2018-04-17, 19:35
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redisa
Läs noga från sida ett och njut.

Jag är på sidan 109 och börjar bli förvirrad över alla namn och personer. Nog för att jag varit med om underliga människor förut men det här tar faktiskt priset.
2018-04-17, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redisa
Kan detta vara J?

Någon skrev att Jimmy var borta den aktuella kvällen. Om det stämmer vet jag inte.
2018-04-17, 19:40
Medlem
Bymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Någon skrev att Jimmy var borta den aktuella kvällen. Om det stämmer vet jag inte.
Förmodligen var han på annat håll, annars hade det varit svårare för T att agera.
2018-04-17, 19:48
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Jag är på sidan 109 och börjar bli förvirrad över alla namn och personer. Nog för att jag varit med om underliga människor förut men det här tar faktiskt priset.

Det är utan tvivel en rörig tråd, men väldigt underhållande, så fortsätt läsa.
2018-04-17, 19:51
Medlem
En tanke: Kan det vara så att Terese och Jimmy har agerat tillsammans?
Jag funderade på det redan när det var hot och nyttjande av falsk identitet som stod på agendan. Och även om det är så att Terese har agerat på egen hand, så måste Jimmy ha känt till det (både gällande brott mot Joel och mordbränder), givet att hans förståndshandikapp inte är gravare än vad jag förstått.
2018-04-17, 20:09
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Jag förstår dig helt.
Själv fick jag föra anteckningar här hemma...
2018-04-17, 20:20
Medlem
Bymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
En tanke: Kan det vara så att Terese och Jimmy har agerat tillsammans?
Jag funderade på det redan när det var hot och nyttjande av falsk identitet som stod på agendan. Och även om det är så att Terese har agerat på egen hand, så måste Jimmy ha känt till det (både gällande brott mot Joel och mordbränder), givet att hans förståndshandikapp inte är gravare än vad jag förstått.
Kan tänka mig att J kände till hoten mot Joel, då det kanske fanns ngn form av svartsjuka med i bilden. Men när det gäller bränderna tror jag bara det är T som ligger bakom, en känsla som jag tror är riktig.
2018-04-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hon flydde alltså efter branden? Hur kommer det sig tro? Är man oskyldig så må man såklart springa ut ur huset, men man springer ju inte långt? Man håller sig på betryggande avstånd tänker jag mig, stannar kvar och ser hur det går med huset osv. Nä, det här är hon ju skyldig till verkar det som.

Alltså, vad fruktansvärt att tända en brasa i vindstrappen när det bor någon på vinden. Då rör det sig verkligen om mordbrand. Men nu kanske inte den personen var hemma, men annars är det ju helt ofattbart. Nästan så man börjar misstänka att hon i så fall hyser något agg genetemot stackaren som bor på vinden?
Panik. Ren och skär panik.

Hon gör som hon gjort så många gånger förr. Startar en eld. Kanske för att lätta på stressen.

Men den här gången sker det inte i en hink i källaren - brandmannen beskrev hur stenväggarna i källaren lättare håller nere brandfaran - den här gången gör hon det på vinden. Och hon tappar kontrollen över situationen.

Panik.

Barn kan reagera så. Om jag bara blundar så finns det inte. Om jag bara springer bort så slutar det att existera.

Det får bli min gissning.
2018-04-17, 20:59
Medlem
jah_man2s avatar
Maken uppdaterade sin FB för en stund sedan. Det verkar som att han vill visa att han fortfarande står troget vid sin frus sida.
2018-04-17, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Maken uppdaterade sin FB för en stund sedan. Det verkar som att han vill visa att han fortfarande står troget vid sin frus sida.
Medberoende tror jag det kallas.

En dag som denna markerar han alltså status, att han är gift med Terese.
2018-04-17, 21:08
Medlem
J står som gift med T igen, uppdateringen gjordes idag

Då borde väl T vara fri? Han kan väl iofs ha tillgång till hennes konto..
2018-04-17, 21:12
Medlem
MEN han har än inte gjort något av sina vuxna uttalanden på hennes sidan än? Att hon är oskyldig och inget har gjort.
Att han vet vilka som snackar skit och sprider falska saker om henne, liiiite konstigt både han och M brukar ju hugga som ormar när det varit ngt ofördelaktigt mot henne

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in