Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Google is your friend...
Hur som så samlas det alltid vatten i kölsvinet, så någon form av länspump måste ha funnits ombord oavsett, eventuellt en i varje utrymme. Kanske gick alla till en och samma tank. Sen måste han haft något sätt att tömma den, kanske en länspump som pumpade ut i havet. Duschar är inget ovanligt på vanliga, lite större, fritidsbåtar, Har en ombord på min båt. Men det är inte så himla mysigt utan varmvatten, särskilt inte i en kall och fuktig miljö som i en ubåt, så i så fall bör han haft en varmvattenberedare och möjligheter att värma vattnet.
Absolut inga omöjliga saker, men frågan är som sagt hur långt PM gått med dessa saker, när allt annat tycks ha varit så primitivt. Han ger ju inte direkt intryck av att vara en pedantiskt renlig person. De flesta "semesterseglare" tvättar sig i havet.
Ja, man kan undra var inne i båten han planerade, eller använde, vattenslangen. Antagligen bara på durken, han ville väl inte blöta ner dynorna i bingarna osv.
Finns information någonstans om hur stora tankar Nautilus hade, vatten, bränsle, septi osv?
1/ Jag tyckte det lät som en tjusig omskrivning av lorta potta.(dass) Det var därför jag garvade.
2/ Det här med gröna vattenslangen har ju ingått i beviskedjan för planering dvs grejer som inte borde varit på ubåten. ÅK frågade någon av de tidiga vittnena (en kvinnlig praktikant som städat ombord) om hon sett den där då. Det hade hon ej.
Att PM tog med slangen bland andra grejer, för att spola bort blod.
Länspump låter vettigt. Om tex havsvatten skulle komma in, så måste det ju bort.
Dessutom påstod GW att PM duschat av sig. Annars hade de nog hittat betydligt fler DNA-spår på PM
än de gjorde. Men enligt GW hade PM behövt stå flera timmar i duschen och tvätta sig med klorin för att få bort allt.
Jo,har själv använt havsvatten och saltvattenstvål på somrarna tom till håret. Det blir lite stel frilla förstås.
3/ Ubåtsföreningen har ju ganska nyligen renoverat och moderniserat N. Sedan skrev de över den på PM efter allt bråk.
Som tillsammans med sin fru bl.a använt den lite som husbåt.
Jag tror inte det ingick i PMs plan att sänka Nautilus.
Jag tror det där var en av nöden framtvingad improvisation pga tidsbrist,att PMs plan inte höll.
Om det var hans debutmord (vilket jag numer tror) förklarar det klanteriet.
Tex att PM inte visste att det var så svårt att få bort blod.
EDIT: Din sista fråga. Ingen aning. Men skribenten M vet nog säkert det.
Tack för info.