2018-02-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
??? Ingen aning vad det betyder. Tog du en skärmbild? Kan man på något annat sätt följer upp det? Känner någon denna sida? Skilsmässa? Inter under avlidna alltså?
Jag är inte så bra på att leta cachade sidor, men jag hittade ett annat spår
https://imgur.com/a/YmufT
Är det säkert en skilsmässa eller kan det ha varit en vigsel?
Citera
2018-02-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är inte så enkelt. Ingen döms ohörd.

Men. Vi vet redan att föräldrarna mördat sina barn. Att en domstol inte kan döma dem och utmäta straff beror bara på att de inte är i livet.

Vi vet alla att Akilov är skyldig till terrorttacken där 5 människor mördades och flera skadades. Han är under minutbevakning så att han inte kan ta livet av sig, och undslippa ansvar i en rättegång, där han garanterat döms för terrorbrott med påföljden livstids fängelse.

Brottslingar har alla ett kaotiskt inre som de själva tycker är rationella tankar. Enligt dem själva kan de förklara varför de mördar andra människor. Synpunkter som inte imponerar på en domstol när straff utdöms.

Du vet ingenting om föräldrarna. Faktiskt.
Citera
2018-02-09, 21:47
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
De som kan se ur flera perspektiv kan också se en större bild av det hela.
Men varför belyser ni inte överhuvudtaget barnperspektivet om ni nu är så duktiga och ser så stor bild? Känns inte viktigt eller? Konstigt, inte sett en enda av er vill-förstå-mördare-personer skriva något alls sett ur barnens perspektiv. Däremot hackar ni på de som gör det.
Citera
2018-02-09, 21:48
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ett testamente skulle inte heller jag kalla det, annat än om det är ett patetiskt försök att framstå som en omtänksam far. För vad vet vi egentligen om när momsskriften verkligen tillkom? Det är OH själv som anger att den skrevs 2012 och uppdaterades i somras, men hur sant är det? Jag litar inte på denna mördare för fem öre, så min gissning är att han rafsade ihop detta när han bestämt sig för att mörda flickorna, om det nu var i somras eller senare (det går väl att se när han postade den på sin hemsida, antar jag).
Skriften är undermålig på så många sätt att jag inte kan se den som annat än ett hafsverk. Och att måla upp en idyllisk bild av småbarnen som leker med dockor på golvet eller kommer och gullar med pappa i soffan samtidigt som de är nyfikna på moms? Det är bara too much. Ett falsarium från början till slut!
Om pappan istället varit en skicklig kock och skrivit en kokbok där han lät sina döttrar vara med på ett hörn hade du tyckt samma sak då?
Citera
2018-02-09, 21:48
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du vet ingenting om föräldrarna. Faktiskt.
En sak vet vi som är rätt avgörande för de flesta.
Citera
2018-02-09, 21:50
Medlem
Magnusperfektankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
??? Ingen aning vad det betyder. Tog du en skärmbild? Kan man på något annat sätt följer upp det? Känner någon denna sida? Skilsmässa? Inter under avlidna alltså?

Står oftast så vid dödsfall på dem sidorna. Äktenskapet bryts upp vid dödsfall.
Tills döden skiljer oss åt.....

Har anhörig vars man nyligen gått bort han stod på avliden och både deras namn på relationförändringar.
Citera
2018-02-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag är inte så bra på att leta cachade sidor, men jag hittade ett annat spår
https://imgur.com/a/YmufT
Är det säkert en skilsmässa eller kan det ha varit en vigsel?

Tack! Jag kan inte tolka detta. Vet inte hur denna database fungerar. Men kanske någon som vet.
Citera
2018-02-09, 21:51
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag är oerhört förvånad över alla dessa förstående människor som befolkar denna tråden.
Var är barnperspektivet?
Detta är sannerligen ett ovanligt fall, dels för att det är ett föräldrapar som till synes utfört detta i samförstånd och dels för att de "vanliga" förklaringsmodellerna verkar kunna uteslutas (tex missbruk, kriminalitet, känd allvarlig psykisk sjukdom osv)

Avsaknaden av uppenbara yttre tecken på vad som var på väg att hända samt att föräldrarna till synes verkade ha god förmåga att fatta rationella beslut gör att man vill förstå vad som hände.

Hur kunde föräldrarna rättfärdiga en sådan förfärlig handling för sig själva innan de tog beslutet och hur klarade de av att utföra den?

Jag har mycket svårt att tro att detta var ett hastigt beslut, jag tror inte på att det var en impulshandling i en krissituation helt enkelt pga rapporteringarna att de gjorde det i samförstånd.
För att nå dit måste det ha pågått en kommunikation mellan föräldrarna över längre tid, tanken måste ha funnits hos båda.

Själv har jag tänkt otroligt mycket på hur det hela överhuvudtaget kunnat hänt, och det enda jag kommer fram till är att åtminstone den ena föräldern drabbats av någon form av psykisk sjukdom som inte varit uppenbar för omgivningen.
Jag tänker då av typen depression, ångest, katastroftankar eller liknande som möjligtvis triggats igång samband med mammans cancersjukdom och som inte behandlats.
Över tid har andra föräldern påverkats och hamnat i ett sk. "medberoende" i sjukdomen.

Man har från skolans håll sagt att det var en familj i kris, men jag köper inte att det var den aktuella krisen som legat till grund för det som sedan hände - inte utan att det redan innan funnits något som var fel.

Jag tycker att det är lite att börja i fel ände när man tittar på barnens eventuella sjukdomstillstånd som en möjlig grund till beslutet, alldeles oavsett vad deras sjukdom bestod av måste det handla om föräldrarnas oförmåga att hantera situationen och bristande insikt i vad som egentligen var fel.
Citera
2018-02-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Står oftast så vid dödsfall på dem sidorna. Äktenskapet bryts upp vid dödsfall.
Tills döden skiljer oss åt.....

Har anhörig vars man nyligen gått bort han stod på avliden och både deras namn på relationförändringar.

Ok, tack. Det har jag faktiskt aldrig tänkt på. På det sättet i alla fall.
Citera
2018-02-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ponera att några anhöriga skulle sitta och prata ut om detta, tror du på fullaste allvar att tråden skulle dö ut. Är helt övertygad om att den skulle explodera igen. Skulle sanningen inte passa hatarna här så hade denna tråd om möjligt blivit ännu mer obehaglig och vidrig.
Fin människosyn du har som slutar med att anhöriga skulle skämmas.

Anhöriga ska verkligen inte skämmas,!!

Däremot så är det fullt med frågor iallafall som jag har inombords. Vi vet inte vilken sjukdom barnen hade? Det kan vara vaccination, viket jag absolut inte tror på. Varför, på grund av att storasyster många symtom efter vaccinationen, så är det ju självklart att man INTE ger den yngre systern vaccination?!
Är det ME, så fattar jag ingenting för jag antar att dessa föräldrar är inte fattiga o då kan de verkligen hitta hjälp om de kunde ville! Finns i Stockholm, Norge etc.

Hon ville antagligen inte ha hjälp av kurator/psykolog med sin cancerdiagnos, den hjälpen får alla!
Jag kommer nog aldrig förstå deras beslut att MÖRDA sina döttrar!
När man har en sjukdom, så vill man göra allt för att överleva så barnen har sin mamma kvar i livet.
Jag kommer nog aldrig förstå dessa föräldrar o tror heller inte att jag vill göra det.
Citera
2018-02-09, 22:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Men varför belyser ni inte överhuvudtaget barnperspektivet om ni nu är så duktiga och ser så stor bild? Känns inte viktigt eller? Konstigt, inte sett en enda av er vill-förstå-mördare-personer skriva något alls sett ur barnens perspektiv. Däremot hackar ni på de som gör det.

Se KiaWs inlägg, det är vad jag menar med stor bild.
Citera
2018-02-09, 22:13
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Anhöriga ska verkligen inte skämmas,!!

Däremot så är det fullt med frågor iallafall som jag har inombords. Vi vet inte vilken sjukdom barnen hade? Det kan vara vaccination, viket jag absolut inte tror på. Varför, på grund av att storasyster många symtom efter vaccinationen, så är det ju självklart att man INTE ger den yngre systern vaccination?!
Är det ME, så fattar jag ingenting för jag antar att dessa föräldrar är inte fattiga o då kan de verkligen hitta hjälp om de kunde ville! Finns i Stockholm, Norge etc.

Hon ville antagligen inte ha hjälp av kurator/psykolog med sin cancerdiagnos, den hjälpen får alla!
Jag kommer nog aldrig förstå deras beslut att MÖRDA sina döttrar!
När man har en sjukdom, så vill man göra allt för att överleva så barnen har sin mamma kvar i livet.
Jag kommer nog aldrig förstå dessa föräldrar o tror heller inte att jag vill göra det.

Instämmer det finns massor av frågor. Vi vet inte heller om hon har tagit emot hjälp eller inte, vi vet ju inte ens säkert att hon hade cancer.
Det handlar inte om att förstå föräldrarna utan vi vill förstå vad som hände, varför det hände, vad som hände, hur gick tankarna gick som ledde till denna fasansfulla tragedi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in