2023-05-05, 12:58
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Jo men Snoop hade ingen koll alls på det där.
Han sa att vi tar lite weed och mycket tobak.

Men dom är rövhål som röker topp weed 24/7 och betalar inte alls så mycket för sitt gräs som vi i Europa. Hade gräset varit billigare så hade nog fler rökt rent jag röker endast rent men kan tycka det är tråkigt att röka små tandpetare som det oftast blir med rent.
Citera
2023-05-05, 13:10
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Men dom är rövhål som röker topp weed 24/7 och betalar inte alls så mycket för sitt gräs som vi i Europa. Hade gräset varit billigare så hade nog fler rökt rent jag röker endast rent men kan tycka det är tråkigt att röka små tandpetare som det oftast blir med rent.

Det handlar inte om att vi har mindre det är du som spenderar mindre på ditt gräs - rättelse
Citera
2023-05-05, 13:38
Medlem
Blandar själv för att det ska brinna jämnare och inte bli lika starkt. Har dock märkt att om man blandar i tobak så blir ruset lite sämre.
Citera
2023-05-05, 13:47
Medlem
Jag röker i vanliga fall med, och tycker det brinner jämnare med tobak, och oftast delar jag med nån som inte har så mkt tolerans och då passar det bättre med tobak också.
Citera
2023-05-05, 14:09
Medlem
DudeConfuseds avatar
Jag röker oftast med tobak, oavsett weed eller hasch.

Hasch så har jag typ 80% av en cigg och 0.3g hasch, fungerar alldeles utmärkt för mig själv eller tillsammans med en eller två kompisar.

Weed så brukar jag blanda 10-20% Tobak och resten Weed. Iallafall när Weed påsen är nyköpt. När Weedet börjar ta slut så blandar jag runt 50/50 Tobak och Weed.

Men såklart så har man väl rökt några "reningar" igenom tiderna. Alltså bara grindat Weed i spliffen.
Citera
2023-05-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Precis som jag skrev.

Missförstod. Fick först intrycket av att du skrev att hasch inte tänds utan tobak.
Citera
2023-05-05, 17:51
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Det flesta svenskar fattar inte att man ska rosta tobaken med tändare innan man blandar med haschet eller gräset.

Smakar myyycket bättre + du slipper äcklig nikotin kick.
Citera
2023-05-05, 17:54
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Det flesta svenskar fattar inte att man ska rosta tobaken med tändare innan man blandar med haschet eller gräset.

Hur menar du? Det är en svensk tradition just att rosta tobaken.
Citera
2023-05-05, 19:46
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken

Inget av det där stämmer. Vi gjorde också så när vi var små innan vi kom fram till att det bara var en myt. Nikokick får du oavsett om du rostar tobaken, för att göra dig av med nikotinet behöver du förbränna hela växtdelen. Att "rosta" duger bara till att torka tobaken.. Smakar "bättre" gör det heller inte, om annat värre.. Ta ett redigt bloss av redigt torr tobak så fattar du vad jag menar!
Citera
2023-05-05, 20:08
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Inget av det där stämmer. Vi gjorde också så när vi var små innan vi kom fram till att det bara var en myt. Nikokick får du oavsett om du rostar tobaken, för att göra dig av med nikotinet behöver du förbränna hela växtdelen. Att "rosta" duger bara till att torka tobaken.. Smakar "bättre" gör det heller inte, om annat värre.. Ta ett redigt bloss av redigt torr tobak så fattar du vad jag menar!
Du vet nog inte hur man rostar tobaken ordentligt.

Kolla denna video får 1:00
https://youtu.be/icp_GJh4R6g

Sådär rostar man för en äkta skånsk/dansk hasch joint.
Citera
2023-05-05, 22:09
Avslutad
dumheter! man röker som det är, samma med hasch.. jävla amatörer.
Citera
2023-05-06, 09:02
Medlem
mongomanishs avatar
Tråd "Cigaretter och Gräs?" sammanfogad. /MOD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in