Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Haha, ja kanske. Eller så har han bara hittat en lönsam nisch. Det visar sig att om man är motståndare till en del så spelar det ingen roll vad man säger. Oftast säger han ingenting alls utan bara svamlar. Men han uttrycker sig hyfsat akademiskt och det lurar uppenbarligen tillräckligt många för att fortsätta uppmuntra beteendet. Jag förutspår att han bara kommer bli mer utflippad och därför mer beundrad.
Jag låtsas som att jag inte läste ditt svar till Hexen om den typiske religiöse galningen.
Han sätter inte sin religion i vägen för sunt förnuft eller resonemang utan har insett att både filosofi och religion kommer fram till ungefär samma slutsatser om hur människan kan leva för att få en mening i sina liv.
Lönsam nisch? Med den mängden följare och så stor avsaknad av kritiker som faktiskt har argument?
Den här sorten som Merapi representerar som är emot utan några som helst argument är helt irrelevant. Jag förväntar mig inget annat av en pöbel, sekt eller mobb.
De är emot honom och hans budskap för att det han säger är viktigt och väl underbyggt. Den sortens budskap sopar charlataner som feminister under sig med en för dem olidlig lätthet. Fakta är liksom aldrig feminismens vän förrän de fått skruva till den lite.
Hyfsat akademiskt?
Han var professor på Harvard.
Då svamlar man inte.
Logiken i din förutspåelse, vad säger den om folk som törstar efter kunskap?
Du tror inte att varje ord han säger vägs av alla sidor för att hitta luckorna?
Tror du inte att både Merapi och hennes schamaner letar febrilt efter något de kan sätta fingret på för att tysta denne kliniske psykolog, som förstått människan? Som om duktigt yrkesfolk behövde tystas, dessutom.
Ingen tvingar dig att lyssna. Inget tvingar dig att tro på nånting.