Citat:
Ursprungligen postat av
merde
Såg precis dokumentären och slås av att han inte verkade särskilt introvert.. Får mig att tänka att det var något som andra tutat i honom för att förklara hans drickande, som ju i själva verket var hans sätt att hantera pressen som vänner och managers la på honom..
...eller så var det som jag skrev tidigare (och blev hatad av alla), han
gillade helt enkelt att festa satan. Sen blev han mediatränad i hur man rättfärdigar sitt drickande i efterhand.
Jag förnekar inte att han hade ångest, men när man ser dokumentären känns det som han ställer in åtagande för att han inte gillar det längre. Han säger ju rakt ut, "i dont like this anymore". Således ska allt ställas in så den lilla primadonnan kan åka till lyxvillan i LA och runka i studion i stället. Hundratals människor blir utan lön utan förvarning, 10-tusentals fans besvikna. Han sitter och skrattar åt att en hel festival förmodligen ställs in då han var headline.
Ash hade helt rätt, han förstod inte vad pengar innebär för normala människor då han inte upplevt något annat än att vara sjukt rik.
Det var helt rätt av turnéledaren att göra honom uppmärksam på de exakta konsekvenserna av detta, men då fick så klart Avicii för mycket "ångest" för att orka lyssna längre.
Misstolka mig ej, jag gillar verkligen honom efter att ha sett dokumentären och känner mig märkligt ledsen av hans död. Jag respekterar honom 100% som producent. Men det finns två sidor av myntet när det gäller hans kollaps och den "press" han fick etc