2018-04-22, 16:56
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag har även för mej att Sthelitz sa att det skulle ha stått något mer i brevet. Om det skulle ha funnits någon annan/mer förklaring till beslutet så kan man kanske tycka att de skulle gå ut med det för att göra det mer ”förståeligt”. Det lutar åt att i brevet finns hela förklaringen. Min teori nr 2 är att A skulle ha hittats död ( ev dölja detta i brevet för att skydda hennes integritet )men det är inget som känns rätt att spekulera djupare i.

Jag har också för mig att h*n skrev att det stod något mer som h*n inte tänkte nämna. Är ganska säker på att det inte är enbart sjukdomarna som ligger bakom detta katastrofala slut.

Håller med dig om teori 2 och precis som du skriver känns det fel att spekulera om det. Vissa skribenter beklagar sig till och från för att inga pratar om M + A. Den förklaring jag kan tänka mig är att oavsett om någon av flickorna varit suicidal så är det aldrig barnens ansvar. Kvar är de vuxna som mycket riktigt ligger i fokus i tråden.
Citera
2018-04-22, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Psykisk ohälsa i en familj kan vara väl dold. En klasskamrat till ett av mina barn hade hög frånvaro i skolan och senare kom det fram att barnet var sk hemmasittande. Först var det många olika förklaringar till frånvaron och sedan hette det att barnet börjat i en annan skola där det skulle få hjälp att ta igen allt som missats. När vi vuxna och även barnen i klassen träffade någon i familjen frågade vi i början efter hur barnet mådde och blev kort upplysta om att det var bra. Korta svar och det blev pinsamt vilket gjorde att man höll snacket väldigt allmänt. Barnen i klassen fick instruktioner att inte fråga utan bara säga eller skriva typ vi saknar dig... Barnet deltog någongång i aktiviteter eller var ute på annat och då kunde man inget märka.

Några år efter träffade jag på mamman och hon berättade att hon själv mått så dåligt att hon varit påväg att avsluta sitt liv med blivit stoppad i tid och övriga familjen fått hjälp. Nu insåg hon att hennes ohälsa smittats av till barnet.
Hon sa också att ingen hade trott mig om jag berättat vad som hände inom våra väggar med en familj i kaos, flera syskon fanns och de liksom föräldrar höll masken utåt. Båda föräldrarna hade stor framgång i sina yrken liksom övriga av deras syskon, mor och farföräldrar.

Allt hade tidigare hållits inom familjen och utomstående hade inte en aning, de gjorde allt för att dölja och all hjälp från skola bl.a. Avböjdes.

Med denna lilla berättelse vill jag bara säga att man kan vara väldigt duktig på att dölja sin psykiskaohälsa för släkt, arbetskamrater, skola, grannar mm

Exakt det. Föräldrars humör, historia (mycket väl belagt) och allmänna hälsa påverkar barn, om det inte fanns andra goda förebilder, som barnen kan hitta på egen hand.

Nu kommer Frankensteins monster hävda att du för att skriva detta måste ha upplevt det själv. Lite som "Bullen" du vet, allt är självupplevt. På den nivån ligger trådens inbillade härskare.

Bra att du berättade. Självklart har barnen påverkats av de två föräldrar som till slut tog livet av alla, eller om det bara var en som låg bakom eller utlöste dödsspiralen.

Två flickor blir diffust trötta i samma ålder
Två flickor hålls hemma
Två flickor får samma diagnos
Två flickor förses med hemundervisning

Två föräldrar är trevliga mot kollegor
Två föräldrar (enligt polisen) hävdar att familjens livskvalitet ej är tillfredsställande och därför måste alla dö

En förälder hävdar att han inte kan hålla näsan ovanför vattenytan
En förälder klarar inte av att sköta sina åtaganden, uteblir från arbetet och viktiga möten
En förälder avbokar dotterns pianolektioner, för all framtid.
En förälder ansåg att hoppet för yngsta flickan var ute våren 2017, vad gäller pianospel.
En förälder klagade på att dottern spelade fel, dottern berättade för pianofröken.
En förälder klagade på att pianospelande dottern pratade för mycket.
En förälder spelade piano, var underbarn och kom in på Musikhögskolan som 16-åring, men tackade nej.

Nu kan ingen konkurrera med underbarnet som fick bli vuxen, bilda familj och få två flickor, som inte klarade av att leverera förväntad livskvalitet.

En helt vanlig familj i Bjärred. Trevliga, mjuka, vänliga föräldrar. De var vägledare, inspiratörer, stöttare.
Citera
2018-04-22, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Tack o bock men jag behöver ingen ursäkt. I den här tråden har vi slutat höja på ögonbrynen.

Världen har förändrats och existerade redan innan Google. Oskar måste haft en tydlig musikalisk ådra. Synd att han valde fel karriär. Dessutom final i Alviks Basket när han var 14 år är inte illa pinkat heller. Skulle han bli bäst på allt?
Ja, även ett underbarn (!) inom skatterätt enligt Hannas fd kollega. Är detta något han själv spridit? För verkligheten är den att han varken blev musiker eller basketstjärna och heller inte var tillräckligt meriterad för en professur. Men det är klart, det senare är ju barnens sjukdoms fel!
Citera
2018-04-22, 17:04
Bannlyst
Citat:
Dåligt omdöme är det också att tillskrivs O de allra vidrigaste egenskaper och att han skulle vara ensam GM. Finns inget som pekar mot det.
Måste vara hemskt för hans anhöriga. Om det skulle komma fram att O är ensam GM så ger jag mej direkt utan konspirationsteorier. Men polisen kommer så småningom att fastslå det dom gick ut med i pressmeddelandet därför håller jag med om Franks ord. Orden är riktade till deltagarna här i tråden men du tar tillfället i akt att dra in anhöriga. Smutsigt.

Vad pekar på att O inte skulle vara ensam GM
Om Hanna är ensam GM har vi läst.
Då får du le med den skribenten vars ord du tror på.
Citera
2018-04-22, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Fast en viktig poäng både i din historia och i Bjärredsfallet är att de inte varit särskilt skickliga på att dölja, snarare väldigt tydliga med att visa, genom att inte gå i skolan. Som många framhåller i tråden så är det mycket ovanligt och med stora konsekvenser för ett barn att sitta hemma. Samhället måste få upp ögonen för detta!
Det är sant, om man har läkare, rektorer, skolsköterskor, kuratorer lärare m.fl. involverade så har man inte dolt särskilt mycket. Det känns inte ens som att man har försökt faktiskt...
Citera
2018-04-22, 17:08
Medlem
Moa

Det är någonting i relationen mellan Moa och pianofröken som skaver för O. Pianofröken lyssnade och såg, hon fick förtroenden. Det var ett stort hot mot O, därför plockas Moa bort från pianospelet.

Moa får sedan en diagnos av något slag. Får inte längre studera i skolan. Mördas.
Citera
2018-04-22, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jo, det kan man undra. Jag har fått höra att det var en video, men visst kan det vara ett brev. Oavsett lär man inte bli oberörd av att ta del av innehållet.

Edit: fick just rätt mycket information om detaljer kring händelseförloppet i huset, det lär aldrig bli offentligt, de detaljerna. Ska skriva ner det och jämföra med det jag sagt.

Citat:
Jag har även för mej att Sthelitz sa att det skulle ha stått något mer i brevet. Om det skulle ha funnits någon annan/mer förklaring till beslutet så kan man kanske tycka att de skulle gå ut med det för att göra det mer ”förståeligt”. Det lutar åt att i brevet finns hela förklaringen. Min teori nr 2 är att A skulle ha hittats död ( ev dölja detta i brevet för att skydda hennes integritet )men det är inget som känns rätt att spekulera djupare i.

Det var det här inlägget från scheele jag tänkte på "fick just rätt mycket information om händelseförloppet i huset, det lär aldrig bli offentligt de detaljerna."

Sedan har någon skrivit "det var inte vad man först skulle kunna tro" ungefär, om vad som hände i huset. Din teori nr 2 kan ju syfta på det, jag har också tänkt i de banorna. Och att föräldrarna skrev som de gjorde för att skydda A. (Men varför måste hela familjen dö, om nu något så tragiskt hänt som att A tog sitt liv?) Även en annan skribent har tagit upp den teorin.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-04-22 kl. 17:12.
Citera
2018-04-22, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är sant, om man har läkare, rektorer, skolsköterskor, kuratorer lärare m.fl. involverade så har man inte dolt särskilt mycket. Det känns inte ens som att man har försökt faktiskt...

Din dumme fan. Barnen signalerade att något var fel. Inte föräldrarna.
Citera
2018-04-22, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det var det här inlägget från scheele jag tänkte på "fick just rätt mycket information om händelseförloppet i huset, det lär aldrig bli offentligt de detaljerna."

Sedan har någon skrivit "det var inte vad man först skulle kunna tro" ungefär, om vad som hände i huset. Din teori nr 2 kan ju syfta på det, jag har också tänkt i de banorna. Och att föräldrarna skrev som de gjorde för att skydda A. (Men varför måste hela familjen dö, om nu något så tragiskt hänt som att A tog sitt liv?) Även skribenten Anabella har tagit upp den teorin.

Polisen gör klokt i att berätta att dottern tog sitt liv, om det förhåller sig sig. Hela historien måste ut. Det går inte att förvränga eller undanhålla detta, så att allmänheten får allt om bakfoten. De skulle i så fall inte ha sagt något alls. Nu sa de så mycket att allt kan tolkas på olika sätt. Klarhet är ett måste när bollen satts i rullning.

Det enda som kan göra att de håller klaffen är om barnen blivit bestialiskt mördade eller om det rör sig om tre råa mord. Då kanske man vill skydda släkten, kanske även de ska skonas från att veta.
Citera
2018-04-22, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Nu får du berätta mer om Hanna. Jag lyssnar på dig.

Hanna levde med O blev både pysiskt och fysiskt misshandlad under många många år.
Hanna levde i det och när Hanna försökte ta sig ifrån det - Vad hände?
Citera
2018-04-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
Hanna levde med O blev både pysiskt och fysiskt misshandlad under många många år.
Hanna levde i det och när Hanna försökte ta sig ifrån det - Vad hände?

Tack. Söker unik fakta som ingen av oss kan veta eller som vi inte spekulerat om redan. Jag är ledsen Rockkungen, men jag måste vara kritisk nu. Jag förstår någon koppling, men det är inte klarlagt.

I vilket skede kände du Hanna? Beskriv så pass att du kan bevisa att du kände henne, utan att röja vem du är. Använd din fantasi...
Citera
2018-04-22, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Moa

Det är någonting i relationen mellan Moa och pianofröken som skaver för O. Pianofröken lyssnade och såg, hon fick förtroenden. Det var ett stort hot mot O, därför plockas Moa bort från pianospelet.

Moa får sedan en diagnos av något slag. Får inte längre studera i skolan. Mördas.

Deras relation var god♥️
Tråkigt hur Pianofröken blir uthängd här att Moa spelade bara ett stycke tre månader etc.
Inte uthängd utav dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in