2020-01-29, 03:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Intressanta citat av vad Emma Sullivan sa i anslutning till premiären:

https://www.ekkofilm.dk/artikler/i-skal-maerke-det-pa-egen-krop/

Det här t.ex.:

”Jeg føler, at Peter Madsen havde en udløbsdato,” fortæller instruktøren.

”Han blev ikke ved at være lige charmerende, og det mærker man også på folkene i filmen. De blev trætte af hans manipulationer, for han var en kontrolfreak. Han blev også sværere at være i nærheden af for mig, fordi han begyndte at instruere mig i at instruere min egen film.”

Hvor ubehagelig han end kunne være, når kameraet var slukket, tændte han altid for Raket-Madsens humor og entusiasme, når Emma Sullivan begyndte at optage.

Det var tydligen så, att det där som man reagerar på när man ser honom på videoklippen som finns - charmen, humorn, entusiasmen, den lysande auran - var spelat, alltihopa. Det var något han slog på inför filmkameror, och när han ville manipulera någon. Tråkigt att det skulle vara så. (Och orättvist - för alla snälla och välmenande människor som aldrig skulle göra någon något ont, men ändå aldrig blir ett dugg populära eller älskade, eller får några följare. För att de inte vet hur de ska spela de egenskaper som lockar och drar människor. Och så får de bli ensamma.)

Sedan tänker jag på en annan sak när jag läser artikeln, Sullivan vill ha det till att hans medarbetare är så fruktansvärt traumatiserade (och det kanske de är, vi får väl se vad de säger själva i filmen). Det verkar lite konstigt och överreagerande, för mig.

Madsen var ju ändå bara deras handledare - hur entusiasmerande han än var. Även om man blir förbluffad över att ens handledare begått ett svårt brott, och att han i efterhand tilldelas vissa diagnoser, så blir man väl inte "traumatiserad"? När man inte ens kände brottsoffret och alltså inte har någon anledning att sörja?

Om det hade varit ens far eller make (eller Gud förbjude son) som hade begått ett sådant brott, skulle man säkert bli traumatiserad. Men detta var ju ändå bara en arbetsplats respektive en fritidsverksamhet? De flesta ungdomarna var bara där en kort tid, för praktik under sina ingenörs- respektive maskiniststudier. Livet går vidare. Jag tycker att Sullivan (eller eventuellt ungdomarna själva) överreagerar. (Tjejerna förstår jag lite mer, eftersom de har varit tvungna att fundera över om de själva kunnat bli brottsoffer, om det velat sig illa.)
Men du missar målet med flera kilometer.

1. Om en person framställer sig som empatisk och god - så är det givetvis traumatiskt när det visar sig vara rovdjuret från helvetet.
Han lallar runt och låtsas värna om feminism. Han pysslar med små humlor och gråter över övergivna lok. Han lider med nåt skaldjur som ska skrapas bort på ubåten. Han kan inte bryta av en blomma utan att tåras. Han babblar konstant om misserene.
Sen torterar han Kim till döds och delar ett stort problem i mindre bitar. Fullständigt känslokall.

2. Han är nån de sett upp till, beundrar och han har lovat dem månen. De har arbetat intensivt ihop, en del i många år. En del är nära vänner.

Det visar sig att han är en fet bluff, ett jävla skal till människa. Han har bedragit dem och de upplever likaväl skamkänslor som bedragna.

3. Vad offer till en psykopat upplever är det mycket svåra emotionella tillståndet ambivalens. Jag diskuterar inte offer som Kim Wall var utan psykologiska offer.
Det finns beskrivet från barn, fruar och vänner till sexualsadister och seriemördare. Som varit lojala. Som beundrat personen. Som även älskat. Som varit totalt omedvetna.
För att psykopater har en förmåga att spela rollspel och leva dubbelliv utan dåligt samvete.
Det ultimata sveket.
Vägen tillbaka är traumatisk - för att världsbilden rämnar och efterlämnar dubbla känslor vilket tar tid att läka.

Sprang nyss på några citat som är Madsen i ett nötskal.

Mentalerklæringen:
"viser en patologisk løgnagtighed samt manipulation overfor den, han sidder overfor." Live dr
"- Samlet set fremstår han højst utroværdig" live bt

Madsen berättar för psykiatriern:
"- Observanten tager afstand fra prostitution og dyresex, med mindre hunden synes, det er dejligt. " live tv2

Madsen berättar för AO:
"- Han talte meget om, at han ville have ubeskyttet sex med en afrikansk sexarbejder, så kan kunne tage en risiko med de sygdomme, der kunne være, siger vidnet."
Senast redigerad av develi 2020-01-29 kl. 03:16.
Citera
2020-01-29, 03:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men du missar målet med flera kilometer.

1. Om en person framställer sig som empatisk och god - så är det givetvis traumatiskt när det visar sig vara rovdjuret från helvetet.
Han lallar runt och låtsas värna om feminism. Han pysslar med små humlor och gråter över övergivna lok. Han lider med nåt skaldjur som ska skrapas bort på ubåten. Han kan inte bryta av en blomma utan att tåras. Han babblar konstant om misserene.
Sen torterar han Kim till döds och delar ett stort problem i mindre bitar. Fullständigt känslokall.

2. Han är nån de sett upp till, beundrar och han har lovat dem månen. De har arbetat intensivt ihop, en del i många år. En del är nära vänner.

Det visar sig att han är en fet bluff, ett jävla skal till människa. Han har bedragit dem och de upplever likaväl skamkänslor som bedragna.

3. Vad offer till en psykopat upplever är det mycket svåra emotionella tillståndet ambivalens. Jag diskuterar inte offer som Kim Wall var utan psykologiska offer.
Det finns beskrivet från barn, fruar och vänner till sexualsadister och seriemördare. Som varit lojala. Som beundrat personen. Som även älskat. Som varit totalt omedvetna.
För att psykopater har en förmåga att spela rollspel och leva dubbelliv utan dåligt samvete.
Det ultimata sveket.
Vägen tillbaka är traumatisk - för att världsbilden rämnar och efterlämnar dubbla känslor vilket tar tid att läka.

Sprang nyss på några citat som är Madsen i ett nötskal.

Mentalerklæringen:
"viser en patologisk løgnagtighed samt manipulation overfor den, han sidder overfor." Live dr
"- Samlet set fremstår han højst utroværdig" live bt

Madsen berättar för psykiatriern:
"- Observanten tager afstand fra prostitution og dyresex, med mindre hunden synes, det er dejligt. " live tv2

Madsen berättar för AO:
"Ifølge vidnet blev de seksuelle fantasier mere og mere ekstreme.
- Han talte meget om, at han ville have ubeskyttet sex med en afrikansk sexarbejder, så kan kunne tage en risiko med de sygdomme, der kunne være, siger vidnet."

Jo, det fattar jag väl att det blir en chock om man varit gift med karl'n. Eller typ bästa vän sedan barndomen. Men nu var det ju UNGDOMARNA Sullivan fokuserade på i filmen, och dom hade ju inte varit där så länge. Jag undrar om inte dom också är ute efter sina 15 minuter i rampljuset, genom att överdriva både sin betydelse för Madsen och hans betydelse för dem, samt sina känslor och reaktioner..?

Eller så kommer kanske i alla fall alla ingenjörsstudenterna ifrån så skyddade övre medelklass-miljöer, att de inte hade någon mental beredskap alls? Sådant har jag faktiskt sett exempel på IRL.
Citera
2020-01-29, 03:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, det fattar jag väl att det blir en chock om man varit gift med karl'n. Eller typ bästa vän sedan barndomen. Men nu var det ju UNGDOMARNA Sullivan fokuserade på i filmen, och dom hade ju inte varit där så länge. Jag undrar om inte dom också är ute efter sina 15 minuter i rampljuset, genom att överdriva både sin betydelse för Madsen och hans betydelse för dem, samt sina känslor och reaktioner..?

Eller så kommer kanske i alla fall alla ingenjörsstudenterna ifrån så skyddade övre medelklass-miljöer, att de inte hade någon mental beredskap alls? Sådant har jag faktiskt sett exempel på IRL.
Men har du noll inlevelseförmåga?
Hur vore det att se över din misstro? Du har tyvärr ofta förutfattade meningar om folk i förväg, ingen fager egenskap direkt.

Om nu Sullivan ser att de är chockade och traumatiserade - vilket ungdomar kan ha svårare att hantera än äldre likaväl - så får man väl ändå tro att så är fallet.
Det samma återger nämligen recensenter som sett filmen.

Och med tanke på det kända psykologiska tillståndet ambivalens efter svek.
Att beundra någon man umgås med nära och ha svårt att ta in hur ondskefull denna är.
Att vackla mellan vrede, sorg, skam, förlust.
Det är individuellt för kännedom- oavsett om en fru eller barn lär lida värst.

Du om nån borde iaf begripa hur svår omställningen är. Du har skrivit ode om hur fantastisk Madsen är och det märks av och till att du inte står på stadiga ben än även om du försöker - och du har inte ens umgåtts med PM.
Du är liksom bara fjärrmanipulerad. De har det ännu jävligare som har umgåtts med en manipulativ psykopat.
Citera
2020-01-29, 05:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Det var tydligen så, att det där som man reagerar på när man ser honom på videoklippen som finns - charmen, humorn, entusiasmen, den lysande auran - var spelat, alltihopa. Det var något han slog på inför filmkameror, och när han ville manipulera någon.
Tråkigt att det skulle vara så. (Och orättvist - för alla snälla och välmenande människor som aldrig skulle göra någon något ont, men ändå aldrig blir ett dugg populära eller älskade, eller får några följare. För att de inte vet hur de ska spela de egenskaper som lockar och drar människor. Och så får de bli ensamma.)
De flesta normala har förmåga att se bortom strålglansen. Man lär känna folk innan man fördömer och använder förlegade stereotyper.
Den där till synes grå musen och den beige mannen kan ju vara väldigt älskvärd.

Till skillnad från de som har fula egenskaper, är inskränkta, ytliga och har skeva värderingar. Samt kollar på x antal följare och sånt. Skämskudde. Typ.

Det är för övrigt väldigt naivt att jämföra en grav psykopat med gemene man.
Citat:
. Jag undrar om inte dom också är ute efter sina 15 minuter i rampljuset, genom att överdriva både sin betydelse för Madsen och hans betydelse för dem, samt sina känslor och reaktioner..?

.
Citat:
K var naiv så att det räcker; hon uppvisade en egendomlig blandning av kunskap, intresse och kanske personlig erfarenhet av de mest motbjudande ting, och personlig naivitet. Som att hon trodde att hon hade carte blanche att blanda sig med dessa märkliga, eventuellt sjuka människor (sadister, "vampyrer"...), men att det inte skulle kunna bli farligt, inte kunna vidlåda henne själv... Som jag har skrivit tidigare, så har jag stött på det fenomenet förr hos i synnerhet kvinnor som haft en trygg medelklassuppväxt.
Eftersom du ofta upprepar dig i klassindelning ( förutom gnisslar om pengar) så vill jag fråga en sak.

# Du har klassat in folk som WT, en lång utläggning om de som satt i fängelse (dock inget hätskt om PM).

# Kim är naiv, så till den milda grad att hon inbillade sig ha Carte Blanche. Så är kvinnor i medelklass (inget om PMs manipulation).

# Ungdomarna på hangaren vill få 15 minutes of Fame. De har ingen mental beredskap - för de är nog ur övre medelklassen enligt dig (reminder: Madsen är psykopat)

Jag undrar om den förtryckta mallen är så väldigt smart med tanke på att du blev grundlurad? Gällande PM var det ju verkligen more than meets the eye. Med tanke på naiv och ingen mental beredskap alltså.

Nu undrar jag i vilken klass man återfinner sådana som Madsen?
Eller bytte han klasstillhörighet då han gick från supercharmig mysgubbe till pervers lustmördare?

Btw. Jag, naiva Develi, har växt upp i trygg medelklassmiljö.
Senast redigerad av develi 2020-01-29 kl. 06:07.
Citera
2020-01-29, 06:54
Medlem
Merwinnas avatar
Är det förresten någon här som varit och hälsat på på Copenhagen Suborbitals? Jag såg att de har guidade turer, där man även får "hjälpa till" lite. Det kostar en slant, men det går ju till deras idéella verksamhet så det är OK för mig. Jag funderar på att ta med mig mina kids och göra det längre fram i vår. Förutom att man får lära sig om raketer, så får man en liten inblick i hur det var på HAB... ja, minus Madsen då.

Citat:
De flesta normala har förmåga att se bortom strålglansen. Man lär känna folk innan man fördömer och använder förlegade stereotyper.
Den där till synes grå musen och den beige mannen kan ju vara väldigt älskvärd.

Till skillnad från de som har fula egenskaper, är inskränkta, ytliga och har skeva värderingar. Samt kollar på x antal följare och sånt. Skämskudde. Typ.

Det är för övrigt väldigt naivt att jämföra en grav psykopat med gemene man.
.

Eftersom du ofta upprepar dig i klassindelning ( förutom gnisslar om pengar) så vill jag fråga en sak.

# Du har klassat in folk som WT, en lång utläggning om de som satt i fängelse (dock inget hätskt om PM).

# Kim är naiv, så till den milda grad att hon inbillade sig ha Carte Blanche. Så är kvinnor i medelklass (inget om PMs manipulation).

# Ungdomarna på hangaren vill få 15 minutes of Fame. De har ingen mental beredskap - för de är nog ur övre medelklassen enligt dig (reminder: Madsen är psykopat)

Jag undrar om den förtryckta mallen är så väldigt smart med tanke på att du blev grundlurad? Gällande PM var det ju verkligen more than meets the eye. Med tanke på naiv och ingen mental beredskap alltså.

Nu undrar jag i vilken klass man återfinner sådana som Madsen?
Eller bytte han klasstillhörighet då han gick från supercharmig mysgubbe till pervers lustmördare?

Btw. Jag, naiva Develi, har växt upp i trygg medelklassmiljö.

"ytlig" stämmer i alla fall inte på de som fascinerades (eller fortfarande gör) av Madsen, för ser man en stillbild av honom så är han inte precis vacker. Men när man har hört honom tala i tre minuter, så bryr man sig inte om det längre. De ytliga skulle bara dissa honom (och alla på hans "nivå" utseendemässigt) vid första anblicken, och strunta i att lyssna på vad han har att säga.

Madsen är klasslös. En av få som man verkligen kan säga det om, faktiskt. Han kunde ju umgås med människor ur alla samhällsklasser och flyta in överallt. (Och nu kommer du att svara att det är typiskt psykopater! )

Vidare ser jag gärna, att du slutar ställa mig tills svars för flera år gamla inlägg. På Familjeliv skulle du inte FÅ flytta upp gamla inlägg på det där sättet.

"grundlurad"? Jag upprepar att jag LEKER I EN TRÅD PÅ NÄTET, och det har jag gjort hela tiden. Det här är inte så stort och viktigt, som det verkar ha blivit för dig. Precis som du också säger - ingen av oss kände ju de inblandade.
Senast redigerad av Merwinna 2020-01-29 kl. 06:57.
Citera
2020-01-29, 07:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Men har du noll inlevelseförmåga?
Hur vore det att se över din misstro? Du har tyvärr ofta förutfattade meningar om folk i förväg, ingen fager egenskap direkt.

Om nu Sullivan ser att de är chockade och traumatiserade - vilket ungdomar kan ha svårare att hantera än äldre likaväl - så får man väl ändå tro att så är fallet.
Det samma återger nämligen recensenter som sett filmen.

Och med tanke på det kända psykologiska tillståndet ambivalens efter svek.
Att beundra någon man umgås med nära och ha svårt att ta in hur ondskefull denna är.
Att vackla mellan vrede, sorg, skam, förlust.
Det är individuellt för kännedom- oavsett om en fru eller barn lär lida värst.

Du om nån borde iaf begripa hur svår omställningen är. Du har skrivit ode om hur fantastisk Madsen är och det märks av och till att du inte står på stadiga ben än även om du försöker - och du har inte ens umgåtts med PM.
Du är liksom bara fjärrmanipulerad. De har det ännu jävligare som har umgåtts med en manipulativ psykopat.

Jag upprepar att han bara var en handledare för de flesta av dem. Men visst kan vissa ha utvecklat starkare känslor, och då kan det kanske bli som du beskriver. Jag har också haft lärare, handledare, tränare o.s.v. i ungdomen, och vissa såg jag upp till. Men jag kan ändå inte se, att jag skulle ha blivit helt förstörd över något DE gjorde, utanför arbetsplatsen/skolan/föreningen, och utan min medverkan. Kanske om det var någon man hade svärmat för, då...
Citera
2020-01-29, 07:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Är det förresten någon här som varit och hälsat på på Copenhagen Suborbitals? Jag såg att de har guidade turer, där man även får "hjälpa till" lite. Det kostar en slant, men det går ju till deras idéella verksamhet så det är OK för mig. Jag funderar på att ta med mig mina kids och göra det längre fram i vår. Förutom att man får lära sig om raketer, så får man en liten inblick i hur det var på HAB... ja, minus Madsen då.

"ytlig" stämmer i alla fall inte på de som fascinerades (eller fortfarande gör) av Madsen, för ser man en stillbild av honom så är han inte precis vacker. Men när man har hört honom tala i tre minuter, så bryr man sig inte om det längre. De ytliga skulle bara dissa honom (och alla på hans "nivå" utseendemässigt) vid första anblicken, och strunta i att lyssna på vad han har att säga.

Madsen är klasslös. En av få som man verkligen kan säga det om, faktiskt. Han kunde ju umgås med människor ur alla samhällsklasser och flyta in överallt. (Och nu kommer du att svara att det är typiskt psykopater! )

Vidare ser jag gärna, att du slutar ställa mig tills svars för flera år gamla inlägg. På Familjeliv skulle du inte FÅ flytta upp gamla inlägg på det där sättet.

"grundlurad"? Jag upprepar att jag LEKER I EN TRÅD PÅ NÄTET, och det har jag gjort hela tiden. Det här är inte så stort och viktigt, som det verkar ha blivit för dig. Precis som du också säger - ingen av oss kände ju de inblandade.
Citat:
Leker? Nice try.
Du har spaltkilometer med förtjusning över Madsen.

Det är ett allvarligt brott, extremt sällsynt och främst fruktansvärt - så att leka vore inte rätt forum.

Så länge du UPPREPAR samma synsätt om KLASSER så får du leva med att du skrivit inlägg du möjligen inte står för idag och tycker de är pinsamma (?).

Jag frågar om hur fan du kan använda stereotyper som nån sorts kunskap om folk du inte ens vet vilka de är - återigen och nyss.

Madsen är en parasit.
Citera
2020-01-29, 07:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag upprepar att han bara var en handledare för de flesta av dem. Men visst kan vissa ha utvecklat starkare känslor, och då kan det kanske bli som du beskriver. Jag har också haft lärare, handledare, tränare o.s.v. i ungdomen, och vissa såg jag upp till. Men jag kan ändå inte se, att jag skulle ha blivit helt förstörd över något DE gjorde, utanför arbetsplatsen/skolan/föreningen, och utan min medverkan. Kanske om det var någon man hade svärmat för, då...
Jag vet inte ett dugg vilka det är. Jag vet dock hur den bakomliggande psykologin är via andra som varit i samma situation.
Därför delgav jag den förvirring som uppstår när det uppdagas nåt så fruktansvärt som lustmord. Den läkeprocess som sker är i sig tillräckligt svår om det så bara gäller en psykopat. Det är ofta en svårare separation pga hjärntvätt.

Sen är upplevelser individuella och det du skriver om gällande mental beredskap är bullshit.
Du borde tona ner det subjektiva snarare.
Jorden snurrar inte kring din navel.

Jag upprepar. Det är LUSTMORD som skett oavsett om du sett upp till nån lärare.

Men här ska du få nåt intressant. Såg en recension med följande slutkläm:

Editor's note: Before the film premiered at Sundance, its cinematographer, Cam Matheson, disavowed the film, and a woman, Anja Olsen, who appears in the movie, says she did not give her consent to be featured in the film.
https://www.tvguide.com/news/into-the-deep-review-netflix-sundance/
Senast redigerad av develi 2020-01-29 kl. 07:26.
Citera
2020-01-29, 07:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Leker? Nice try.
Du har spaltkilometer med förtjusning över Madsen.

Det är ett allvarligt brott, extremt sällsynt och främst fruktansvärt - så att leka vore inte rätt forum.

Så länge du UPPREPAR samma synsätt om KLASSER så får du leva med att du skrivit inlägg du möjligen inte står för idag och tycker de är pinsamma (?).

Jag frågar om hur fan du kan använda stereotyper som nån sorts kunskap om folk du inte ens vet vilka de är - återigen och nyss.

Madsen är en parasit.

Det kan man, om man som jag har vistats i olika miljöer, och varit tvungen att blenda in i olika klasser. Då ser man vad som skiljer. Det kallas "livserfarenhet". Men självklart finns det inte vattentäta skott mellan klasserna, och andra har också gjort klassresor - uppåt eller nedåt. Då stämmer steretyperna inte längre.

Citat:

Editor's note: Before the film premiered at Sundance, its cinematographer, Cam Matheson, disavowed the film, and a woman, Anja Olsen, who appears in the movie, says she did not give her consent to be featured in the film.
https://www.tvguide.com/news/into-the-deep-review-netflix-sundance/

Hmmm... Filmen blir mer och mer intressant! Anja Gaard Olsen var ju en av de kvinnor som hade namnförbud vid rättegången, men hon blev outad av Aftonbladets Peter Kadhammar, som skrev ut sådana detaljer när han bevakade rättegången, att det bara var att googla på "propagandaminister RML" så hade man henne. Dessutom skrev han ut pinsamma detaljer om hennes psykiska problem i samma krönika...

Och nu händer det igen... Hon har det inte lätt!
Senast redigerad av Merwinna 2020-01-29 kl. 07:36.
Citera
2020-01-29, 07:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Hmmm... Filmen blir mer och mer intressant! Anja Gaard Olsen var ju en av de kvinnor som hade namnförbud vid rättegången, men hon blev outad av Aftonbladets Peter Kadhammar, som skrev ut sådana detaljer när han bevakade rättegången, att det bara var att googla på "propagandaminister RML" så hade man henne. Dessutom skrev han ut pinsamma detaljer om hennes psykiska problem i samma krönika...

Och nu händer det igen... Hon har det inte lätt!
Hon hade väl inte namnförbud? Hon står med hela namnet i domen. Däremot är det en väl en älskarinna som har bara initialer (,hon med stora hatten?) I domen och sen är det helt sekretess på hon bakom lyckta dörrar.[/quote]
Citat:
Det kan man, om man som jag har vistats i olika miljöer, och varit tvungen att blenda in i olika klasser. Då ser man vad som skiljer. Det kallas "livserfarenhet". Men självklart finns det inte vattentäta skott mellan klasserna, och andra har också gjort klassresor - uppåt eller nedåt. Då stämmer steretyperna inte längre.
Visst kan man. Du är ju ett lysande exempel som använder stereotyper på primitiv nivå.
Inte undra att du fastnat i group-thinking.

Så nej. Varje människa är en individ när det kommer till just det som diskuteras och har inte ett skit med hur mentalt förberedd nån är. Det är hur många olika faktorer som helst som påverkar.

Om just du ser nån person - så säger det inte ett dugg om alla andra. Speciellt inte de du inte ens vet vilka de är i filmen. Du framstår ju som korkad i ditt grottresomemang. Skärp dig. Livserfarenhet? Hahaha.
Senast redigerad av develi 2020-01-29 kl. 08:01.
Citera
2020-01-29, 11:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag upprepar att han bara var en handledare för de flesta av dem. Men visst kan vissa ha utvecklat starkare känslor, och då kan det kanske bli som du beskriver.

Jag har också haft lärare, handledare, tränare o.s.v. i ungdomen, och vissa såg jag upp till. Men jag kan ändå inte se, att jag skulle ha blivit helt förstörd över något DE gjorde, utanför arbetsplatsen/skolan/föreningen, och utan min medverkan. Kanske om det var någon man hade svärmat för, då...
Nu måste jag fråga igen med tanke på dina extremt konstiga jämförelser som jag missade förut.

Vad har dina lärare (som du såg upp till) med det här att göra?

Jag antar att de inte lustmördat och styckat en ung kvinna.
Att de inte är perversa och psykopater.

Är det så ovidkommande i din värld att det är därför du inte begriper dig på reaktionerna och bara glor på Madsen?
Brottet bagatelliseras. Du nämner det inte ens.

Lustmord är det centrala.
Det är brutalt, rått, känslokallt.
Avsky. Vämjelse. Chock.
Den omtänksamme killen har torterat livet ur Kim.

Kanske du.förstått det traumatiska bättre om det vore en sänkt ubåt med lite liv kvar i batteriet?

20 ml blod i bäckenet, tecken på cirkulation i bröstkorg, vagina och mot bukhålan.

- " Kim har lite liv kvar i sig, vill så gärna leva, men måste dö."
Citat:
Här blev det sorgligt (fortf. Ekstrabladet och Ditte)! Jag måste ha smittats av Madsens gråtande över maskiner, för jag får faktiskt tårar i ögonen över en ubåts öde
- Nautilus har lite liv kvar i sig, vill så gärna leva, men måste dö..!

10:23
Camilla Marie Nielsen
Vidnet fortæller også, at der stadig var en smule liv i batterierne på ubåden.
- Men de var kortsluttet på grund af vand, siger vidnet.
.
Citera
2020-01-29, 12:55
Medlem
Citat:

Om du själv varit utsatt för påverkan av en karismatisk chef (ledare) så hade du förstått vilket trauma det är. Sådana här Psykopat eller NPD typer är fenomenala på att knyta till sig medarbetare och få dem att vara väldigt lojala emot dem.

Genom att jämt propagera om sina fina värderingar och sin fina människosyn (som de alls inte har).
Sin tjusiga livsfilosofi och sina höga mål. De vet manipulativt vad som går hem och hur en slipsten ska dras.
För att få anhängare och folk som ställer upp helhjärtat.
Som gärna sliter gratis för stora, fantastiska syften och mål som hägrar.
Hur tror du att de känns för dem som slet med Nautilus? Tror du att de skulle jobbat en minut om de vetat vad Madsen fantiserade om ubåtar och mord???? Hur tror du det känns för dem i "Stötteföreningen". Som säkert lobbat för att få människor att skänka pengar för att stötta denna fantastiska människa som försakar allt och lever för att ta sig ut i rymden.

Tänk sekt Merwinna. Så förstår du hur lurade och utnyttjade hans vänner och medarbetare känner sig nu.
Hur traumatiserade är inte medlemmarna i Knutbysekten? När hela deras verklighet och allt de trott och arbetat för visat sig vara 100% bluff.

Du och jag har ju tidigare diskuterat om att det är ju inget fel på Raket-Madsen iallafall. Åtminstone inte som han presenterar sig. PM är väldigt övertygande. Och det är lätt att ta intryck av vad han säger (därför ville jag inte läsa på hans blogg tex. och få felaktiga intryck.)

Men om du bakar ihop "monstret i ubåten" med Raket-Madsen till en och samma person och inte separerar dem i två personer, vad får du då? Raket-Madsen finns nog till 25 % men 25 % är patina för att dölja Monstret som nog upptar 50 % av Madsen. Iallafall nu för tiden. Men det där Monstret har nog funnits parallellt med raket-Madsen alltid. Han har bara hållit det i schack med frivilliga Perniller och Beatricer som tänder på sexuellt våld. Och vad han antyder iallafall, är ju att det varit nära att han spårat ut och gått för långt ibland. Att det varit nära mord eller grov misshandel.

EDIT: Tack för länkar.
Senast redigerad av ottoplommon 2020-01-29 kl. 13:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in