Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-23, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Du är ganska dum i huvudet va?
Nej ser på Avicii true stories nu och hela den dokumentären låter ju som att det var planerat att han skulle "dö" . Jag tror Tim har dragit sig tillbaka han lever
Citera
2018-04-23, 00:24
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman

Att han blivit så enorm är pga att hans musik kunde bredda sig till så många lyssnare, han nådde ut till en enorm publik eftersom att han var väldigt mainstream. 90% av dagens ungdom är extremt mainstream, därav resultatet.

Visst, säger inte emot det du säger men "taktiken" som Avicii och Ash valde för att "gå mainstream" var dock intressant. Han blev ju mainstream på riktigt efter True 2013. Och jag tror nog att anledningen till varför den funkade var att han hade etablerat en fan-skara med sina tidigare låtar, tänker på Levels, Seek Bromance, Manman, Ryu, Malo etcetc. Visst, dessa (inkl. undertecknad) var de som blev mest besvikna av vad True innehöll men det var lik förbannat den skaran som möjliggjorde hans enorma framgång.
Citera
2018-04-23, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
David är helbror och Anton halvbror..
Det finns även en pappa. Föräldrarna ärver först, sen ev syskon.
Citera
2018-04-23, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Nej ser på Avicii true stories nu och hela den dokumentären låter ju som att det var planerat att han skulle "dö" . Jag tror Tim har dragit sig tillbaka han lever

Jag får också dom vibbarna starkt, känns för "bra" för att vara sant att dokumentären släpps med det öppna och nakna innehållet för att han sedan ska gå bort ett par veckor senare. Videon kan om man ska tänka "konspiratoriskt" gjorts för att visa en bild av en Avicii som inte mår bra, och sedan användas för att kunna göra det mer troligt och förståeligt att han gått bort. Förstår inte heller vad Avicii och alla runt omkring "tjänar" eller får ut av allt de dom delar med sig av och hur dokumentären är vinklad.
Citera
2018-04-23, 00:29
Medlem
Såg precis dokumentären och slås av att han inte verkade särskilt introvert.. Får mig att tänka att det var något som andra tutat i honom för att förklara hans drickande, som ju i själva verket var hans sätt att hantera pressen som vänner och managers la på honom..
Citera
2018-04-23, 00:31
Medlem
Botvarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterpan22
Jag får också dom vibbarna starkt, känns för "bra" för att vara sant att dokumentären släpps med det öppna och nakna innehållet för att han sedan ska gå bort ett par veckor senare. Videon kan om man ska tänka "konspiratoriskt" gjorts för att visa en bild av en Avicii som inte mår bra, och sedan användas för att kunna göra det mer troligt och förståeligt att han gått bort. Förstår inte heller vad Avicii och alla runt omkring "tjänar" eller får ut av allt de dom delar med sig av och hur dokumentären är vinklad.

Fast dokumentären har ett par år på nacken så det blir mer än några veckor före hans död.
Citera
2018-04-23, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botvarp
Fast dokumentären har ett par år på nacken så det blir mer än några veckor före hans död.

Den släpptes väl officiellt för 2-3 veckor sedan?
Citera
2018-04-23, 00:34
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:

Filmad 2016
Citera
2018-04-23, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ja släpptes 1 april blev klar förra året i oktober 2017. Det är ju onekligen ett sätt att kräma ur pengar på allt. Ett dödsfall säljer så jävla bra... Jag tror på konspirationen att han lever. Gör någon plastikoperationer och lever gott fortsätter med musik. Underhållningen måste utvecklas att fejka sin död är en fantasi god som någon
Citera
2018-04-23, 00:36
Medlem
Botvarps avatar
Citat:

My bad. Den släpptes i oktober 2017 så tillsammans har vi inga rätt
Citera
2018-04-23, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merde
Såg precis dokumentären och slås av att han inte verkade särskilt introvert.. Får mig att tänka att det var något som andra tutat i honom för att förklara hans drickande, som ju i själva verket var hans sätt att hantera pressen som vänner och managers la på honom..
Att vara introvert är inte samma sak som att vara blyg. Att vara introvert betyder helt enkelt att man gör av med mycket energi (jämfört med extroverter, som "laddas upp") av att vara i miljöer som kräver en att vara utåtriktad och engagerad. Man tycker att det helt enkelt är mentalt jobbigt och det kan medföra mycket stress.
Citera
2018-04-23, 00:38
Medlem
Tankefrihets avatar
Citat:

Avicii gjorde väl skön musik men var fan inte någon Jesus. Han är (dessvärre) stendöd. Face the facts och släng foliehattarna i soptunnan. Varken han eller Elvis går omkring på månen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in