2018-04-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
Hanna levde med O blev både pysiskt och fysiskt misshandlad under många många år.
Hanna levde i det och när Hanna försökte ta sig ifrån det - Vad hände?

Tack. Söker unik fakta som ingen av oss kan veta eller som vi inte spekulerat om redan. Jag är ledsen Rockkungen, men jag måste vara kritisk nu. Jag förstår någon koppling, men det är inte klarlagt.

I vilket skede kände du Hanna? Beskriv så pass att du kan bevisa att du kände henne, utan att röja vem du är. Använd din fantasi...

Den info du ger nu ger man inte till vem som helst.
Citera
2018-04-22, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Psykisk ohälsa i en familj kan vara väl dold. En klasskamrat till ett av mina barn hade hög frånvaro i skolan och senare kom det fram att barnet var sk hemmasittande. Först var det många olika förklaringar till frånvaron och sedan hette det att barnet börjat i en annan skola där det skulle få hjälp att ta igen allt som missats. När vi vuxna och även barnen i klassen träffade någon i familjen frågade vi i början efter hur barnet mådde och blev kort upplysta om att det var bra. Korta svar och det blev pinsamt vilket gjorde att man höll snacket väldigt allmänt. Barnen i klassen fick instruktioner att inte fråga utan bara säga eller skriva typ vi saknar dig... Barnet deltog någongång i aktiviteter eller var ute på annat och då kunde man inget märka.

Några år efter träffade jag på mamman och hon berättade att hon själv mått så dåligt att hon varit påväg att avsluta sitt liv med blivit stoppad i tid och övriga familjen fått hjälp. Nu insåg hon att hennes ohälsa smittats av till barnet.
Hon sa också att ingen hade trott mig om jag berättat vad som hände inom våra väggar med en familj i kaos, flera syskon fanns och de liksom föräldrar höll masken utåt. Båda föräldrarna hade stor framgång i sina yrken liksom övriga av deras syskon, mor och farföräldrar.

Allt hade tidigare hållits inom familjen och utomstående hade inte en aning, de gjorde allt för att dölja och all hjälp från skola bl.a. Avböjdes.

Med denna lilla berättelse vill jag bara säga att man kan vara väldigt duktig på att dölja sin psykiskaohälsa för släkt, arbetskamrater, skola, grannar mm

Ja, det finns människor som är mycket skickliga på att dölja sin psykiska ohälsa och fungera relativt bra.
För många år sedan hade jag en kollega som jag hade arbetat med under flera år. En dag upptäckte jag att det stack ut en bit folie under håret. Personen hade en peruk på sig, så jag antog att det handlade om att folien på något sätt hade med fästanordningen till peruken att göra.

Något år senare slutade hon och min chef berättade att hon gått in i en djup psykos och att hon under flera år hade haft folie runt huvudet för att skydda sig mot strålar från rymden. Således vanföreställningar under en väldigt lång tid innan det slog över helt och hållet såpass att hon blev inlagd.

Kollegan var en trevlig dam som skötte sitt arbete väl och var allmänt snäll och lätt att ha att göra med. Lite tystlåten och tillbakadragen kanske men varken jag eller hennes övriga kollegor hade misstänkt något åt det hållet och då jobbade vi ändå med den typen av människor i vårt patientunderlag.

Vi pratar alltså om en livs levande äkta foliehatt!
Citera
2018-04-22, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Tack. Söker unik fakta som ingen av oss kan veta eller som vi inte spekulerat om redan. Jag är ledsen Rockkungen, men jag måste vara kritisk nu. Jag förstår någon koppling, men det är inte klarlagt.

I vilket skede kände du Hanna? Beskriv så pass att du kan bevisa att du kände henne, utan att röja vem du är. Använd din fantasi...

Jag är släkt med Hanna♥️Moa♥️Agnes blev släkt med O när Hanna gifte sig med honom.
Citera
2018-04-22, 17:17
Medlem
Citat:
Hanna levde med O blev både pysiskt och fysiskt misshandlad under många många år.

Det låter helt förfärligt att hon blev misshandlad både fysiskt och psykiskt under många år. Uppdagades detta för hennes familj efter dödsfallen? Eller har hennes familj haft kännedom om det under alla dessa år?

Tillägg: Ser att du skrivit att hon försökte ta sig ur det, menar du att hon hade sagt att hon ville ta ut skilsmässa och då hände det som hände?

Beklagar din sorg över dina kära släktingar, ofattbart vad ni tvingas gå igenom.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-04-22 kl. 17:23.
Citera
2018-04-22, 17:40
Medlem
I februari stod det i tråden om möjlig skilsmässa, eftersom en notis på i-lomma.se hade paret under rubriken "relatonsförändringar" gällande från den 1 februari. Någon hävdade då att det alltid ser ut så när man avlider för då upphörs äktenskapet, men jag är tveksam. Tror t.ex inte det stod något sånt när min farmor dog, dvs att hennes äktenskap med farfar då skulle upphöra. Det hade nog upprört både henne och honom om det var så.

Edit: försökte klippa in en länk till notisen men den funkar inte alltid. Lägger upp hela ursprungsinlägget i mitt nästa inlägg istället. Funkade för mig första gången på länken men inte andra.
Senast redigerad av Zebrima 2018-04-22 kl. 17:46.
Citera
2018-04-22, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag är inte så bra på att leta cachade sidor, men jag hittade ett annat spår
https://imgur.com/a/YmufT
Är det säkert en skilsmässa eller kan det ha varit en vigsel?

Här ovan är länken till notisen.
Citera
2018-04-22, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Ja, även ett underbarn (!) inom skatterätt enligt Hannas fd kollega. Är detta något han själv spridit? För verkligheten är den att han varken blev musiker eller basketstjärna och heller inte var tillräckligt meriterad för en professur. Men det är klart, det senare är ju barnens sjukdoms fel!

Fast, vem vet, det kan ligga något i det du säger.
Moa började bli bättre på piano och kanske retade honom för det. Hon var ju tydligen väldigt social och kanske banblig.
Därför fick det vara slut på klinkandet och prat om att pappa inte är lika bra som han sagt.
Superkänslig narcissistisk pappa?
Citera
2018-04-22, 18:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Vad säger polisen om det förfärliga?
Citera
2018-04-22, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Din dumme fan. Barnen signalerade att något var fel. Inte föräldrarna.

Mer än barnen
Citera
2018-04-22, 18:24
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
I februari stod det i tråden om möjlig skilsmässa, eftersom en notis på i-lomma.se hade paret under rubriken "relatonsförändringar" gällande från den 1 februari. Någon hävdade då att det alltid ser ut så när man avlider för då upphörs äktenskapet, men jag är tveksam. Tror t.ex inte det stod något sånt när min farmor dog, dvs att hennes äktenskap med farfar då skulle upphöra. Det hade nog upprört både henne och honom om det var så.

Edit: försökte klippa in en länk till notisen men den funkar inte alltid. Lägger upp hela ursprungsinlägget i mitt nästa inlägg istället. Funkade för mig första gången på länken men inte andra.

Nej, nej. Det redde vi ut. Vid dödsfall mellan två makar blir det en relationsförändring på den sajten. Man är inte längre gift, bara död. Knäppt. Inget aktivt från de bortgångna alltså.
Citera
2018-04-22, 18:27
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima

När någon av parterna dör så upplöses äktenskapet. Är man änka/änkling så är man ogift
Citera
2018-04-22, 18:28
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Mer än barnen

Du menar, förutom barnen - så var det fler som signalerade ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in