Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-24, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Men vad skapade han för värde under en konsert egentligen? Han visade upp sig och DJade sina låtar, vilket många DJs skulle kinan göra likadant. Att arrangera en festival skulle Tim aldrig någonsin kunna göra helt själv, likaså att göra all PR etcetc. Du får det att låta som att alla som jobbade kring honom var hyenor och att Tim var pojken med guldbyxorna. Nej, alla var beroende av varandra. Däremot skulle Tim kunna stått på sig mer och tackat nej oftare osv men min filosofi är att man ansvarar själv för sina handlingar. Tvångsarbete är olagligt.

Han verkar inte ha levt något extra glamoröst liv, tänker på dyra bilar, kläder och andra materiella ting. Vad lade han sina pengar på? StartUps?

Tim hade antagligen blivit framgångsrik ändå, har du talang brukar det löna sig i längden. Agenter och dylikt vill gärna påpeka hur viktiga de är, ett bra exempel är ju fotbollsvärlden där agenter får hundratals miljoner för att de "förmedlar" spelare till klubbarna. Som att det är en bedrift att få världens bäste spelare såld till världens rikaste klubb, typ. Det hade nog gått att lösa ändå, precis som Avicii antagligen hade blivit stor även utan manager.

Men jag säger inte att de inte gjorde sig förtjänta av pengarna, alla blev ju anlitade av en anledning och utförde ett jobb. Det jag menar är att de samtidigt var väldigt beroende av att Avicii fortsatte dra in pengar. Vem behöver en turnéboss om man inte turnerar? Vem behöver en agent om man lägger av? Vem behöver en PR-människa om man tänkt dra sig undan rampljuset?

Uppenbarligen hade dessa personer sannolikt blivit arbetslösa om Tim lagt av med musiken. Jag gissar att musikbranschen inte är som andra branscher där man bara får jobb hos någon annan världsartist hur som helst. Har man väl slagit sig fram i konkurrensen med alla som vill representera världsartisterna, så vill man nog ogärna bli av med det giget. Kosta vad det kosta vill, uppenbarligen.
Citera
2018-04-24, 13:53
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Fortfarande dåliga vibbar kring utredningen..

Anhöriga kommer ner för att få inblick i utredningen.. Dragit ut på tiden.. Har skjutit fram rapport om dödsfallet.. två ggr.

Högsta sekretress råder.. högsta polisort är involverad..obducerats två ggr..fredag och lördag..han hittats död i fredags lokal tid.. bara några timmar efteråt så skall de obducera...inte bara en ..utan två ggr.. inga från Sverige har varit med vid obduktionen..Det är naturligtvis en tolkningsfråga men känslan är att de stött på patrull.. att anhöriga har massor med frågor..och att de inte gillar alla svar.. Hoppas jag har fel med magkänslan..5 -10 % risk att det är såhär..

https://www.expressen.se/noje/polisen-berattar-aviciis-anhoriga-pa-plats-i-oman/

Jag skulle inte bli jätteförvånad om Ash har beställt ett mord på Avicii. Den gangstern.
Citera
2018-04-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Vem har råd med en lgh på 150 miljoner kr?

Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag skulle inte bli jätteförvånad om Ash har beställt ett mord på Avicii. Den gangstern.

Skojar du nu? Polisen och rättsläkaren har redan gått ut med att det inte finns några misstankar om brott och vad sjutton skulle han vinna på det?
Citera
2018-04-24, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Skojar du nu? Polisen och rättsläkaren har redan gått ut med att det inte finns några misstankar om brott och vad sjutton skulle han vinna på det?

Holder med, Ash har nok sikkert brukt mye tid siste månedene med at reflektere over det som skjedd og prøvd "få Tim tilbake" i sitt gage . Hva har han ellers for klientell ? Han behøvde Avicii mer enn hva Avicii behøvde Ash .

Sen er det jo alltid ett spørsmål om royalties . Hvem står royaltiesene på ? Familien ? Ash ?

f eks Michael Jackson hade jo at allt av royalties skulle gå til sine barn og ikke noen annen.
Citera
2018-04-24, 14:18
Medlem
unknownxs avatar
Precis som många trott rör det sig om ett självmord iform av överdos (tabletter)
Tim hade även skrivit farväl till anhöriga och närmsta via mobil.
Även om mina källor är 100% så har jag varken behov eller rätt att bevisa det ytterligare, men det är det ni kommer läsa när dom gör det officiellt.

Vad dom egentligen utreder nu vet jag inte riktigt, kanske om vad för tabletter, varför, osv
Citera
2018-04-24, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis
Lika bra som Michael Jackson, absolut. Råder inga tvivel.

Men Bach och Mozart? Aldrig i livet..
Nu vet jag inte vad du menar med lika bra, att du tycker att deras låtar är lika bra är din ensak men i musikskapande så spelar dom inte ens i samma liga. Kunde han ens spela ett instrument? Plinga på ett klaviatur är inte och spela ett instrument.
Citera
2018-04-24, 14:20
Medlem
Hypersomnis avatar
https://www.instagram.com/avicii.sweden/?hl=sv

Vet någon vem denna person är? bara någon av Tims fans eller någon som stod honom nära?

Hans inlägg på instagram tyder på en stark relation mellan dem, väldigt fina, sorgliga inlägg.

Personen gör mig orolig iaf, får snart vibbar att personen är i akut behov då finns det risk för självskada.

Släng gärna ett meddelande till personen och stötta om ni vill
Citera
2018-04-24, 14:21
Medlem
ChiliPepperss avatar
Kom igen kan vi bara fimpa alla jämförelser med MJ, Cobain och Mozart nu? Klart han blir ihågkommen men det här känns bara ett steg överdrivet.
Citera
2018-04-24, 14:22
Medlem
skorpan102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypersomni
https://www.instagram.com/avicii.sweden/?hl=sv

Vet någon vem denna person är? bara någon av Tims fans eller någon som stod honom nära?

Hans inlägg på instagram tyder på en stark relation mellan dem, väldigt fina, sorgliga inlägg.

Personen gör mig orolig iaf, får snart vibbar att personen är i akut behov då finns det risk för självskada.

Släng gärna ett meddelande till personen och stötta om ni vill

Tror inte det är någon utav tims vänner utan ett fan-konto.
Citera
2018-04-24, 14:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafinha
Holder med, Ash har nok sikkert brukt mye tid siste månedene med at reflektere over det som skjedd og prøvd "få Tim tilbake" i sitt gage . Hva har han ellers for klientell ? Han behøvde Avicii mer enn hva Avicii behøvde Ash .

Sen er det jo alltid ett spørsmål om royalties . Hvem står royaltiesene på ? Familien ? Ash ?

f eks Michael Jackson hade jo at allt av royalties skulle gå til sine barn og ikke noen annen.

Citat:
Tömmer bolaget
I samband med bokslutet för 2013 plockade Avicii ut smått fantastiska 90,1 miljoner.

Expressen kan nu avslöja att han tömmer bolaget på hela det utdelningsbara kapitalet. År 2014 fanns det precis 63 447 711 kronor i bolaget.

Exakt lika mycket plockar han nu ut ur sitt bolag.

Rent formellt är det ägaren till Avicii Music AB som tar hand om utdelningen. Ägare är Avicii Holding AB – som i sin tur ägs av Tim ”Avicii” Bergling själv.

Utdelningen under dessa fyra år uppgår nu till 153,5 miljoner kronor.
https://www.expressen.se/dinapengar/miljonregn-for-avicii--sa-mycket-tar-han-ut/

Avicii Holding AB ägdes alltså av honom själv. Man ser tappet där med 80 miljoner när han slutade turnera. Antar att det för 2017 blir ett ganska stort dropp. Men tillgångar 430 miljoner alltså så han hade pengar att leva i lyx för resten av livet som borde blivit 50 år till. Han skulle nog trivts som typ Max Martin och bara producerat musik.
Citat:
Omsättning 176 735
Res. e. fin 77 982
Årets resultat 69 500
Summa tillgångar 428 393
https://www.allabolag.se/5569502304/avicii-holding-ab
Citera
2018-04-24, 14:26
Medlem
SavageBreakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknownx
Precis som många trott rör det sig om ett självmord iform av överdos (tabletter)
Tim hade även skrivit farväl till anhöriga och närmsta via mobil.
Även om mina källor är 100% så har jag varken behov eller rätt att bevisa det ytterligare, men det är det ni kommer läsa när dom gör det officiellt.

Vad dom egentligen utreder nu vet jag inte riktigt, kanske om vad för tabletter, varför, osv

Jävla dynga, ren jävla dynga. Tror inte ett smack på dig.
Citera
2018-04-24, 14:28
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpan102
Tror inte det är någon utav tims vänner utan ett fan-konto.

Fast i vissa inlägg berättar personen om hur Tim stöttade honom, och hur hans liv förbättrades när Tim kom kom in i hans liv. personen reagerade också starkt på Ash och skrev typ att han hatar Ash för det var han som var orsaken till Tims död. Tror att de har känt varandra iaf.

Personen pratar också om att han inte har lämnat sin säng sen Tim avled, att han inte kan gå i skolan och inte heller äta. Hoppas man kunde hjälpa på något sätt
Jag vet i vissa fall när kändisar avlidit så har det funnits fans som tagit sitt liv, hoppas inget illa händer någon. Det kommer ju inte hjälpa oavsett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in