Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Läkarna avråder från fortsatt turnerande, men diskussionen kommer i stället att kretsa kring hur Avicii ändå ska kunna genomföra den med hjälp av höga doser smärtstillande. Han skrivs ut, och bara ett par timmar senare tackar han med suddig blick ja till att göra ett gäng intervjuer.
Jo, men det bara antyds att "någon/några" finns i bakgrunden. Man borde redovisa Ash med namn och bild, men det gör man av någon anledning inte.
Turneledaren går runt på sjukan och är bara orolig för vilka spelningar de ska ställa in, han verkar inte reflektera att om han inte får tid och bra vård där och då, så kanske hela skiten ryker, vilket det gjorde. Han bröt ju med dem.
Dividerar om man ska köra en av spelningarna utan gallblåsa.
"De anser inte att du är tillräckligt frisk för att genomföra spelningarna, men om du vill göra dem så skriver de ut smärtstillande till dig". Äckligt.
Och han som sitter bredvid sjuksängen när han börjar med sina "iraniern värderar dessa Ultra-spelningarna, och TB avbryter killen "han kan inte värdera" och blir avbruten i sin tur. Sedan påpekar TB att läkarna sagt att han är för illa däran för att kunna spela nästa helg. Och då kommer beslutet att ta ut gallblåsan. Fy fan.
Läkarna påpekar ju att de endast tar ut gallblåsan för att förhindra nya anfall och att de förstått att han är mitt inne i en turne och måste få saker gjort. Tror inte TB själv en enda gång där på sjukan är den som driver på att han klarar det utan det är folket runt där som insinuerar smärtstillande, och hur viktigt det är att Ultra fixas.
Sen en timme efter att han lämnat sjukan, helt groggy i bilen, han stänger ögonen emellanåt, ser ruskigt sliten ut, men bredvid har vi han idiot till turneledare, som kommer med radioförfrågan i det jävla läget.
Citat:
Ursprungligen postat av
kalle-sand
Jag tror det är en efterhandskonstruktion.. Han ville själv. Och i det tillståndet, finns inget annat alternativ än starka smärtstillande. Pancreatit i smärta - det enda jag kan jämföra det med av egen erfarenhet, är som att du skulle bli slagen i magen och på motsvarande nivå i ryggen med ett baseboll trä, och du får ohyggliga blåmärken efter det rakt över, som ett band. Det är en sanslös smärta. Min kirurg säger att det är enda smärtan dom känner till som är VÄRRE än Cancer smärta. Så om någon vill avsluta sitt liv, pga den smärtan - för den är ohyggligt svår att medicinera - och med dom framtidsutsikter som finns när du får Pancreatit, det kan jag absolut förstå och anklagar ingen för.
Möjligt, men den pressen de sätter på honom när han ligger i sjuksängen är ju löjlig. Att de ens kan med att säga allt det inför kamerorna. Läs ovan vad jag skrev, det är citat från när de bollar där på sjukan.