2018-03-29, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och den gemensamma nämnaren med Madsen var att även läkaren var mycket udda samt att han umgicks med prostituerade.

Vilket framkom i Efterhanden. Tidigare ostraffad, duktig student, social och trevlig. Skötte sig väl på arbetet, köpt en gård på landet och renoverade på huset.
Citera
2018-03-29, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Genom att fråga en patalogisk lögnare? Åklagaren kan, som i Lisa Holm fallet, komma så nära det bara är möjligt. Men ända fram går det inte.
Det är det ingen som begärt heller. Jag tyckte bara att det var konstigt att ÅK inte pressat Madsen om ubåtsrutten. Men det kommer kanske i slutet av rättegången.
Citera
2018-03-29, 23:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har DKs könstillhörighet med fallet att göra?
Inte ett smack!
Jag spekulerade alltså helt vildsint i att Madsen och Deidre kan tänkas skaffa ett barn ihop
framöver och eftersom det från och till diskuterats om Deidre Kings rätta könstillhörighet
så kände jag då att det var påkallat att nämna att jag själv numera är rätt övertygad om
att hon är verkligen är kvinna och fullt i stånd således att kunna bli gravid och föda fram
en avkomma till sin älskade, rara Peter.
Deidre ska ju ha en dotter sen förut så nog är hon av honkön alltid.
Citera
2018-03-29, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack. Det låter logiskt. Men om ett konfrontativt slutförhör ska hållas så måste Bettina vara informerad om detta på förhand och således även Madsen. Jag har aldrig följt en rättegång förut, utom någon amerikansk rättegång.

Nej. Det är en privat sak hur de båda parterna agerar i rättssalen.
Citera
2018-03-29, 23:23
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Genom att fråga en patalogisk lögnare? Åklagaren kan, som i Lisa Holm fallet, komma så nära det bara är möjligt. Men ända fram går det inte.

Kommer du ihåg hur slutpläderingen såg ut där?
Gick åklagaren in i konfrontation med NB? Jag minns inte tyvärr.
Citera
2018-03-29, 23:26
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Korrekt. Men för att slå hål på PMs lögner måste frågor om ubåtsrutten ställas.
Tex Att PM påstår att "KiM var död när han ringde hustrun,han själv visste inte vad han skulle göra med världen,han var på väg ut i Östersjön för att dränka sig." Då måste ju frågor ställas om tex stoppet 50 minuter i Köge bukten kl 02.15 ? Varför han kuskade omkring med "en död kropp" i ca 9 timmar? Vad är förklaringen till det? För att få fram sanningen om dödstidpunkt osv Detta är ju viktigt för att kunna få fram sanningen, för att fastställa straff,skadestånd osv Inbillar jag mig iallafall.
Självfallet.
Citera
2018-03-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Eftersom man inte läst fup är man lite handikappad men jag saknar också en noggrann redogörelse, nästan minut för minut, hur P M menar att det dygnet förlöpte. Från Kims samtal, tills PM gick iland. Även om han inte kan säga vad klockan var hela tiden, bör han kunna placera saker i rätt ordning.
Jag vill att det finns dataprogrsm som medgör animationer skapade utifrån de olika berättelser som gärningsman och ev vittnen ger, så att man kan visualisera vad som är lika och olika, möjligt och omöjligt.
Det kommer nog. Som en skribent påpekade nyss så kommer det nog först i slutet för att PM inte ska få allt för mycket tid på sig att ändra utsagor hit och dit. Jag blev nöjd med den förklaringen eftersom det verkar logiskt. Hade åklagare pressat PM redan nu så hade han haft nästan en månad på sig att tänka ut nya förklaringar ju. Jag tänkte inte så långt själv.
Citera
2018-03-29, 23:28
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Tack. Det låter logiskt. Men om ett konfrontativt slutförhör ska hållas så måste Bettina vara informerad om detta på förhand och således även Madsen. Jag har aldrig följt en rättegång förut, utom någon amerikansk rättegång.

Nej, absolut inte! Det är ju var och ens processuella strategi, den kan inte visas i förväg, vore ju förödande för målet. Dessutom så ändras saker under rättegången.
Citera
2018-03-29, 23:29
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
PM var ju uppvuxen med en far som vurmade för Hitler som var homosexuell så hur PMs far såg på den saken vet vi inte.
Att Hitler var homosexuell var inte en sanning på den tiden. Vad som kom fram senare kunde de nog lätt bortse ifrån.
Citera
2018-03-29, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Kommer du ihåg hur slutpläderingen såg ut där?
Gick åklagaren in i konfrontation med NB? Jag minns inte tyvärr.

Kommer inte ihåg. Det var lite svårt att konfrontera den mördaren som genomgående bara svarade "Jag har aldrig sett den tjejen" trots att han strösslat flitigt med DNA t.o.m innanför byxlinningen på hennes jeans.
Citera
2018-03-29, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Att Hitler var homosexuell var inte en sanning på den tiden. Vad som kom fram senare kunde de nog lätt bortse ifrån.

Sant.
Citera
2018-03-29, 23:35
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Kommer inte ihåg. Det var lite svårt att konfrontera den mördaren som genomgående bara svarade "Jag har aldrig sett den tjejen" trots att han strösslat flitigt med DNA t.o.m innanför byxlinningen på hennes jeans.

Just, så efterbliven var han ja,🙄 det hade jag glömt. Ja, inte lönt att pressa den.

Men Madsen har vi inte hört sista ordet ifrån, var så säkra 🤡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in