2018-04-29, 13:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag kollade på såna "walkthroug" videos på youtube. Finns et antal såna faktiskt.

Varför länkar du inte till den där man kan se att det finns dusch och varmvatten då?
Citera
2018-04-29, 13:43
Medlem
trngws avatar
Ja, som sagt, du, som så många andra, tror en massa saker helt utan att ägna minsta tanke åt de fakta som faktiskt finns. Det kan ha gått till på en massa olika vis, men sammanställer man fakta och lägger pusslet bit för bit, kan man utesluta en massa saker och få ganska sannolika svar på väldigt mycket. KW var knappast någon övermänniska som kunde ta större trauman och blodförluster utan att påverkas mentalt. Samtliga stick tillfogades "i samband med döden", rättsläkaren har sagt klart och tydligt att det INTE handlar om timmar.

Det är inte så konstigt att du "tycker det är skitjobbigt att försöka få klart för sig vad Kim gått igenom det är så fruktansvärt så det gör ont i mig i både kropp o själ." när du sitter och fantiserar ihop sådana saker helt utan några som helst fakta till grund för dina fantasier, utan de istället motsägs av de fakta som finns.

Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Tror du det? Det tror inte jag inte på. Tror PM visste att han hade helt kontroll över sitt offer (KIM) o ville utnyttja det till max. Tror att han överrumpla henne ganska snabbt när han kom ner i båten efter att han stängt luckan. Tror nog att Kim kämpade mot honom ett tag, men han hade snart övertaget. Kanske han knuffade henne eftersom hon har 3 blånader i huvudet fast det kan ha kommit när han rykt av hennes hårtussar, kan jag tänka mig. Sen fick han väl tag i hennes strumpbyxor (de var väl trasiga o blodiga) hur han fick av trosorna har jag inte en aning om o de var väl intakta o det fanns inget blod på trosorna? När han väl har bundit fast henne stående eller liggandes så börjar han sin totyr, tror jag! Han kanske började lite smått med lite ytliga stick här o där o att han även klippt hår i nacken så det var bara 1 cm kort, såna små procedurer tror jag han gjorde först, för att se skräcken i Kims ögon o få uppleva Kims dödsångest m.m. Lite ytliga knivsår i ansiktet.

Sen tror jag han åker upp till ytan o där när han skickar sms till sin fru att hon ska inte oroa sig o att han är bara ute på ÄVENTYR med ubåten , under denna tid så tror jag att han hör Kims skrik från botten av ubåten! Usch jag mår illa, stackars KIM!!
Sen tror jag att han springer lite upp o ner till Kim, när han har tid för det, för han lämnade ju även Kim ensam uppe i tornet, så han skiter totalt i säkerheten, viket vi alla känner till.

Jag tycker det är skitjobbigt att försöka få klart för sig vad Kim gått igenom det är så fruktansvärt så det gör ont i mig i både kropp o själ.

Han har ju sagt att han ville känna sig i sin egna lilla värld där han får bestämma, vilket han gjorde på sin kära ubåt

Sen när han dyker igen då blir det tuffare tag för Kim o den tortyren var nog så fruktansvärd att man orka inte tänka på det. Nära ändtarmen också kom ju fram o då har vi inte fått veta ALLT som hänt med Kim o vi kommer heller aldrig få veta det o tur är nog det.
For mig är en sexualsadist en som vill plåga o se skräcken i ögonen o som inte vill få det snabbt överstökat..det ger ju inte sån mening åt sadisten.
Citera
2018-04-29, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, som sagt, du, som så många andra, tror en massa saker helt utan att ägna minsta tanke åt de fakta som faktiskt finns. Det kan ha gått till på en massa olika vis, men sammanställer man fakta och lägger pusslet bit för bit, kan man utesluta en massa saker och få ganska sannolika svar på väldigt mycket. KW var knappast någon övermänniska som kunde ta större trauman och blodförluster utan att påverkas mentalt. Samtliga stick tillfogades "i samband med döden", rättsläkaren har sagt klart och tydligt att det INTE handlar om timmar.

Det är inte så konstigt att du "tycker det är skitjobbigt att försöka få klart för sig vad Kim gått igenom det är så fruktansvärt så det gör ont i mig i både kropp o själ." när du sitter och fantiserar ihop sådana saker helt utan några som helst fakta till grund för dina fantasier, utan de istället motsägs av de fakta som finns.

Ja jag håller med om att hon inte skulle klara av en stor blodförlust, precis som alla vi andra inte heller skulle klara det.
Jag tror inte en sexualsadist vill att allt ska avslutas snabbt o det är det som gör det så hemskt

Åklagaren var ju inne på samma linje att hon kan ha varit vid liv långt in på natten ...ja o det är så hemskt o han ska aldrig ut i det fria igen!!
Citera
2018-04-29, 13:52
Medlem
Citat:
Sen när han dyker igen då blir det tuffare tag för Kim o den tortyren var nog så fruktansvärd att man orka inte tänka på det. Nära ändtarmen också kom ju fram o då har vi inte fått veta ALLT som hänt med Kim o vi kommer heller aldrig få veta det o tur är nog det.
For mig är en sexualsadist en som vill plåga o se skräcken i ögonen o som inte vill få det snabbt överstökat..det ger ju inte sån mening åt sadisten.

Ja det är det som gör mig mest illa berörd, en lång utdragen dödstortyr av Kim, hon visste att hon skulle dö och plågades tills hon dog.

Hoppas PM aldrig ser solsken igen, vilket praktas!
Citera
2018-04-29, 13:54
Medlem
Citat:
Varför länkar du inte till den där man kan se att det finns dusch och varmvatten då?

Det kan synbarligen gett ett sådant intryck av en fungerande dusch, men praktiskt vet vi inte. Men varför annars släpa med sig en duschslang? Något varmvatten tvivlar jag dock på.
Citera
2018-04-29, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja det är det som gör mig mest illa berörd, en lång utdragen dödstortyr av Kim, hon visste att hon skulle dö och plågades tills hon dog.

Hoppas PM aldrig ser solsken igen, vilket praktas!

Ja, det är det som är så fruktansvärt usch mår illa!
Jag hoppas att han får sitta inne o bli plågad av lite större herrar som sitter där o inte gillar det han gjort!
Citera
2018-04-29, 14:49
Medlem
Jag är fortfarande intresserad av lite "officiell" läsning om vad som antas ha hänt på ubåten.
Citera
2018-04-29, 15:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En dansk rättsexpert sa att av de 100-tal mental erkläringar han läst var denna den absolut skarpaste! Madsen får nog forsätta rita och bygga i papper i en förfärligt lång tid. Då kan han slänga pappers-hammaren hur ofta han vill
Igår kom jag osökt att tänka på riskbedömningarnas mardröm; Jack Unterweger.
Psykopat, sexualsadistisk seriemördare SK i Österrike som manipulerade alla å det grövsta.

Han har samma verbala och litterära förmåga som Madsen, älskar att hålla föredrag.
Det ses en snarlik miserabel uppväxt via en frånvarande mor. Han växte upp med sin alkoholiserade morfar som drog dit horor och hade sex framför honom.
Mamman, servitris och prostituerad, blev gravid med nån soldat.
Att dra en koppling mellan kaotisk uppväxt, kvinnohat och hans mor är inget större problem. Han säger även i rätten att han såg sin mor framför sig och fylldes med hat och avsky vid morden..

Som tonåring trakasserade han prostituerade, det eskalerar och när han är 24 kväver han en 18-årig kvinna med hennes bh och får livstid.
Han studerade, skrev böcker, pjäser, poem och blev språkrör för fångars rättigheter i fängelset. Han skriver sina memoarer och man anser att han sonat sin skuld och är rehabiliterad. Man inbillade sig således att psykopater kunde återanpassas till samhället så han släpptes efter 15 år.
Han bräker runt i media att han kommit till insikt.
Trots mord lyckades han få status, leva dubbelliv och framstod som en välanpassad debattör i talk shows. Han glider runt bland gräddan, vräker sig i tv-soffor och mår finfint som grandios råpsykopat. Han förespråkar rehabilitering för fångar och får till och med frågor kring försvunna prostituerade, han agerar som rådgivare. Han skriver artiklar och kritiserar polisen, får support av folk som gått på hans falska försonande och manipulativa beteende.
En polis anser aldrig att han öht gjort bot och bättring och fortsätter granska honom.

Retroaktivt visade det sig att han inom ett år efter frigivandet mördat sex horor - svårt misshandlade och kvävda med de egna underkläderna, en hittas med en bit av underkläderna i munnen, en annan med märken på vristerna, tros ha varit bunden och är strypt med sina tights.
Han mördar i olika länder så inledningsvis inser man inte att det kan röra sig om SK.

1991 blev han anlitad av ett amerikanskt magasin som undersökande journalist gällande brott bland prostituerade samt attityder mot dem och flög dit. Han mördade tre av dem.
Det väcks åtal för totalt 11 mord, han döms för nio och får livstidsdom.
Ser inte så jättefarlig ut om nu nån tror att psykopater har ett visst utseende.
http://www.heute.at/dyim/b9a852/M600,1000/images/content//1/7/3/17356595/1/topelement.jpg
https://66.media.tumblr.com/73ab82ca1bd668c0c411507fa0879de5/tumblr_inline_o9wwwqZApV1uqowpx_540.jpg
Här är han rådgivare i media:
https://mordundtotschlag.files.wordpress.com/2015/03/jack-unterweger-club2.jpg

Kanske PM hade Unterweger som psykopatisk sadistisk idol? Råkar man åka dit så kan man ändå komma ut ganska snart och få stjärnstatus.
PM har intresse av kriminalfall och minsta insatt så känner han till den här sexualsadisten.
Senast redigerad av develi 2018-04-29 kl. 15:52.
Citera
2018-04-29, 15:52
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Förlåt, jag er van vid att umgås människor som tar ett ord för ett ord.

Dusch: 0.58 https://www.youtube.com/watch?v=bzbKlK7heDk

Varmvatten: från ca 1.04 https://www.youtube.com/watch?v=fAyY-pISWKY
Citera
2018-04-29, 16:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det kan synbarligen gett ett sådant intryck av en fungerande dusch, men praktiskt vet vi inte. Men varför annars släpa med sig en duschslang? Något varmvatten tvivlar jag dock på.

Det var inte en duschslang han släpat med sig, det var en trädgårdsslang. För allt vi vet kan det varit havsvatten han använde för att spola i den.

Men så snart kugutt svarat med en länk hoppas jag till sist få se hur det faktiskt ser ut i toalett och duschutrymmet, har inte sett en enda bild på det innan.
Citera
2018-04-29, 16:10
Medlem
katws avatar
Citat:
Det kan också noteras att samtliga pikeringsskador är tillfogade i samband med döden, eller kort därefter.

Möjligen OT men googlar man "pikeringsskador"/ "pikeringsskada" kommer det bara upp text kopplade till detta fallet. Är det ett försvenskat ord från danska tro eller beror det helt enkelt på att det här fallet är så unikt?
Citera
2018-04-29, 16:17
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det väcks åtal för totalt 11 mord, han döms för nio och får livstidsdom.

Han hängde sig dock i fängelset 1994 efter livstidsdomen tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in