Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Nej ni vill gärna ge sken av "sunt förnuft" för det är något positivt. Men de flesta med bevisligt "sunt förnuft" i denna värld, dvs akademiker i hans egen bransch kritiserar honom för motsatsen.
Konstigt eller hur?
Är din sort som är den där lilla och ofta rätt "psykotiska" gruppen knappast min.
jag gillar alla idéer/ lösningar kring hur kreativa människor ska få betalt för vad de gör...jag tycker bara det börjar lukta illa...när politiska åsikter går under "kreativitet".
Menar du verkligen att ”de flesta akademiker” kritiserar honom för att sakna sunt förnuft?
Finns det ens någon enda akademiker utan fötterna planterade djupt i vänsterns/postmodernismens mylla som kritiserat honom? Kritiken jag har sett har uteslutande kommit från den typen av akademiker. Det och kolumnister (vänsterkolumnister). Den typiska kritikern är av typen Sir Dwain. Någon som letar upp enstaka citat, presenterar dem utan kontext och tror att de därigenom har bevisat något. Ytterst få har orkat sätta sig in i vad han egentligen menar och därefter gett saklig kritik mot detta.
Det blir ungefär lika effektivt som att efter att ha lusläst ett politiskt partis program tyckt sig hitta något längst ner på sidan 48 och utbrista
”titta höhö, de stavade fel på ett ord - de skrev ’tik’ i stället för ’tok’ - hur kan någon ta det här partiet på allvar???” Och det blir jättekul att få ryggdunkningar från meningsfränder, men särskilt imponerande kritik är det inte. På sin höjd en axelryckning för partiets sympatisörer. Och när det sedan dessutom visar sig att det
faktiskt var ordet ”tik” som avsågs, men att kritikern inte fattat detta eftersom han/hon inte brydde sig om att sätta sig in i kontexten så framstår kritiken i ännu sämre dager.
Ungefär så kan man sammanfatta merparten av kritiken mot honom. Meningslös. Men det är väl ett sätt att bygga upp någon slags barriär hos meningsfränderna så att de ska ha så starka förutfattade meningar om honom att de inte ens kommer att bemöda sig lyssna på vad han har att säga. Det är ju lite så sekter opererar. Steg ett; avskärma objektet från alla intryck som kommer utifrån.