Citat:
Ursprungligen postat av
larsingvarsfru
Åh nej, så var det inte. Du har HÄVDAT gång efter annan hur allt har gått till, tydligen med insyn hos polisen. Konstaterat förmätet. Och då undrar jag hur du kan ha intresse att diskutera i tråden. Det framstår helt banalt för mig att du lägger fram ? när du säger att du vet och för att inte tala om tidsspillan. Alla sitter i tråden och vill ha reda på och förklarat hur detta kunde hända. Din närvaro då ser jag då underlig, då du inte släppt något kring det bara du vet. Hur kan det ens bli intressant för dig att läsa om fortsatta teorier vi idioter, foliehattar och dumstrutar lägger fram, som du då vet har fel?
Summering: Du vet ingenting, bara för stor häst.
Det finns ju några i tråden här som gått ut med att de känner till mer än andra - men de har ju likt Avd.9 som fått PM, likt Stehlitz som bor i byn och likt Missan27 som träffat familjen och kände pianofröken väl

,delgett oss med en del personliga observationer - inte har de hållit tyst utan de har liksom insett att har man sagt A hör det till god ton att också säga B - annars skulle man varit tyst hela tiden.
Att uppge sig ha en hemlig info - men inte gå ut med den - eller ens hålla tyst om att man har den - påminner väldigt mycket om den lilla babianpojken som fick tag i ett tomt oljefat och genom att föra mest oväsen av alla apor njöt av att få vara kung för en tid.
Långt tidigare fanns det ju fler postare som uppgav sig ha insyn men med raljerande häcklande skrämdes många iväg - väldigt synd. Vi missade nog mycket där.
Vi behöver helt enkelt mer kött på benen, det finns alldeles för många "om"och "kansken" i majoriteten av våra inlägg. Förhoppningsvis kan alla vi som grubblat, berörts och sorgesamt engagerat oss i flickornas öde postumt slutligen få lite fler svar.
Det går ju att gräva mer, ringa folkbokföringen om dödsdatum, kontrollera den såsmåningom offentliga bouppteckningen etc. Ingen större vits att göra det ännu när polisen fortfarande väntar på NFC, men såsmåningom kommer vissa fakta fram förr eller senare.
Och återigen, detta är inte något som i första hand borde handla om mördarna - utan om mordoffren och varför de blev mördade.