2018-04-15, 11:31
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Mörkt och lufttätt räcker långt. Jag brukar dela upp kakan i femmor som jag lägger i påsar som jag sen lägger i en gammal glasburk och ställer någonstans där den inte är i vägen.

Nackdelen med det där är att det blir betydligt svårare att förklara innehavet som "eget bruk"....
Citera
2018-04-15, 13:51
Medlem
Fraktalbanans avatar
Rökte lite brunt igår, typ 0,5g själv. Var längesen jag rökte sist, mest experimenterat med psykedelier. Jag tänkte det skulle va gött att bli avkopplad, men så var inte fallet... trippade sönder av någon konstig anledning alltså både CEV:s och OEV:s. Blev självklart jättenojjig och rädd över detta då det inte var alls vad jag förvänta mig. Känner bara massa ångest idag

Nån mer som vart med om liknande? Kommer jag kunna njuta av weed igen?
Citera
2018-04-15, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktalbanan
Rökte lite brunt igår, typ 0,5g själv. Var längesen jag rökte sist, mest experimenterat med psykedelier. Jag tänkte det skulle va gött att bli avkopplad, men så var inte fallet... trippade sönder av någon konstig anledning alltså både CEV:s och OEV:s. Blev självklart jättenojjig och rädd över detta då det inte var alls vad jag förvänta mig. Känner bara massa ångest idag

Istället för att röka en en joint med 0.5g så testa ta 3-5 bloss nästa gång så ska du se det blir bättre!
Citera
2018-04-15, 15:46
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktalbanan

Ett halvt gram är en rejäl överdos om du inte har tolerans. Slöseri, dessutom - skärpning
Citera
2018-04-15, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongopixel
Funderat länge på allt snack kring "drogutlöst" psykos.

När inträffar själva psykosen under ruset om man får en? Kommer den direkt då substansen blir aktiv i kroppen eller smyger den sig på för att sedan utlösas?

Försökt googla mig fram men inte fått ett tydligt svar. Tycker inte det krävs en trådstart för frågan så hoppas någon kan svara.

Gärna ingen broscience eller, kom gärna med lite fakta!

jag är också nyfiken på detta eftersom jag har tidigare historik av drogutlöst psykos (på hallucinogener, men iaf). rökt säkert ett kilo gräs under livets gång, men aldrig i närheten av att tappa förståndet p.g.a. det, så känns säkert för mig
Citera
2018-04-15, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Ett halvt gram är en rejäl överdos om du inte har tolerans. Slöseri, dessutom - skärpning

tycker också det låter mycket. kör själv 0,15-0,2 själv oavsett brunt eller grönt, och såklart utblandad med hamiltons piptobak för en skön feeling. bara det bästa är gott nog, sägs det

hur mycket trycker ni andra i en vanlig jolle?
Citera
2018-04-16, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LedsenPabloEscobar
tycker också det låter mycket. kör själv 0,15-0,2 själv oavsett brunt eller grönt, och såklart utblandad med hamiltons piptobak för en skön feeling. bara det bästa är gott nog, sägs det

Jag väger det aldrig men skulle säga jag aldrig har mer än 0,3 i mina eftersom en femma räcker mig typ en månad om jag röker var-varannan dag.

Hur de gör i Amerika med rena gräsjollar över grammet har jag ingen aning om...
Citera
2018-04-16, 02:30
Medlem
Citat:

Jag klarar mig lätt på en 0.2a nu för tiden men när man rökte som mest var det vanligt med 0.8or! Om någon har mer än 1 gram hasch i en spliff så ljuger hen! (Gräs är en annan sak)
Citera
2018-04-16, 10:58
Medlem
Citat:

Jag röker bara rent grönt, då har jag tagit max halva rullpappret om jag vill bli riktigt bäng, men allt från 1/5 - 1/2 papper. Vad det översätts i vikt vet jag inte. Rökte för övrigt bara 1gång i veckan också (fredagsjollen efter jobbet<3)
Citera
2018-04-17, 12:41
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betman123
Jag klarar mig lätt på en 0.2a nu för tiden men när man rökte som mest var det vanligt med 0.8or! Om någon har mer än 1 gram hasch i en spliff så ljuger hen! (Gräs är en annan sak)

Har haft 1gram i en gås, vi var 2 personer som var ganska inrökta. Det är iofs slöseri med gott hasch, men det går minsann. Nuförtiden räcker det med en 0.8a om vi är 2 personer. Inte lika inrökt idag som när jag var ung.
Citera
2018-04-17, 13:15
Medlem
Vad hände?

Hej,

Skulle testa en bong för första gången (har bara rökt joints innan), fyllde på hyffsat generöst och drog på.

Det var som att jag fick en käftsmäll, kände mig svag och illamående, hostade i minst 10 min i sträck.

Kunde bara sitta ner och hosta, hela jag skakade lite svagt och var kallsvettig. Tillslut när jag kunde ställa mig upp så gick jag och kollade i spegeln, såg likblek ut.

Ögonen var verkligen rödsprängda och jag var helt blek, som att jag svimmat eller bara blivit riktigt sjuk.

Efter ca 1 eller 2 timmar var det som det brukar vara när jag röker vanligtvis.

Tog jag lite för mycket i min bong? Eller vad var det som hände?
Citera
2018-04-17, 13:37
Medlem
Vanliga bieffekter när man röker mer än vad man tål.

Kan också hända om ditt blodsocker är lågt innan intag. Ha en läsk redo så brukar dessa effekter avta inom 10 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in