2018-04-28, 21:40
Medlem
trngws avatar
Mycket har skrivits och antagatis, fantiserats och fabulerats om PM's förehavanden inne i ubåten, med KW. Många menar att tortyr har försiggått timvis, rentav hela natten.

Själv tror jag inte alls på det, inte för fem öre.

PM hade huvudsakligen tre saker han var "besatt" av, pikering/pålning, halsavskärning, och dödsinsikt. Jag är övertygad om att när han väl skred till verket, hade han inga ambitioner att göra det hela utdraget, snarare att får genomföra och uppleva sitt dåd. Jag tror inte det tog särskilt lång tid från det att han satte kniven, eller skruvmejseln, i henne första gången, tills han skar halsen av henne. Definitivt inte timmar. Jag är också övertygad att sticket i bröstet var den allra första skadan KW åsamkades, och att det var den som inledde överfallet, i syfte att övermanna henne. Redan den skadan kan ha gjort henne rejält omtöcknad, och om han sedan band henne stående, så lär blodet till hjärnan ha minskat än mer och hon blivit än mer omtöcknad. Blodförlusten av det och övriga skador, i kombination med att hon stod upp, lär ha gjort att PM inte haft lång tid på sig, oavsett vilket.
Citera
2018-04-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har dom nämnt vilken typ av kamera det gällde? ProGo var den som fanns i verkstaden och för andra videofilmer hade han ju en tjej som tog åt honom. Och som du säger han har själv spelat in egna porrfilmer med en GoPro tidigare. Sannolikheten lutar mot en dylik här också för mig. Men man får tycka olika.

Så länge minneskortet saknas finns det inget att jubla om.

Att det är blod på knän och armbåge säger inte mycket om kroppsställning. Om han står på knä och skall såga en kroppsdel kommer den arm han sågar med ofelbart komma i kontakt med den blodiga torson.
Är han både vänster och högerhänt? Så praktiskt!
PS: Om det var en Pro-go-kamera hade nog ÅK gjort väldigt stor affär av det.
Det hade ju varit ett jättetungt bevis om PM släpat med just en sådan (vad skulle han med en sådan kamera till?).
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_gopro-the-strap-new-1301332.html?rbtc=%7C%7C%7C%7Cp%7C%7C&gclid=CjwKCA jwt5DXBRAtEiwAa3vyEu-kIu4wP8_mZ6cayrrYBlcR5iEo9noH9rvQP7JtsZwQLuPAVBct_ xoCya0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CNjVgp_c3doCFYOZ mgodoAkMgA
Citera
2018-04-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Mycket har skrivits och antagatis, fantiserats och fabulerats om PM's förehavanden inne i ubåten, med KW. Många menar att tortyr har försiggått timvis, rentav hela natten.

Själv tror jag inte alls på det, inte för fem öre.

PM hade huvudsakligen tre saker han var "besatt" av, pikering/pålning, halsavskärning, och dödsinsikt. Jag är övertygad om att när han väl skred till verket, hade han inga ambitioner att göra det hela utdraget, snarare att får genomföra och uppleva sitt dåd. Jag tror inte det tog särskilt lång tid från det att han satte kniven, eller skruvmejseln, i henne första gången, tills han skar halsen av henne. Definitivt inte timmar. Jag är också övertygad att sticket i bröstet var den allra första skadan KW åsamkades, och att det var den som inledde överfallet, i syfte att övermanna henne. Redan den skadan kan ha gjort henne rejält omtöcknad, och om han sedan band henne stående, så lär blodet till hjärnan ha minskat än mer och hon blivit än mer omtöcknad. Blodförlusten av det och övriga skador, i kombination med att hon stod upp, lär ha gjort att PM inte haft lång tid på sig, oavsett vilket.
Tack för lite logik!
Citera
2018-04-28, 21:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack för lite logik!

Tack
Ja, kände att det var väldigt länge sedan vi såg av någon logik här i tråden
Citera
2018-04-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Är han både vänster och högerhänt? Så praktiskt!
PS: Om det var en Pro-go-kamera hade nog ÅK gjort väldigt stor affär av det.
Det hade ju varit ett jättetungt bevis om PM släpat med just en sådan (vad skulle han med en sådan kamera till?).
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_gopro-the-strap-new-1301332.html?rbtc=%7C%7C%7C%7Cp%7C%7C&gclid=CjwKCA jwt5DXBRAtEiwAa3vyEu-kIu4wP8_mZ6cayrrYBlcR5iEo9noH9rvQP7JtsZwQLuPAVBct_ xoCya0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CNjVgp_c3doCFYOZ mgodoAkMgA

Jag har länkat till GoPro kamera för länge sedan, med huvudfäste och med tilläggstjänst för automatisk lagring i ett moln. En kamera du även kan filma med under vatten.

Det fanns flera dylika i verkstaden enligt en praktikant.
Citera
2018-04-28, 21:57
Medlem
trngws avatar
Det kan också noteras att samtliga pikeringsskador är tillfogade i samband med döden, eller kort därefter. Inga av dessa skador är alltså tillfogade INNAN döden började inträda. Fakta talar alltså för att det inte pågått någon utdragen tortyr.

Den enda skadan, om jag förstått rätt, som möjligen inte fastställts till "i samband med döden, eller kort därefter", är halsavskärningen. Man skulle alltså kunna spekulera i om halsavskärningen kom före pikeringen. Jag tror inte det. Känns inte som PM var ute efter att pikera en död kropp. Å andra sidan förstod vi ju av vittnet från swingers-klubben, att PM var lite av en mes, så kan ju hända att han inte "vågade" annat än att börja med att ta livet av KW, för att därefter ägna sig åt pikeringen. Det är nog faktiskt det scenario som stämmer bäst överens med rättsläkarens uttalanden.
Citera
2018-04-28, 21:59
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Tack
Ja, kände att det var väldigt länge sedan vi såg av någon logik här i tråden

Jo, men hur logiskt är det att invitera nån på en ubåtsresa med alla dom komplikationer det innebär om det i grund och botten handlar om en "knivattack". Det du beskriver kunde han ju utföra i vilken bakgata som hällst.
Citera
2018-04-28, 21:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag har länkat till GoPro kamera för länge sedan, med huvudfäste och med tilläggstjänst för automatisk lagring i ett moln. En kamera du även kan filma med under vatten.

GW visade upp en vanlig kompaktkamera i sitt program i onsdags, och sa att det var just en sådan kamera som man hittat i ubåten.
Citera
2018-04-28, 22:02
Medlem
Citat:

Ja,men VARFÖR skulle detta viktiga bevis vara hemligt?
Borde Jacob inte gjort väldigt STOR affär av en sådan kamera och frågat PM varför han tog med just en sådan kamera som han brukade använda på huvudet för att spela in egna sexfilmer till en intervju med en journalist????

Är PM både höger och vänsterhänt? Han hade koagulerat, intorkat, intryckt i textiliernas fibrer,- blod på BÅDA armbågarna.
Citera
2018-04-28, 22:06
Medlem
Citat:
GW visade upp en vanlig kompaktkamera i sitt program i onsdags, och sa att det var just en sådan kamera som man hittat i ubåten.

OK. Kan vara ett antagande av GW. Själv hade jag noll kännedom om GoPro kamerans existens förrän en praktikant på RML berättade om dom. Tydligen hade dom flera.

Hade PM använt den kamera dom upphittade borde det funnits blod DNA av Kim på den.
Citera
2018-04-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men hur logiskt är det att invitera nån på en ubåtsresa med alla dom komplikationer det innebär om det i grund och botten handlar om en "knivattack". Det du beskriver kunde han ju utföra i vilken bakgata som hällst.
Fetischism Sexuellt intresse koncentreras på ett föremål som inte normalt anses sexuellt laddat.
+ Den ultimata makten, kontrollen i en liten stängd klaustrofobisk burk som PM kunde på sina fem fingrar, djupt under vatten på havets botten.

Ps. Mycket svårt att göra just det dådet ens i ytläge på samma Ubåt för att inte tala om "vilken bakgata som helst".
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-28 kl. 22:13.
Citera
2018-04-28, 22:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt

"Knivattack" var bara inledningen.
Ja, dådet kunde utförts på massa olika platser, men i en ubåt på havets botten är onekligen en av de allra "säkraste" man kan tänka sig. Också det noterade även GW i onsdags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in