2018-03-31, 03:37
Bannlyst
har tänkt plugga matte hela helgen. hur kommer det påverka mina studier om jag röker gräs samtidigt?
Citera
2018-03-31, 09:53
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
har tänkt plugga matte hela helgen. hur kommer det påverka mina studier om jag röker gräs samtidigt?

Du kommer ha svårt att fokusera samt inte minnas ett skit av det du försökt lära dig.
Citera
2018-04-03, 19:19
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Du kommer ha svårt att fokusera samt inte minnas ett skit av det du försökt lära dig.

Så är det inte för alla.. Sluta generalisera. Men visst har du svårt för att komma ihåg saker sedan tidigare så kanske det är bäst att låta bli, upp till dig själv.
Citera
2018-04-06, 19:48
Medlem
Jag är väl egentligen ingen nybörjare men röker nästan enbart grönt så är väl nybörjare inom brunt skulle man kunna säga.

Köpte lite ljust pollenröka men det har mörka fläckar i sig och man har ju hört om att det ska bankas med lite allt möjligt skit främst henna och växtmaterial om jag minns rätt. Vet dock inte hur vanligt det är eller om det jag hört ens stämmer överhuvudtaget däremot lite naivt att tro att allt hasch skulle vara obankat

Här är lite bilder på biten, första bilden lite dålig den andra är med blixt och syns bättre. https://i.imgur.com/fb3fDoI.jpg

https://i.imgur.com/2gDcje2.jpg

Som ni ser så är det mörka fläckar på ett ljust röka, finns det en naturlig förklaring för detta eller är det något skit i rökat? Har inte rökt det ännu men det luktar väldigt fräscht och gott.
Senast redigerad av liquid1 2018-04-06 kl. 19:56.
Citera
2018-04-06, 19:57
Medlem
Ganjalfzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liquid1
Jag är väl egentligen ingen nybörjare men röker nästan enbart grönt så är väl nybörjare inom brunt skulle man kunna säga.

Köpte lite ljust pollenröka men det har mörka fläckar i sig och man har ju hört om att det ska bankas med lite allt möjligt skit främst henna och växtmaterial om jag minns rätt. Vet dock inte hur vanligt det är eller om det jag hört ens stämmer överhuvudtaget däremot lite naivt att tro att allt hasch skulle vara obankat

Här är lite bilder på biten, första bilden lite dålig den andra är med blixt och syns bättre. https://i.imgur.com/fb3fDoI.jpg

https://i.imgur.com/2gDcje2.jpg

Som ni ser så är det mörka fläckar på ett ljust röka, finns det en naturlig förklaring för detta eller är det något skit i rökat? Har inte rökt det ännu men det luktar väldigt fräscht och gott.

*Tror* att det har med oxidering att göra, inte nödvändigtvis att det är bankat. Om det luktar, smakar och känns okej skulle jag inte oroa mig!
Citera
2018-04-06, 20:22
Medlem
Ser helt ok och vanligt ut.
Citera
2018-04-07, 00:58
Medlem
fruborderlines avatar
Hejsan
Jag har fruktansvärd ångest/panikångest och jag fick tipset att röka "uppåt"
jag har aldrig använt droger och är självklart rädd.
Mina frågor är :

Biverkningar ?
hur känns det att röka på?
hur länge håller det i sig?
hur känns det efteråt?

jag är verkligen AS skraj men jag kanske behöver röka lite för att få ordning på saker och ting i livet.
Tack på förhand.
Citera
2018-04-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruborderline
Hejsan
Jag har fruktansvärd ångest/panikångest och jag fick tipset att röka "uppåt"
jag har aldrig använt droger och är självklart rädd.
Mina frågor är :

Biverkningar ?
hur känns det att röka på?
hur länge håller det i sig?
hur känns det efteråt?

jag är verkligen AS skraj men jag kanske behöver röka lite för att få ordning på saker och ting i livet.
Tack på förhand.

1. Du kan känna dig lite tröttare eller långsammare än vanligt i några dagar kanske. Tänk dig att vara bakis fast endast mentalt och utan något illamående.

2. Det beror helt och hållet på. Första gången jag rökte gräs kände jag mig bara lite snurrig typ som en fylla och blev besviken. 10e gången kändes det som att universum öppnade sig för mig och jag kunde tänka i ljusets hastighet och allt mysigt, gott och skönt kändes fantastiskt. Det viktigaste är att du inte får panik eller ångest så se till att du är på en säker plats med goda vänner och gott om vatten osv. Efter att du fått mer erfarenhet så kan det hjälpa med panik och ångest men att vara i parken och noja över att bli haffad är verkligen förskräckligt om du är bäng.

3. Det beror också helt på. Förutsatt att du röker det kanske 30min-3 timmar. Tänk på att när du röker så kan det ibland ta 5-10 minuter innan det verkligen tar tag i en, åtminstone känner man sig mindre rusig medan man röker, så rök försiktigt och ofta istället för mycket på en gång för du inte känner av nåt.

4. Du känner dig trött, avslappnad, kan hända att du känner dig trög eller som att du har lågt blodsocker.
Senast redigerad av Pungdom 2018-04-07 kl. 13:20.
Citera
2018-04-13, 20:24
Medlem
alltid undrat hur det funkar om man köper en platta ā la hegge och bara röker av det själv. hur gör man bäst för att hålla biten färsk, ljus och mjuk? dela upp mindre bitar av den som sen bara är att ta fram, eller ska man låta klumpen ligga och skära av medan man röker upp? frys eller rumstempererad? om frys, hur skär man upp bitar, måste ju vara stenhård även om man värmer bladet på kniven

rökt länge, men aldrig köpt mer än än 25-30 g i stöten, så blev lite nyfiken nu om man svingar hem en större bit så man står sig i ett par månader. inte sugen på att odla eller ränna på stan för konstant påtår

köpte en femma nyligen efter längre uppehåll (ett par år) och fick ett wickr-namn av polaren som jag skrev till och senare mötte upp. är det här säkert? köper ju bara, så bryr mig inte nämnvärt, men som säljare? visst, krypterad open source, men wickr lagrar ändå info om ens konversationer (googla själva. när de ägde rum, mellan vilka konton o.s.v. - dock inte meddelandena i sig). trodde fortfarande alla körde kontantkortslur och kontantkort. är inte så jävla lastgammal (20-30)
Citera
2018-04-13, 23:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LedsenPabloEscobar
alltid undrat hur det funkar om man köper en platta ā la hegge och bara röker av det själv. hur gör man bäst för att hålla biten färsk, ljus och mjuk? dela upp mindre bitar av den som sen bara är att ta fram, eller ska man låta klumpen ligga och skära av medan man röker upp? frys eller rumstempererad? om frys, hur skär man upp bitar, måste ju vara stenhård även om man värmer bladet på kniven
Mörkt och lufttätt räcker långt. Jag brukar dela upp kakan i femmor som jag lägger i påsar som jag sen lägger i en gammal glasburk och ställer någonstans där den inte är i vägen.
Citera
2018-04-14, 11:11
Medlem
rebekks avatar
Blött gräs? Gräs som ej blivit helt torkat/kurerat än, väger det bra mycket mindre när det väl är riktigt torrt? Säg 20g "blött".

(Blött som i fuktigt)
Citera
2018-04-14, 23:59
Medlem
Mongopixels avatar
Funderat länge på allt snack kring "drogutlöst" psykos.

När inträffar själva psykosen under ruset om man får en? Kommer den direkt då substansen blir aktiv i kroppen eller smyger den sig på för att sedan utlösas?

Försökt googla mig fram men inte fått ett tydligt svar. Tycker inte det krävs en trådstart för frågan så hoppas någon kan svara.

Gärna ingen broscience eller, kom gärna med lite fakta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in