Citat:
Ursprungligen postat av
byggare bob
Panik. Ren och skär panik.
Hon gör som hon gjort så många gånger förr. Startar en eld. Kanske för att lätta på stressen.
Men den här gången sker det inte i en hink i källaren - brandmannen beskrev hur stenväggarna i källaren lättare håller nere brandfaran - den här gången gör hon det på vinden. Och hon tappar kontrollen över situationen.
Panik.
Barn kan reagera så. Om jag bara blundar så finns det inte. Om jag bara springer bort så slutar det att existera.
Det får bli min gissning.
Jag vet inte om det kanske hör till allmänbildningen att veta att eld som sprids via taket i hus är extremt farligt just eftersom taket liksom leder branden över hela huset, men jag visste det åtminstone. Men eftersom hon lindrigt utvecklingsstörd, så kanske hon faktiskt inte hade koll på det. Svårt att veta hur pass utvecklingsstörd hon är och vad som är ren och skär illvilja och medvetna strategier (anlägga vid vinden och därigenom se till att det tar ordentlig fyr och sprider sig och blir en rejäl brasa).
Det olustiga är att för ett par veckor sedan när Arlighet123 var inne och diskuterade sin kompis T, så varnade jag just för scenariot "Tessan råkar skapa en rejäl brand" och så hände kanske just det. Tänk om Arlighet123 hade kunnat vidarebefodra min farhåga till Tessan, då hade det möjligtvis inte behövt sluta så här...