Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det förstår jag mycket väl, men som sagt - det var en lång tidsperiod som han höll på och försökte få med sig någon, och under den tiden hade han väl kunnat ställa in en gjutesäck, snöre och något tungt, t.ex. en gammal motor eller annat som inte såg konstigt ut ombord på ubåten, med någon bra förevändning om någon skulle fråga. Ifall tillfället skulle uppenbara sig plötsligt. Han kan ju inte ha varit i "kåtchock" som någon skrev, utan förmåga att tänka och planera, konstant i tre månader...
Ja, han borde säkert gjort en massa. Det var långt.
1. Det mesta som "en gammal motor" hade sett väldigt konstigt ut. De flesta är utbildade ingenjörer, tekniker, fysiklärare eller har marin kunskap som Lorck.
2. Ubåten storstädades inför Bornholm. Den rengjordes och tömdes för att de skulle åka i den för raketuppskjutning snarare än att mörda.
3. Kim dyker upp i sista minuten. Vad vet du vad han tänkt sig packa om ett offer gett honom mer tid för förberedelse?
Han tar ner saker som de andra starkt reagerar på vid förfrågan i förhör. Biltemastroppar, spännband, hink med skrot, en grön trädgårdslang, såg och extrema skruvmejslar.
Inget som öht har i en ubåt att göra.
Förstår du?
Citat:
Det tror jag att du också var. Man sitter inte uppe natt efter natt, och diskuterar ett ämne hett och hätskt, i månader och år, om man inte har dragits med i en masspsykos. Sorry.
Tack men nej tack. Sätt mig aldrig i samma nisch som dig och din sjuka passion för Peter Madsen och tårar över död plåt och batterier.
Never ever.
Vårt intresse för fallet är inte på samma grund - inte andra heller för den delen - och har varken gett mig mardrömmar eller nåt annat emotionellt outburst.
Dina projektioner i försök att förmildra hur du betett dig (" det är fler än jag som...") kan du behålla. Men har du lust att falla under begrepp som passioner och masspsykos, inte mig emot. Jag undrade bara.