokare efter dessa tre rättegångsdagar? Jag har det inte.

Jag har aldrig följt en rättegång tidigare. Men jag inbillade mig att ÅK skulle ställa en massa kritiska frågor till den åtalade. Varför inga frågor om PMs förehavande fom ca kl 20.00 10/8 tom ca kl 10.00 11/8? Vad pysslade PM med under stoppet i Köge bukt? Vilken tid sov PM?osv
Bästa bevisen mot PM är ju hans lögner. Varför pressade inte ÅK PM på svar? Istället för att älta om PMs RPU och intresse för avrättningsvideos om och om igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in