2018-04-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja,men VARFÖR skulle detta viktiga bevis vara hemligt?
Borde Jacob inte gjort väldigt STOR affär av en sådan kamera och frågat PM varför han tog med just en sådan kamera som han brukade använda på huvudet för att spela in egna sexfilmer till en intervju med en journalist????

Är PM både höger och vänsterhänt? Han hade koagulerat, intorkat, intryckt i textiliernas fibrer,- blod på BÅDA armbågarna.

Styckningen har skett efter huvudskärningen vilket borde innebära stor mängd av blod på hela kroppen.

PS. GoPro kan användas som en helt vanlig kamera. Huvudfästet är ett tillbehör bland andra.
Senast redigerad av Remark 2018-04-28 kl. 22:14.
Citera
2018-04-28, 22:19
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK. Kan vara ett antagande av GW. Själv hade jag noll kännedom om GoPro kamerans existens förrän en praktikant på RML berättade om dom. Tydligen hade dom flera.

Hade PM använt den kamera dom upphittade borde det funnits blod DNA av Kim på den.

I ditt fall vet vi att det är ett antagande... eller snarare, gissning.
Citera
2018-04-28, 22:28
Medlem
Citat:
Styckningen har skett efter huvudskärningen vilket borde innebära stor mängd av blod på hela kroppen.

PS. GoPro kan användas som en helt vanlig kamera. Huvudfästet är ett tillbehör bland andra.
Ja, vill du inte svara på mina frågor så kommer vi nog inte fram till något vettigt.

Men de här morbida fantasierna om att PM har torterat offret hela natten lång, det måste du underbygga med logiska belägg innan du sprider det som rykten här på FB. (Tänker inte påminna om LH -fallet men enligt FUP var det väldigt morbida fantasier du hade.) Det här fallet är så avskyvärt att man inte behöver överdriva något. Det finns ingen anledning alls. Om PM klarade av sin mordfantasi på 1,5 timme så är bara det en fullständig mardröm. Min förlossning tog ca 1,5 timme men det kändes som tio timmars tortyr.
På slutet struntade jag i om både jag själv och babyn dog bara det tog SLUT.
De fakta/bevis som finns är förfärliga. Men det räcker och blir över. Det behövs inga skräckhistorier utan belägg.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-28 kl. 22:33.
Citera
2018-04-28, 22:30
Medlem
Citat:
Jag har länkat till GoPro kamera för länge sedan, med huvudfäste och med tilläggstjänst för automatisk lagring i ett moln. En kamera du även kan filma med under vatten.

Det fanns flera dylika i verkstaden enligt en praktikant.
Det ska ha kostaterats att denna kamera inte var av den typ som hade lagring i molnet. Tyvärr kan jag inte gräva fram källa, men jag är ganska säker på att jag läste det någonstans här i forumet (med källa).
Citera
2018-04-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Det ska ha kostaterats att denna kamera inte var av den typ som hade lagring i molnet. Tyvärr kan jag inte gräva fram källa, men jag är ganska säker på att jag läste det någonstans här i forumet (med källa).

OK. Jag tror dig, för i så fall hade vi nog hört det.
Citera
2018-04-28, 22:56
Medlem
Citat:

Pga allt blod och hår i duschrummet så indikerar det på att PM lagt huvud och kropp där för att så mycket blod som möjligt skulle rinna av och ut genom avloppet. Hennes kvarlevor var helt tömda på blod nästan. Jag tror att offret låg där medans PM letade (irrade runt, styrde N, höll utkik efter kustbevakningsfartyg etc, lyssnade på radio och samtidigt pysslade lite med kroppen bl.a filmade) efter en bra,trygg plats att dyka ner på och få arbeta ostört och fullfölja sin plan.

GoPro kamera hade vi vetat säkert. Inte ett ord om någon upphittad GoPro.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-28 kl. 23:26.
Citera
2018-04-28, 23:42
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Psykopati tolkas ju som genetiskt med påverkan av uppväxt/barndom.
Skilsmässa vid 7, PM fick en deal av sin far att om han väljer mor så ser han honom aldrig mer..
Han fick sen träffa sin mor en gång om året.
Fadern var auktoritär, ett fyllo, slog mamman och halvsyskon, snedvriden kvinnosyn, byggde bunkrar åt nazisterna under kriget och fyllde PM med ärofyllda hjältedåd, berättade krigshistorier. Där han inte hade full koll fablade han och fyllde i bäst han tyckte.
Verkar rätt gränslös själv när man ser PMs raketverksamhet som ung. PM var gunstling, gubben tillåtande och det stärkte väl hans narcissistiska och grandiosa sida.

PM har alltså intervjuats via den bok som redan finns om honom av Djursing.

Tack. Den måste jag läsa.

Ja, den multifaktoriella förklaringsmodellen är väl den som verkar mest trolig. Så gott som alla
"psykopater" har ju den missgynnsamma uppväxten som gemensam nämnare, finns ju undantag
som Jeffrey Dahmer exempelvis.

OT; Jag har precis börjat läsa "I´ll be gone in the dark" om den ökända "golden state killer" som nyligen greps tack vare DNA-koppling, verkar lovande. En annan favorit är "This is the Zodiac speaking into the mind of a serial killer" av Michael Keller/ David Van Nuys som bygger en profil utifrån de gäckande breven Zodiac skickade till tidningar.

OnTopic; det här fallet är mycket sensationellt. Jag har mycket svårt att förstå valet av BP han måste förstått att risken att åka dit är mycket stor. Man undrar om det verkligen var planerat, man undrar vad han har gjort sig skyldig till tidigare? Fast samtidigt brukar ju seriemördare utvecklas sitt MO över tid. PM är nog ett original som måste studeras ideografiskt dvs. jämförelser med andra mördare är fruktlösa.
Citera
2018-04-28, 23:52
Medlem
trngws avatar
Det finns inget "rinna ut genom avloppet" på en ubåt.

Möjligen skulle det kunna finnas en septitank med möjlighet att pumpa ut avfallet i tanken, men med tanke på hur primitiv PM's ubåt var, är det väl tveksamt om han hade den möjligheten. Dusch tror jag inte alls på, en toalett bör rimligen ha funnits och min gissning är att det var typ en Porta Potti.
Citera
2018-04-29, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det finns inget "rinna ut genom avloppet" på en ubåt.

Möjligen skulle det kunna finnas en septitank med möjlighet att pumpa ut avfallet i tanken, men med tanke på hur primitiv PM's ubåt var, är det väl tveksamt om han hade den möjligheten. Dusch tror jag inte alls på, en toalett bör rimligen ha funnits och min gissning är att det var typ en Porta Potti.
Porta Potti Är det en Lorta Potta på språket italienska?
Det har stått i text (bara för att det är tryckt behöver det ej vara rätt) om en dusch ombord på N. i flera källor. Även GW igår, påstod att PM duschat av sig. Det kan nog vara en septitank som du beskriver. Den hade ju ganska nyligen renoverats/moderniserats. Och PM använde den lite som husbåt.
Någon avrinningskanal borde väl funnits? Eller vad tror du trngw?
PM hade ju tagit med en grön vattenslang ombord som vanligtvis inte var där?
Enligt GW (igen) hade PM nog försökt rengöra Ubåten. "Men blod är jättesvårt att få bort." Segt,klibbigt "som röd stämpelfärg."
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-29 kl. 00:40.
Citera
2018-04-29, 00:30
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Porta Potti Är det en Lorta Potta på språket italienska?
Det har stått i text (bara för att det är tryckt behöver det ej vara rätt) om en dusch ombord på N. i flera källor. Även GW igår, påstod att PM duschat av sig. Det kan nog vara en septitank som du beskriver. Den hade ju ganska nyligen renoverats. Och PM använde den lite som husbåt. Någon avrinningskanal borde väl funnits? Eller vad tror du trngw?
PM hade ju tagit med en grön vattenslang ombord som vanligtvis inte var där?
Enligt GW (igen) hade PM nog försökt rengöra Ubåten. Men blod är jättesvårt att få bort. Segt,klibbigt som stämpelfärg.

Konstigt at detta inte kom fram i rättegången. Septiktankens innehåll måste ju ha varit av största intresse. Om vi nu skall vara så här logiska.
Citera
2018-04-29, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Konstigt at detta inte kom fram i rättegången. Septiktankens innehåll måste ju ha varit av största intresse. Om vi nu skall vara så här logiska.
PM kan ha tömt septitanken till sjöss. Och så glömmer du "tvättmaskinen." Ton av saltvatten som spolats,sköljts igenom Nautilus i 19 timmar. Det som framkommit var att det var mycket blod samt hår i "duschutrymmet" ändå.
Vilket nog tyder på att huvudet åtminstone varit där. Logiskt eller bara ologiskt och charmigt?
EDIT: Mycket blod i "duschutrymmet" kan ju även innefatta septiktanken?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-29 kl. 00:43.
Citera
2018-04-29, 00:42
Medlem
kugutts avatar
Citat:
PM kan ha tömt septitanken till sjöss. Och så glömmer du "tvättmaskinen." Ton av saltvatten som spolats,sköljts igenom Nautilus i 19 timmar. Det som framkommit var att det var mycket blod samt hår i "duschutrymmet" ändå.
Vilket nog tyder på att huvudet åtminstone varit där. Logiskt eller bara ologiskt och charmigt?

He,he avlopps-teorin var nog mest ologisk och charmig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in