2018-04-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
Mer än barnen

Hanna var ju den som var oftast ensam med barnen, både under veckorna men även helgerna då O var ute och reste/deltog i konferenser. Vet du om hon hälsade på sina föräldrar ofta? Hon hade ju i vart fall möjligheten.

När träffade du henne senast?
Citera
2018-04-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det var det här inlägget från scheele jag tänkte på "fick just rätt mycket information om händelseförloppet i huset, det lär aldrig bli offentligt de detaljerna."

Sedan har någon skrivit "det var inte vad man först skulle kunna tro" ungefär, om vad som hände i huset. Din teori nr 2 kan ju syfta på det, jag har också tänkt i de banorna. Och att föräldrarna skrev som de gjorde för att skydda A. (Men varför måste hela familjen dö, om nu något så tragiskt hänt som att A tog sitt liv?) Även en annan skribent har tagit upp den teorin.

Hade glömt bort det där inlägget från Scheele. När skrevs det. Tänkte om det var då man först bara tog förgivet att pappan mördat alla och sen tagit sitt liv? Eller kan det ha varit ngt mer konkret kring vad de dött av och hur allt gått till. Blir matt av hur mycket detta griper tag i mig.
Citera
2018-04-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hanna var ju den som var oftast ensam med barnen, både under veckorna men även helgerna då O var ute och reste/deltog i konferenser. Vet du om hon hälsade på sina föräldrar ofta? Hon hade ju i vart fall möjligheten.

När träffade du henne senast?
Till Rockkungen: Undrar samma! Varför vill du inte ge din bild av vad som hände? Inte alla detaljer, men en slags sammanhängande story.
Citera
2018-04-22, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Du menar, förutom barnen - så var det fler som signalerade ?

Ja!
Citera
2018-04-22, 18:52
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
Hanna levde med O blev både pysiskt och fysiskt misshandlad under många många år.
Hanna levde i det och när Hanna försökte ta sig ifrån det - Vad hände?

Vet du om även barnen fick samma obehagliga behandling av O?
Har även för mig att du har sagt att ingen i familjen hade någon fysisk sjukdom, kommer jag ihåg rätt?
Citera
2018-04-22, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Fast en viktig poäng både i din historia och i Bjärredsfallet är att de inte varit särskilt skickliga på att dölja, snarare väldigt tydliga med att visa, genom att inte gå i skolan. Som många framhåller i tråden så är det mycket ovanligt och med stora konsekvenser för ett barn att sitta hemma. Samhället måste få upp ögonen för detta!

I min berättelse gick hemmasittaren inte i skola och anledningen doldes, att barnet inte var i skolan var inget familjen själv pratade om utan av naturliga skäl spred det sig ändå och det spekulerades om anledningen.
Citera
2018-04-22, 19:09
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
I min berättelse gick hemmasittaren inte i skola och anledningen doldes, att barnet inte var i skolan var inget familjen själv pratade om utan av naturliga skäl spred det sig ändå och det spekulerades om anledningen.

I det här fallet var ju föräldrarna i skolan och berättade.
Citera
2018-04-22, 19:25
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
I det här fallet var ju föräldrarna i skolan och berättade.

Menar du när OH och skolsköterskan informerade klassen?
Citera
2018-04-22, 19:30
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Åh nej, så var det inte. Du har HÄVDAT gång efter annan hur allt har gått till, tydligen med insyn hos polisen. Konstaterat förmätet. Och då undrar jag hur du kan ha intresse att diskutera i tråden. Det framstår helt banalt för mig att du lägger fram ? när du säger att du vet och för att inte tala om tidsspillan. Alla sitter i tråden och vill ha reda på och förklarat hur detta kunde hända. Din närvaro då ser jag då underlig, då du inte släppt något kring det bara du vet. Hur kan det ens bli intressant för dig att läsa om fortsatta teorier vi idioter, foliehattar och dumstrutar lägger fram, som du då vet har fel?

Summering: Du vet ingenting, bara för stor häst.

Det finns ju några i tråden här som gått ut med att de känner till mer än andra - men de har ju likt Avd.9 som fått PM, likt Stehlitz som bor i byn och likt Missan27 som träffat familjen och kände pianofröken väl ,delgett oss med en del personliga observationer - inte har de hållit tyst utan de har liksom insett att har man sagt A hör det till god ton att också säga B - annars skulle man varit tyst hela tiden.

Att uppge sig ha en hemlig info - men inte gå ut med den - eller ens hålla tyst om att man har den - påminner väldigt mycket om den lilla babianpojken som fick tag i ett tomt oljefat och genom att föra mest oväsen av alla apor njöt av att få vara kung för en tid.

Långt tidigare fanns det ju fler postare som uppgav sig ha insyn men med raljerande häcklande skrämdes många iväg - väldigt synd. Vi missade nog mycket där.

Vi behöver helt enkelt mer kött på benen, det finns alldeles för många "om"och "kansken" i majoriteten av våra inlägg. Förhoppningsvis kan alla vi som grubblat, berörts och sorgesamt engagerat oss i flickornas öde postumt slutligen få lite fler svar.

Det går ju att gräva mer, ringa folkbokföringen om dödsdatum, kontrollera den såsmåningom offentliga bouppteckningen etc. Ingen större vits att göra det ännu när polisen fortfarande väntar på NFC, men såsmåningom kommer vissa fakta fram förr eller senare.

Och återigen, detta är inte något som i första hand borde handla om mördarna - utan om mordoffren och varför de blev mördade.
Citera
2018-04-22, 19:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Menar du när OH och skolsköterskan informerade klassen?

Det kan vara möjligt att skolsköterskan också var med. Det verkade inte vara hemligt eller ovetandes att A fick hemundervisning.
Citera
2018-04-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Ja, även ett underbarn (!) inom skatterätt enligt Hannas fd kollega. Är detta något han själv spridit? För verkligheten är den att han varken blev musiker eller basketstjärna och heller inte var tillräckligt meriterad för en professur. Men det är klart, det senare är ju barnens sjukdoms fel!

Och där hittade du på massa egen skit igen!
Citera
2018-04-22, 19:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
När någon av parterna dör så upplöses äktenskapet. Är man änka/änkling så är man ogift

Inte enligt begreppen i folkbokföringen. Där är man i såfall änkling eller änka.
Det enda man blir ogift egter ha gift sig är om äktenskapet ogiltigförklaras, en nullitet. Annars, om äktenskapet upplöses genom skilsmässa, blir man skild. Men tydligen har en del privata register en annan benämning. Jag vet inte om det är pga av efterfrågan att en del inte vill att det ska synas att de är skilda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in