Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Jodå, det gjorde jag. Några reviewer har jag läst. I boken står att kaos är något som är evigt kvinnligt och ordning är något manligt. Jag tolkar det som att Peterson underförstått anser att kvinnor skapar kaos och män bringar ordning ur det kaos som skapats av kvinnor. Låter precis som er antifeministers påstående att kvinnor förstör civilisationer och män bygger upp dem.
Är du absolut säker på att du läst hela boken? Här är ett par utdrag från den:
blablabla, ur sina respektive sammanhang....
"I boken står att kaos är något som är evigt kvinnligt och ordning är något manligt. "
Och sen postar du de delar som ens tillnärmelsevis ur sina respektive sammanhang skulle kunna tolkas så, men ändå inte stöder det du påstår.
Du har inte läst boken och du har inte postat någon review av någon som läst boken.
De stycken du citerar kommer ur beskrivningen av Daos yin och yang.
Symbolik.
Vet du ens vad det är för något?
Innan man kan teoretisera om något, så är det viktigt att förklara premisserna för utgångspunkten och då du inte begripit detta tar du "regelverket som teorin" och springer iväg med den som en annan halmgubbe, vilket du förvisso alltid gör.
Att du inte begripit ett jota, vare sig av grundförutsättningarna eller det Jordan till slut säger om symboliken är din egen förlust.
Jag tänker inte lägg någon tid på en fullkomligt faktaresistent och kompulsiv feltolkare för att få denne att förstå. Stå du i mörkret så länge du vill.
Helst bör du väl ta på dig din dumstrut också.