Citat:
Ursprungligen postat av
fruborderline
Hejsan
Jag har fruktansvärd ångest/panikångest och jag fick tipset att röka "uppåt"
jag har aldrig använt droger och är självklart rädd.
Mina frågor är :
Biverkningar ?
hur känns det att röka på?
hur länge håller det i sig?
hur känns det efteråt?
jag är verkligen AS skraj men jag kanske behöver röka lite för att få ordning på saker och ting i livet.
Tack på förhand.
1. Du kan känna dig lite tröttare eller långsammare än vanligt i några dagar kanske. Tänk dig att vara bakis fast endast mentalt och utan något illamående.
2. Det beror helt och hållet på. Första gången jag rökte gräs kände jag mig bara lite snurrig typ som en fylla och blev besviken. 10e gången kändes det som att universum öppnade sig för mig och jag kunde tänka i ljusets hastighet och allt mysigt, gott och skönt kändes fantastiskt. Det viktigaste är att du inte får panik eller ångest så se till att du är på en säker plats med goda vänner och gott om vatten osv. Efter att du fått mer erfarenhet så kan det hjälpa med panik och ångest men att vara i parken och noja över att bli haffad är verkligen förskräckligt om du är bäng.
3. Det beror också helt på. Förutsatt att du röker det kanske 30min-3 timmar. Tänk på att när du röker så kan det ibland ta 5-10 minuter innan det verkligen tar tag i en, åtminstone känner man sig mindre rusig medan man röker, så rök försiktigt och ofta istället för mycket på en gång för du inte känner av nåt.
4. Du känner dig trött, avslappnad, kan hända att du känner dig trög eller som att du har lågt blodsocker.