2018-04-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
1% kanske? Mördargroupies eller andra personer som har som största drivkraft att alltid, precis alltid, tycka tvärtemot andra. Vad det än handlar om. Känner såna individer.
Usch men håller med! Därmed borde ett livstidsstraff vara självklart. För mig framstår det som helt utan tvivel att PM mördat Kim Wall.
Senast redigerad av Mint100 2018-04-23 kl. 18:34.
Citera
2018-04-23, 18:32
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ok. Som jag ser det är det främst på annat man ser en advokats 'proffsighet'.

Som advokat förväntas du uppträda korrekt
Citera
2018-04-23, 18:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag vet hur mycket äckel det finns på fb:
Det är oavsett INTE vad gemene man tittar på och samlar på sin hårddisk i namngivna mappar.
Det ska även tilläggas att han står åtalat för ett bizarrt mord och har ett RPU och av sällan skådat slag sett till perversioner och störningar.

Att normalisera, bagatellisera skiten påminner snarare om vad sexualbrottslingar sysslar med dvs kognitiv förvrängning.
Fortsättningsvis inkluderar hon rättens medlemmar vilket sänker det till en - om möjligt - ännu lägre nivå.

Det är såpass många som tittar på sådana filmer att man inte kan kalla det onormalt. Majoriteten gör det inte, men inte en så liten grupp att det blir onormalt.
Citera
2018-04-23, 18:33
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kändes mer som hon sådde tvivel i domstolen.
Frågan om PM får mer än 6 månader kommer på Onsdag 1300.

Även i Danmark står juridiken stark, går inte att döma på känsla och gissningar.

Juristerna har sista ordet.

Vilket/vilka tvivel menar du att hon lyckades att så?

Ifråga om filmerna: såddes tvivel att Madsens filminnehåll och nedladdningar innehållande tortyr, äkta mord och pålning av kvinnor på ett sådant sätt att de inte ska kopplas till Kim Walls död?

Ifråga om sticken i underliv buk och bäcken, som otvivelaktigt enligt rättsmedicin är påförda vid (under, strax efter), dödens inträde eftersom bäckenet är fyllt av blod; såddes tvivel ikring att dessa skador har uppstått av sig själv, av Madsens punktering för att släppa ut likgaserna, eller uppstått av att ha legat i vattnet?

Hur argumenterade Betina ang det faktum att Madsen måste ha varit i kontakt med Kims kropp under
dödstillfället, eftersom sticken med kniv och skruvmejsel är påförda då.
Nej, Betina undvek att ta upp detta.

Tiden hon hade till sitt förfogande användes till största delen till att försöka sänka åklagaren rent yrkesmässigt , då hon uppehöll sig vid att saken inte drivits objektivt, att bevis har konstruerats i efterhand, att var och varannan vanlig människa ser på tortyr och mordklipp osv osv.

Avslutningsvis en brasklapp att de anhöriga inte bör få ett öre i skadestånd.
Tvivel? Tyvärr, det blev som vanligt en vulgär och oseriös plädering byggd på en patologisk lögnares utsagor.

Men varså god , ge exempel på tvivel som uppkom .
Citera
2018-04-23, 18:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är såpass många som tittar på sådana filmer att man inte kan kalla det onormalt. Majoriteten gör det inte, men inte en så liten grupp att det blir onormalt.
Och du begrep inte att sätta det i ett sammanhang? Ser du fetat?

Att folk klickar av ren skräck och nyfikenhet är inte det samma som att SAMLA på skiten - vilket han har gjort och sen om och om igen ser på de vedervärdiga filmerna.

Han har sen erkänt att han tänder på detta och härrör sin sperma till filmtajtm 16 timmar innan mordet.
Citera
2018-04-23, 18:36
Medlem
Citat:
Jag vill inte bedöma hur det fungerade som argument i förhandlingarna, men det är inte så himla onormalt att vara intresserad av såna filmer. Det finns en forumdel på Flashback som heter 'Mondo, gore och bizarre'. Ämnet 'Peder Madsens halshuggningsfilmer' där har nästan 14 000 visningar. Ämnet 'Neverending Story i Mexico' i samma forumdel där det länkas till och diskuteras precis sådana filmer Madsen tittade på har mer än 350 000 visningar. Det verkar finnas ett icke ringa intresse, och de flesta som varit där och tittat får man väl anta är hyfsat normala människor. Alla vill inte se dessa filmer, men vad i hela världen vill alla titta på?

Hur många tror du kollar på sånt och sen agerar ut och gör som de sett på filmer/videos? Förmodligen handlar det om ett fåtal promille.

Vad vill du ha sagt egentligen? Som försvararen att det bor en mordlysten grobian i oss alla, som bara väntar på att få realisera det de sett på en våldsvideo?
Citera
2018-04-23, 18:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Och du begrep inte att sätta det i ett sammanhang? Ser du fetat?

Att folk klickar av ren skräck och nyfikenhet är inte det samma som att SAMLA på skiten - vilket han har gjort och sen om och om igen ser på de vedervärdiga filmerna.

Han har sen erkänt att han tänder på detta och härrör sin sperma till detta.

Härlig attityd du har.

Jag började med att meddela att jag inte bedömer Hald Engmarks argumentering, utan endast påståenden om att det skulle var så extremt udda och onormalt att titta på såna filmer.
Citera
2018-04-23, 18:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hur många tror du kollar på sånt och sen agerar ut och gör som de sett på filmer/videos? Förmodligen handlar det om ett fåtal promille.

Vad vill du ha sagt egentligen? Som försvararen att det bor en mordlysten grobian i oss alla, som bara väntar på att få realisera det de sett på en våldsvideo?

Exakt! De allra flesta - i princip alla - som ser på dessa filmer är helt normalt fungerande individer i vårt samhälle.
Citera
2018-04-23, 18:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Härlig attityd du har.

Jag började med att meddela att jag inte bedömer Hald Engmarks argumentering, utan endast påståenden om att det skulle var så extremt udda och onormalt att titta på såna filmer.
Visst har jag?

...och jag började med att ge dig exempel på ren skitargumentation från advokaten som inte är "proffsigt".
Citera
2018-04-23, 18:42
Medlem
Citat:
Nu tittade ju inte PM på detta han samlade och hade samlat den typen av material sedan länge och på flera datorer, hårddiskar och sorterat i mappar.
Citera
2018-04-23, 18:43
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:

Okej. Och detta har du såklart statistik att presentera som underlag?
Citera
2018-04-23, 18:43
Medlem
Citat:

Vad svamlar du om? 10% av befolkningen är rödhårig, 10% är vänsterhänta, 10% är homosexuella osv osv. 50% är kvinnor!!! Att 85% av befolkningen i Syrien skadats av kriget, är det också normalt för dig eftersom de är så många?

Är övertygad om att du inte skulle tycka det var "normalt" om vi i Sverige hade 20% sexualsadister i befolkningen bara för att de var såpass många. Det är inte bara vanlig statistik det handlar om för att vi ska se saker normala. Det finns fler nivåer än det rent konkreta, det vi ser mitt framför ögonen.

Eller vilka kriterier har du i åtanke när du skriver "normalt"? Förklara gärna det.

Man måste begripa vissa beteenden skadar andra människor. Gör de inte det så ska det heller inte vara acceptabelt i ett demokratiskt samhälle. Ja, inte i något enda samhälle någonstans, för övrigt. Finns inget land i världen som anser att störda galningar ska få härja fritt, förutom i laglösa länder, där total anarki råder. Eftersom ingen har makt och befogenheter att stoppa eländet.
Senast redigerad av zilvereko 2018-04-23 kl. 18:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in