Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
...eller så var det som jag skrev tidigare (och blev hatad av alla), han gillade helt enkelt att festa satan. Sen blev han mediatränad i hur man rättfärdigar sitt drickande i efterhand.
Jag förnekar inte att han hade ångest, men när man ser dokumentären känns det som han ställer in åtagande för att han inte gillar det längre. Han säger ju rakt ut, "i dont like this anymore". Således ska allt ställas in så den lilla primadonnan kan åka till lyxvillan i LA och runka i studion i stället. Hundratals människor blir utan lön utan förvarning, 10-tusentals fans besvikna. Han sitter och skrattar åt att en hel festival förmodligen ställs in då han var headline.
Ash hade helt rätt, han förstod inte vad pengar innebär för normala människor då han inte upplevt något annat än att vara sjukt rik.
Det var helt rätt av turnéledaren att göra honom uppmärksam på de exakta konsekvenserna av detta, men då fick så klart Avicii för mycket "ångest" för att orka lyssna längre.
Misstolka mig ej, jag gillar verkligen honom efter att ha sett dokumentären och känner mig märkligt ledsen av hans död. Jag respekterar honom 100% som producent. Men det finns två sidor av myntet när det gäller hans kollaps och den "press" han fick etc
Jag tror absolut att han var introvert. Det är inget som syns, du kan fungera socialt bra men det tar mycket energi.
Säkert gillade han att festa, fan han var i 20-års åldern och blev sjukt berömd. Det blev för mycket tror jag, han kunde inte hantera det i den kretsen.
Det finns många artister som tar medicin för nervositet, alternativt använder sig av alkohol innan spelningar. Tänk på dig själv, hur avslappnad blir du inte med lite alkohol?
Varför skulle Avicii bry sig så mycket om andra som parasiterade på hans talang? Han gjorde musik, var grym. That's it. Det finns penalties för att avboka. Pröjsa det och skitsamma. Han fattades inte pengar. Ash brydde sig bara om sina egna pengar. Han hade händerna djupt ner i syltburken och såg hur locket stängdes.
När han hade pankreatit så hade turnéledaren mage att tycka att han skulle fortsätta. Wtf? Uppmärksamma konsekvenserna? När Tim sitter i bilen och är så jävla drogad av medicinerna FRÅGAR han om en intervju 2 timmar senare.
För helvete, en vettig människa med ett uns av empati hade sagt "Nu är du sjuk, du mår dåligt och jag ställer in allt så du kan återhämta dig."
Senare när han vill lägga ner hela turnen så är det för att han mår psykiskt dåligt. Att han inte gillar det längre beror troligtvis på att han är deprimerad.