Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Jo, men är inte det lite spesiellt att åklagaren frågar/kopplar det här til snuff. Vågar han göra så om absolut ingen koppling finns? En annan tanke: om nu Madsen skulle få en ny ubåt att bygga/leka med i tiden framöver, ja då behövde han kanske inte Nautulius mer. Bara en tanke.
Ja, Norge ja. Hittar jag en bild på Madsen från medio nittiotal i en sån tröja, ja då kontaktar jag polisens "Cold Case" grupp.
https://www.vg.no/spesial/2015/uloste-drap/img/fantom/sf09e940_b.jpg
Nu minns jag inte sammanhanget då han ställer frågor men jag finner det inte så märkligt att ÅK "passar på" och ställer frågan med tanke på sms om snuff. Att PM gillar sånt råder ingen tvivel men jag tror inte att denna skulle ha kontakt med nån snuffmarknad i kommersiellt syfte.
Den filmen är nog som sagt likt precious är för Gollum.
Jag tror ÅK även ställde några frågor i förhör med nån från hangaren. Att de tyckte det verkade övermaga - vilket även är min åsikt. Folk verkar ju snarare tolka summan som hybris och sen var det väl nåt om att han inte ska befatta sig med knarkaffärer.
Jag blir skeptisk när det snarare låter som konspirationsteorier. Därav min reservation.
Att det finns folk som är gravt sexuellt störda betvivlar jag inte men alla tycks känna det enorma trollet snuff men få har dragit fram det i ljuset.
Konspirationerna frodas kring DD (som är flera klipp av Scully) i alla de möjliga versioner. Ena stunden är det babyn som dör, nästa gång handlar det om den han strypte och grävde ner som inte har med den filmen att göra utan är det mord han döms för.
Jag har följt fallet 2015 men det enda som finns är från privatpersoner.
Med tanke på att FBI konstant bevakar frågan och mig veterligt inte har värst mycket träffar (nån?) ställer jag mig tveksam oavsett darknet. Att det sen finns en enorm äcklig marknad kring barn (pedofilringar) är däremot väldokumenterat.
Om han nu inte råkar gilla att tortyr på sig själv så anser jag att Scully kvalar in att resterande liv bli upphängd i pungen tills han dör av ålderdom. Dödsstraff i den här frågan är alldeles för milt.
Undrar om PM blir likadan i fängelset? Han säger sig ju medverka i rättegången av nyfikenhet eller hur det nu var.
Citat:
During court hearings and while being filmed in prison, the man believed to have perpetrated some of the worst crimes against children laughed, joked and acted nonchalant about his alleged crimes.
His former lawyer Alejandra Jose Pallugna has revealed Scully treats jail like a holiday and has demanded a mobile phone and fresh beef, pork and chicken.
http://www.news.com.au/world/asia/australian-child-molester-peter-scully-faces-death-penalty-in-philippines/news-story/f15a28a8b971d95f815b5f6105814ff9