2018-04-29, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
He,he avlopps-teorin var nog mest ologisk och charmig.
Utveckla gärna. Som jag skrev i min EDIT: Mycket blod i duschutrymmet kan ju även innefatta septiktanken?
Varför skulle de gå in på det under rättegången? Exakt var blod och hår återfanns i "duschutrymmet?
Citera
2018-04-29, 00:58
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Utveckla gärna. Som jag skrev i min EDIT: Mycket blod i duschutrymmet kan ju även innefatta septiktanken?
Varför skulle de gå in på det under rättegången? Exakt var blod och hår återfanns i "duschutrymmet?

Du tänker att "dusschutrymmet" fungerade som septiktank? Jo varför inte, det var ju endå självaste ingenör Madsen som konstruerat det. Själv anser jag hela Nautulius vara en enda stor septiktank.
Citera
2018-04-29, 01:26
Medlem
Citat:
Du tänker att "dusschutrymmet" fungerade som septiktank? Jo varför inte, det var ju endå självaste ingenör Madsen som konstruerat det. Själv anser jag hela Nautulius vara en enda stor septiktank.
Nej. ???
Ubåten var ganska nyligen renoverad. Ett duschutrymme med avrinning (avlopp).
Jag vet inte hur det fungerar tekniskt?. Kanske avloppsvatten rinner ner en slags tank som går att tömma.
Det måste ju finnas någon lösning på problemet. Besättning på krigsubåtar tex måste ju kunna tvätta sig ombord även när de befinner sig under vatten .
Citera
2018-04-29, 01:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Porta Potti Är det en Lorta Potta på språket italienska?

Google is your friend...

Citat:
Det har stått i text (bara för att det är tryckt behöver det ej vara rätt) om en dusch ombord på N. i flera källor. Även GW igår, påstod att PM duschat av sig. Det kan nog vara en septitank som du beskriver. Den hade ju ganska nyligen renoverats/moderniserats. Och PM använde den lite som husbåt.
Någon avrinningskanal borde väl funnits? Eller vad tror du trngw?

Hur som så samlas det alltid vatten i kölsvinet, så någon form av länspump måste ha funnits ombord oavsett, eventuellt en i varje utrymme. Kanske gick alla till en och samma tank. Sen måste han haft något sätt att tömma den, kanske en länspump som pumpade ut i havet. Duschar är inget ovanligt på vanliga, lite större, fritidsbåtar, Har en ombord på min båt. Men det är inte så himla mysigt utan varmvatten, särskilt inte i en kall och fuktig miljö som i en ubåt, så i så fall bör han haft en varmvattenberedare och möjligheter att värma vattnet.

Absolut inga omöjliga saker, men frågan är som sagt hur långt PM gått med dessa saker, när allt annat tycks ha varit så primitivt. Han ger ju inte direkt intryck av att vara en pedantiskt renlig person. De flesta "semesterseglare" tvättar sig i havet.

Citat:
PM hade ju tagit med en grön vattenslang ombord som vanligtvis inte var där?
Enligt GW (igen) hade PM nog försökt rengöra Ubåten. "Men blod är jättesvårt att få bort." Segt,klibbigt "som röd stämpelfärg."

Ja, man kan undra var inne i båten han planerade, eller använde, vattenslangen. Antagligen bara på durken, han ville väl inte blöta ner dynorna i bingarna osv.

Finns information någonstans om hur stora tankar Nautilus hade, vatten, bränsle, septi osv?
Citera
2018-04-29, 01:45
Medlem
trngws avatar
I princip allt avlopp och all länsning ombord på en dylik båt, måste pumpas, antingen ut över bord, eller till någon holdingtank, såvida inte tanken ligger under avloppets nivå, vilket rent praktiskt sällan funkar när det gäller golvavlopp ombord på en mindre båt. I Nautilus fall skulle det i så fall innebära att PM antingen använde kölen som holdingtank, eller kölsvinet, vilket inte blir så mysig, det måste i så fall ha varit slutet, men det kan inte bli någon större volym under durken till det.

Man kan se på en del bilder att i det utrymmet där stegen till däcksluckan finns, finns någon form av tank med en manlucka. Det skulle kunna vara en holdingtank, men även vattentank, bränsle eller trimtank.

Ja, det borde absolut vara väldigt intressant för polisen att undersöka vad som finns i en eventuell holding/septi-tank ombord. PM kan mycket väl ha tömt den, men det blir ändå alltid en del kvar. "Tvättmaskinen" lär inte ha påverkat innehållet i den, då den är sluten. Annars skulle det inte vara så mysigt inne i ubåten...
Citera
2018-04-29, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Google is your friend...

Hur som så samlas det alltid vatten i kölsvinet, så någon form av länspump måste ha funnits ombord oavsett, eventuellt en i varje utrymme. Kanske gick alla till en och samma tank. Sen måste han haft något sätt att tömma den, kanske en länspump som pumpade ut i havet. Duschar är inget ovanligt på vanliga, lite större, fritidsbåtar, Har en ombord på min båt. Men det är inte så himla mysigt utan varmvatten, särskilt inte i en kall och fuktig miljö som i en ubåt, så i så fall bör han haft en varmvattenberedare och möjligheter att värma vattnet.

Absolut inga omöjliga saker, men frågan är som sagt hur långt PM gått med dessa saker, när allt annat tycks ha varit så primitivt. Han ger ju inte direkt intryck av att vara en pedantiskt renlig person. De flesta "semesterseglare" tvättar sig i havet.

Ja, man kan undra var inne i båten han planerade, eller använde, vattenslangen. Antagligen bara på durken, han ville väl inte blöta ner dynorna i bingarna osv.

Finns information någonstans om hur stora tankar Nautilus hade, vatten, bränsle, septi osv?
1/ Jag tyckte det lät som en tjusig omskrivning av lorta potta.(dass) Det var därför jag garvade.

2/ Det här med gröna vattenslangen har ju ingått i beviskedjan för planering dvs grejer som inte borde varit på ubåten. ÅK frågade någon av de tidiga vittnena (en kvinnlig praktikant som städat ombord) om hon sett den där då. Det hade hon ej.
Att PM tog med slangen bland andra grejer, för att spola bort blod.

Länspump låter vettigt. Om tex havsvatten skulle komma in, så måste det ju bort.
Dessutom påstod GW att PM duschat av sig. Annars hade de nog hittat betydligt fler DNA-spår på PM
än de gjorde. Men enligt GW hade PM behövt stå flera timmar i duschen och tvätta sig med klorin för att få bort allt.

Jo,har själv använt havsvatten och saltvattenstvål på somrarna tom till håret. Det blir lite stel frilla förstås.

3/ Ubåtsföreningen har ju ganska nyligen renoverat och moderniserat N. Sedan skrev de över den på PM efter allt bråk.
Som tillsammans med sin fru bl.a använt den lite som husbåt.
Jag tror inte det ingick i PMs plan att sänka Nautilus.
Jag tror det där var en av nöden framtvingad improvisation pga tidsbrist,att PMs plan inte höll.
Om det var hans debutmord (vilket jag numer tror) förklarar det klanteriet.
Tex att PM inte visste att det var så svårt att få bort blod.

EDIT: Din sista fråga. Ingen aning. Men skribenten M vet nog säkert det.
Tack för info.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-29 kl. 02:24.
Citera
2018-04-29, 09:21
Medlem
Citat:
Jag hoppades att PM skulle erkänna. Inte detaljer men varför?
Nu tror jag inte PM kommer att erkänna. Sin oerhörda stolthet är ju det enda han har kvar.
Enligt PM är han ett OFFER för hemska olycksomständigheter.
Och det tror jag han kommer att hålla fast vid. Liksom Quick (Sture Bergvall) som bråkade koleriskt med de få, som påstod att han INTE var en hemsk seriemördare. SB tog det som värsta förolämpningen. Han ville ju vara myten om sig själv.

Men när PM förlikat sig med sitt öde efter långt om länge och kanske blivit övergiven av sitt nuvarande kontaktnät så kommer det kanske ett erkännande. Men det är nog en finputsad historia som ändå inte framställer PM som den uslaste kvinnomördaren. Kanske en historia om frivilligt BD/SM sex som gick över styr.
För att sedan ändra förklaring femtioelva ggr.

Niclas Långström – Det kan ta många månader, till och med år, innan man förlikat sig med att ”nu är jag dömd för det här”.
https://www.sydsvenskan.se/2018-04-25/expert-kan-ta-ar-innan-madsen-forstar (repris)

Även om han med stor uppmärksamhet som belöning skulle berätta "allt", måste det kunna beläggas med stringenta bevis, för att öht. tas på allvar. Annars är det bara en oklar version i mängden, så går det om man slagit in på lögnens bana.....
Citera
2018-04-29, 10:44
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Det finns inget "rinna ut genom avloppet" på en ubåt.

Möjligen skulle det kunna finnas en septitank med möjlighet att pumpa ut avfallet i tanken, men med tanke på hur primitiv PM's ubåt var, är det väl tveksamt om han hade den möjligheten. Dusch tror jag inte alls på, en toalett bör rimligen ha funnits och min gissning är att det var typ en Porta Potti.

Kollade upp nu. Jo, det var dusch på Nautilus och även varmvatten. Tydligt att Madsen har satsat på lite "lyx" i sin sexbåt.
Citera
2018-04-29, 10:54
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Även om han med stor uppmärksamhet som belöning skulle berätta "allt", måste det kunna beläggas med stringenta bevis, för att öht. tas på allvar. Annars är det bara en oklar version i mängden, så går det om man slagit in på lögnens bana.....

Jo, men presis, har man ropat "varg,varg" tillräckligt många gånger är det inte längre någon som lyssnar.
Citera
2018-04-29, 11:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Kollade upp nu. Jo, det var dusch på Nautilus och även varmvatten. Tydligt att Madsen har satsat på lite "lyx" i sin sexbåt.

Du kollade upp det. Var då?
Citera
2018-04-29, 12:19
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Du kollade upp det. Var då?

Jag kollade på såna "walkthroug" videos på youtube. Finns et antal såna faktiskt.
Citera
2018-04-29, 13:27
Medlem
Citat:
Det kan också noteras att samtliga pikeringsskador är tillfogade i samband med döden, eller kort därefter. Inga av dessa skador är alltså tillfogade INNAN döden började inträda. Fakta talar alltså för att det inte pågått någon utdragen tortyr.

Den enda skadan, om jag förstått rätt, som möjligen inte fastställts till "i samband med döden, eller kort därefter", är halsavskärningen. Man skulle alltså kunna spekulera i om halsavskärningen kom före pikeringen. Jag tror inte det. Känns inte som PM var ute efter att pikera en död kropp. Å andra sidan förstod vi ju av vittnet från swingers-klubben, att PM var lite av en mes, så kan ju hända att han inte "vågade" annat än att börja med att ta livet av KW, för att därefter ägna sig åt pikeringen. Det är nog faktiskt det scenario som stämmer bäst överens med rättsläkarens uttalanden.

Tror du det? Det tror inte jag inte på. Tror PM visste att han hade helt kontroll över sitt offer (KIM) o ville utnyttja det till max. Tror att han överrumpla henne ganska snabbt när han kom ner i båten efter att han stängt luckan. Tror nog att Kim kämpade mot honom ett tag, men han hade snart övertaget. Kanske han knuffade henne eftersom hon har 3 blånader i huvudet fast det kan ha kommit när han rykt av hennes hårtussar, kan jag tänka mig. Sen fick han väl tag i hennes strumpbyxor (de var väl trasiga o blodiga) hur han fick av trosorna har jag inte en aning om o de var väl intakta o det fanns inget blod på trosorna? När han väl har bundit fast henne stående eller liggandes så börjar han sin totyr, tror jag! Han kanske började lite smått med lite ytliga stick här o där o att han även klippt hår i nacken så det var bara 1 cm kort, såna små procedurer tror jag han gjorde först, för att se skräcken i Kims ögon o få uppleva Kims dödsångest m.m. Lite ytliga knivsår i ansiktet.

Sen tror jag han åker upp till ytan o där när han skickar sms till sin fru att hon ska inte oroa sig o att han är bara ute på ÄVENTYR med ubåten , under denna tid så tror jag att han hör Kims skrik från botten av ubåten! Usch jag mår illa, stackars KIM!!
Sen tror jag att han springer lite upp o ner till Kim, när han har tid för det, för han lämnade ju även Kim ensam uppe i tornet, så han skiter totalt i säkerheten, viket vi alla känner till.

Jag tycker det är skitjobbigt att försöka få klart för sig vad Kim gått igenom det är så fruktansvärt så det gör ont i mig i både kropp o själ.

Han har ju sagt att han ville känna sig i sin egna lilla värld där han får bestämma, vilket han gjorde på sin kära ubåt

Sen när han dyker igen då blir det tuffare tag för Kim o den tortyren var nog så fruktansvärd att man orka inte tänka på det. Nära ändtarmen också kom ju fram o då har vi inte fått veta ALLT som hänt med Kim o vi kommer heller aldrig få veta det o tur är nog det.
For mig är en sexualsadist en som vill plåga o se skräcken i ögonen o som inte vill få det snabbt överstökat..det ger ju inte sån mening åt sadisten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in