Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Hon flydde alltså efter branden? Hur kommer det sig tro? Är man oskyldig så må man såklart springa ut ur huset, men man springer ju inte långt? Man håller sig på betryggande avstånd tänker jag mig, stannar kvar och ser hur det går med huset osv. Nä, det här är hon ju skyldig till verkar det som.
Alltså, vad fruktansvärt att tända en brasa i vindstrappen när det bor någon på vinden. Då rör det sig verkligen om mordbrand. Men nu kanske inte den personen var hemma, men annars är det ju helt ofattbart. Nästan så man börjar misstänka att hon i så fall hyser något agg genetemot stackaren som bor på vinden?
Panik. Ren och skär panik.
Hon gör som hon gjort så många gånger förr. Startar en eld. Kanske för att lätta på stressen.
Men den här gången sker det inte i en hink i källaren - brandmannen beskrev hur stenväggarna i källaren lättare håller nere brandfaran - den här gången gör hon det på vinden. Och hon tappar kontrollen över situationen.
Panik.
Barn kan reagera så. Om jag bara blundar så finns det inte. Om jag bara springer bort så slutar det att existera.
Det får bli min gissning.