2018-04-27, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
https://www.expressen.se/kvallsposten/i-dag-kommer-domen-mot-peter-madsen/

Den här bilden på PM i dörröppningen, tror det är fjärde bilden i bildserien. Där tycker jag att han ser ut som en äkta psykopat, mår så jäkla illa av att se den bilden. Riktiga psykopatögon..usch o tvi..
Nä jag kan inte se det. Tycker han ser avslappnad ut. Lite i andra tankar. Tror mycket blir efterhandskonstruktioner. Amagagermannen ser väldigt bra ut och garen klar ren utstrålning.

Det är tycker jag viktigt att erkänna så att man inte tror att man kan se på nån im dom är ett monster.

Tyvärr går inte det.
Citera
2018-04-27, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SatanBaraAtillZ
Var är den då?

I polisens arkiv gissar jag.

För många år sen forskade jag, och grävde i låsta krimarkiv. Jag förde dialog med andra forskare, och hörde GW uttala sig om fall och personer som jag närstuderat. Han var helt borta... Då lärde jag mig vilken humbug han är. Han pratar till de som inte får eller orkar gå till källorna.

Just detta fall tror jag blir hårdbevakat, och polisen kommer nog att vara petnoga. Ett perverst styckmord vill massor av människor exploatera...

En del av de fall jag studerade var också känsliga, och trots att jag hade stöd av forskare och hade specialtillgång, var det nkt jag inte fick läsa.

Och mitt projekt var inte alls lika känsligt som mordet på Wall....

Det här är kniviga grejer.
Citera
2018-04-27, 14:20
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Nä jag kan inte se det. Tycker han ser avslappnad ut. Lite i andra tankar. Tror mycket blir efterhandskonstruktioner. Amagagermannen ser väldigt bra ut och garen klar ren utstrålning.

Det är tycker jag viktigt att erkänna så att man inte tror att man kan se på nån im dom är ett monster.

Tyvärr går inte det.

Här är lite info om Ted Bundy och dennes utstrålning. Här tror man på att personer besätts av demoner (jag tar inte ställning i frågan)

https://www.psychologytoday.com/us/blog/shadow-boxing/201309/bundys-demon-part-i
Citera
2018-04-27, 14:32
Medlem
Citat:

Tyvärr går inte det.

Jo , du har nog rätt där, men jag ser min ex i dessa ögon, fast de var klart svartare, när han var arg .

Självklart så såg inte mina vänner nåt konstigt, eftersom då visade han sin charm o sin vänlighet.

Däremot efter att ha tittat på MPs videor så skulle jag sprungit lång väg bort från honom. Har hela tiden trott att han mördat henne sen hon inte hittades vid hamnområdet dag 2 tror jag det var.

Jag har lärt mig en läxa, men den var alldeles för dyr, men jag vet desto mer nu iallafall.
Citera
2018-04-27, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det barnsliga kroppsspråket kan ju vara medvetet för att visa på ofarlighet och få människor att vilja ta om hand och ställa upp för honom.
Ja, så kan det absolut vara! Ta hand om mig, jag har inte gjort något fel usch o tvi..
Citera
2018-04-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo då, i den här tråden finns flera personer som direkt av bara en bild eller film genast kan ställa djupgående diagnoser om folk, liksom de kan även av enstaka trådinlägg, so be ware

Nej, några autistiska drag tycks vi inte ha sett hos PM, snarare tvärtom.

Nej, det kan man inte se alls, gångstil o annat ärver man ju ibland, fråga min grannar jag hade när min dotter var liten ..de skrattade gott..
Citera
2018-04-27, 15:36
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Tycker att när de först ledde honom till polisbilen så gick polismannen några steg framför o hade inte 100 % koll. Kan ju varit så när han satt i häktet första nätterna att de inte kollade det. För de visste inte i det läget att det fanns en kamera utan minneskort. Men ändock så lutar jag mer åt på land efter båten.
Vad tror havspanelen om att PM:s lilla vattentäta dyrgrip förankrats vid något sjömärke; kanske under den senare delen av seglatsen (Saltholm - runt Drogden fyr i Kögebukten)?
https://www.google.se/search?biw=1024&bih=455&tbm=isch&sa=1&ei=6eXiWpa1O JDUwQKrlqj4DQ&q=sj%C3%B6m%C3%A4rken+underh%C3%A5ll &oq=sj%C3%B6m%C3%A4rken+underh%C3%A5ll&gs_l=psy -ab.3...36079.42299.0.42955.19.14.0.1.1.0.980.3299. 5-1j3.4.0....0...1c.1.64.psy-ab..14.5.378 5...0j0i13k1.0.p-02BWJDH1c
Kan han ha simmat en kortare sträcka Nautilus - landområde t.o.r. (ev. med hjälplina)?
https://www.nyteknik.se/fordon/ubatsexpert-svart-att-kartlagga-fardvagen-6865688
https://ekstrabladet.dk/112/politi-om-ubaadsmysteriet-vi-har-et-komplet-radar-track-af-ubaaden/6801260
Citera
2018-04-27, 15:39
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Mer än långsökt sett till belopp han fablar om - 25 mille. Eh?

Ställde mig frågande till vinklingen av artikeln - eller diskussionen.
Det jag minns är att det snarare är advokaten som tar upp det först och då av anledning att påvisa hur bra projekt han har på gång, pengar på ingående.
Allt för att visa att han minsann hade råd att bygga raketer, han var inte alls dämpad av den anledningen innan mordet, det var högt i tal - dvs eliminera kring triggern.
Om sen ÅK hakar på och ställer andra frågor lär det väl vara för att få honom att framstå i en sexualsadistisk dager.

Han var även till Norge sas det i samma andetag? Nåt mord där?

Finns det öht en kontakt med en stentät spansktalande med privata livvakter så luktar det Columbia och knark i mitt tycke, såsom hans medarbetare var inne på och skämtade om.

Jo, men är inte det lite spesiellt att åklagaren frågar/kopplar det här til snuff. Vågar han göra så om absolut ingen koppling finns? En annan tanke: om nu Madsen skulle få en ny ubåt att bygga/leka med i tiden framöver, ja då behövde han kanske inte Nautulius mer. Bara en tanke.

Ja, Norge ja. Hittar jag en bild på Madsen från medio nittiotal i en sån tröja, ja då kontaktar jag polisens "Cold Case" grupp.

https://www.vg.no/spesial/2015/uloste-drap/img/fantom/sf09e940_b.jpg
Citera
2018-04-27, 15:49
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Bra kort svar. Själv har jag just suttit och skrivit typ en bok som svar till stackars ottoplommon som hade en massa funderingar till mig och ville helst att jag skulle försöka svara kort. Men det gick åt helvete, som vanligt

Man kanske kan enas om att det mesta av PM:s story här borde vara lögn. Några detaljer kan ha något spår av sanning. Och, som du kom in på lite - helt säkert handlar det om något dåligt, äckligt och hemskt men som kan vara låååångt ifrån det han försökte få det till. Han var knappast där för att sola i alla fall.

"Don`t cramp Your style" magica, du skriver mycket bra.
Jag håller med om det sista, det känns alltid skumt det Madsen gör. Han är ju bevisligen "no good" och allt han tar i är nån form av djävulskap.
Citera
2018-04-27, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men är inte det lite spesiellt att åklagaren frågar/kopplar det här til snuff. Vågar han göra så om absolut ingen koppling finns? En annan tanke: om nu Madsen skulle få en ny ubåt att bygga/leka med i tiden framöver, ja då behövde han kanske inte Nautulius mer. Bara en tanke.

Ja, Norge ja. Hittar jag en bild på Madsen från medio nittiotal i en sån tröja, ja då kontaktar jag polisens "Cold Case" grupp.

https://www.vg.no/spesial/2015/uloste-drap/img/fantom/sf09e940_b.jpg

Men från vad jag vet om Trude Espås fallet, så blev hon våldtagen och strypd? Det finns väl ingen anledning at PM står bak detta - annat än att det är et olöst brott inte så där långt från Danmark?
Citera
2018-04-27, 16:32
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Men från vad jag vet om Trude Espås fallet, så blev hon våldtagen och strypd? Det finns väl ingen anledning at PM står bak detta - annat än att det är et olöst brott inte så där långt från Danmark?

Jo, men han forteller i bloggen sin at han var på en reise i Norge. Tidspunktet kan etter det jeg klarer å finne ut godt ha vært rundt 96( da Trude ble drept) Han forteller selv at han besøkte Dombås på turen og Dombås ligger jo rett ved siden av Geiranger, der drapet skjedde. Drapet skjedde tidlig august, som jo også er ferietid.
Slik jeg har forstått så er du også norsk? Godt å skrive litt på morsmålet igjen.
Citera
2018-04-27, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Nej, det kan man inte se alls, gångstil o annat ärver man ju ibland, fråga min grannar jag hade när min dotter var liten ..de skrattade gott..
Samma här. När min dotter var liten och gick vid sidan om sin pappa så var det iögonfallande.
Gick de var för sig var det inget man tänkte på. Men i dubbel upplaga så blev det en viss komisk effekt.
En reporter trodde att PMs lite gungande gångstil berodde på att han gick utåt med fötterna.
Det kan också bero på förslitningar i knä,rygg eller fotleder. Eller nedärvda fysiska egenskaper som PM haft sedan han var liten. Dvs "gångstil".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in