2018-04-17, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Panik. Ren och skär panik.

Hon gör som hon gjort så många gånger förr. Startar en eld. Kanske för att lätta på stressen.

Men den här gången sker det inte i en hink i källaren - brandmannen beskrev hur stenväggarna i källaren lättare håller nere brandfaran - den här gången gör hon det på vinden. Och hon tappar kontrollen över situationen.

Panik.

Barn kan reagera så. Om jag bara blundar så finns det inte. Om jag bara springer bort så slutar det att existera.

Det får bli min gissning.

Jag vet inte om det kanske hör till allmänbildningen att veta att eld som sprids via taket i hus är extremt farligt just eftersom taket liksom leder branden över hela huset, men jag visste det åtminstone. Men eftersom hon lindrigt utvecklingsstörd, så kanske hon faktiskt inte hade koll på det. Svårt att veta hur pass utvecklingsstörd hon är och vad som är ren och skär illvilja och medvetna strategier (anlägga vid vinden och därigenom se till att det tar ordentlig fyr och sprider sig och blir en rejäl brasa).

Det olustiga är att för ett par veckor sedan när Arlighet123 var inne och diskuterade sin kompis T, så varnade jag just för scenariot "Tessan råkar skapa en rejäl brand" och så hände kanske just det. Tänk om Arlighet123 hade kunnat vidarebefodra min farhåga till Tessan, då hade det möjligtvis inte behövt sluta så här...
2018-04-17, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blubb07
J står som gift med T igen, uppdateringen gjordes idag

Då borde väl T vara fri? Han kan väl iofs ha tillgång till hennes konto..
Det är sitt eget konto som han uppdaterat.

https://www.facebook.com/j*mmy.terese

*=i

HON lär inte vara släppt ur arresten.
2018-04-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDizel
MEN han har än inte gjort något av sina vuxna uttalanden på hennes sidan än? Att hon är oskyldig och inget har gjort.
Att han vet vilka som snackar skit och sprider falska saker om henne, liiiite konstigt både han och M brukar ju hugga som ormar när det varit ngt ofördelaktigt mot henne

Jag tror det är så att det är T som är extremt drivande och manipulerande. När hon är hemma så gnäller hon och vräker ur sig lögner om hur dåligt behandlad hon blir och får på så vis fram Jimmys sämsta sida och de hetsar varandra när de skriver.

Men å andra sidan så har Jimmy ett jävla humör solo också tror jag. När han och exet bodde i Holmsund så hördes det ändå ut på gården när han vrålade och gormade inomhus åt deras hundar. Men jag trodde alltid det var alkoholrelaterat beteende och det kanske det var också. Minns hur han en söndagmorgon typ klockan sju sprang runt på promenad med hunden och då hade han en ölburk i handen som han klunkade i sig ur.
2018-04-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag vet inte om det kanske hör till allmänbildningen att veta att eld som sprids via taket i hus är extremt farligt just eftersom taket liksom leder branden över hela huset, men jag visste det åtminstone. Men eftersom hon lindrigt utvecklingsstörd, så kanske hon faktiskt inte hade koll på det. Svårt att veta hur pass utvecklingsstörd hon är och vad som är ren och skär illvilja och medvetna strategier (anlägga vid vinden och därigenom se till att det tar ordentlig fyr och sprider sig och blir en rejäl brasa).

Det olustiga är att för ett par veckor sedan när Arlighet123 var inne och diskuterade sin kompis T, så varnade jag just för scenariot "Tessan råkar skapa en rejäl brand" och så hände kanske just det. Tänk om Arlighet123 hade kunnat vidarebefodra min farhåga till Tessan, då hade det möjligtvis inte behövt sluta så här...
Man kan inte bedöma henne efter en normal människas tankegångar. Allt som är självklart och logiskt för oss behöver inte var det för henne.

Visst, det KAN ha varit så att hon sagt "Fuck it all" och tänt på så mycket hon kan men jag sätter min slant på att det var en situation som spårade ur och hon tappade kontrollen över.
2018-04-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
En tanke: Kan det vara så att Terese och Jimmy har agerat tillsammans?
Jag funderade på det redan när det var hot och nyttjande av falsk identitet som stod på agendan. Och även om det är så att Terese har agerat på egen hand, så måste Jimmy ha känt till det (både gällande brott mot Joel och mordbränder), givet att hans förståndshandikapp inte är gravare än vad jag förstått.

Har också funderat på om de är partners in crime, men då borde väl polisen anhållit även honom. Polisen verkar ju ha koll nu, så jag tror nog att de också har funderat i de banorna, men kommit fram till att så är det nog inte.

Men Jimmys statement idag, att på Facebook lägga till att han är gift med Tessan är episkt. Det tyder ju på att han fortfarande av någon outgrundlig anledning fortfarande står vid hennes sida. Har lite svårt att se att det skulle bero på något annat än att han är rent korkad och/eller självdestruktiv.
2018-04-17, 21:30
Medlem
Citat:
Och inte ett ord ifrån Jimmy eller Kimpan om det hela. Är de i chock måntro...
Nu klev Malin "Kimpan" in i alla fall:

"Hur fan kunde du Tessan detta trodde ja inte om dig du behöver hjälp på allvar alltså mordbrand tänk om nån i huset hade dött vafan tänker du med egentligen???
2018-04-17, 21:31
Medlem
Citat:
Har också funderat på om de är partners in crime, men då borde väl polisen anhållit även honom. Polisen verkar ju ha koll nu, så jag tror nog att de också har funderat i de banorna, men kommit fram till att så är det nog inte.

Men Jimmys statement idag, att på Facebook lägga till att han är gift med Tessan är episkt. Det tyder ju på att han fortfarande av någon outgrundlig anledning fortfarande står vid hennes sida. Har lite svårt att se att det skulle bero på något annat än att han är rent korkad och/eller självdestruktiv.

Mmm att skylta om att vara gift med henne just i dag/kväll kanske inte är vad man skulle vara mest stolt över Han är nog inte mkt smartare än henne
2018-04-17, 21:34
Medlem
undrar hur hon trivs i häktet?
2018-04-17, 21:41
Medlem
Minst fem gånger har det brunnit på samma adress. Intervjuer med drabbade. Lokalnyheterna på SVT, första inslaget:

https://www.svtplay.se/video/17716999/lokala-nyheter-vasterbotten/svt-nyheter-vasterbotten-17-apr-19-55-2?start=auto

Det var värre än man kanske har trott. En man hoppade från vindsfönstret och landade på ett räcke en fem-sex meter ned. Han hade lätt kunnat skada sig allvarligare än han gjorde.

Fascinerande att polisen INTE bedömt det som mordbrand de gånger det brunnit källaren pga att det var låg spridningsrisk. HUR kan de resonera på det sättet? En som anstiftar bränder kommer ju förr eller senare att ställa till det ordentligt. Som nyss skett.
Senast redigerad av byggare bob 2018-04-17 kl. 21:44.
2018-04-17, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDizel
Mmm att skylta om att vara gift med henne just i dag/kväll kanske inte är vad man skulle vara mest stolt över Han är nog inte mkt smartare än henne
Eller så är han full. Eller i chocktillstånd. Eller bara allmänt hopplöst kär i 'na.
2018-04-17, 21:50
Medlem
K*mpa bekräftade precis att det är T som är gripen, och att även hon var misstänkt!

Alltså denna tråd å T är som en dokusåpa. Den enda dokusåpa jag älskat!
2018-04-17, 21:50
Medlem
jah_man2s avatar
Kimpan skriver oxå att Tessan skyllt på henne men att polisen släppte henne eftersom hon hade ett alibi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in