2018-05-23, 09:46
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaneGund
Rökt ett tag nu och börjar bli lite nojig över vad jag ska säga i polisförhör när dom frågar vart man har fått tag i rökat?

Vet att man ska neka på alla frågor men vad svarar man på det där?
Du säger att du inte kommer svara på det oavsett hur mycket de frågar. Om du är tagen då såklart. Vad ska de göra liksom? Är du tagen för gräs kan du ju inte hamna i värre skit för du inte berättar vem som säljer. Det finns nämligen inget värre i Sverige än att röka lite cannabis.
Citera
2018-05-29, 23:49
Medlem
Hur brukar paketen se ut när man beställt från en nätshop och den anländer i brevlådan? Går det att märka av att det innehåller cannabis innan man öppnat det?
Citera
2018-05-30, 13:07
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romanesc0
Hur brukar paketen se ut när man beställt från en nätshop och den anländer i brevlådan? Går det att märka av att det innehåller cannabis innan man öppnat det?

Förhoppningsvis är ingen så dum att de kommer med exempel, som bara skulle hjälpa polisen i deras arbete att leta efter dylika försändelser.
Såvida den du beställer ifrån inte är helt tappad, är det vanligtvis omöjligt att gissa innehållet genom att titta/klämma/sniffa i varje fall.
Citera
2018-05-30, 13:26
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romanesc0

De flesta vakuumpaketerar varan, då luktar det knappt något alls. Sen finns det naturligtvis keffa säljare som inte gör det, då kan paketet lukta. Hur utsidan ser ut tänker jag inte gå in på pga säkerhetsskäl.
Citera
2018-05-30, 16:31
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Förhoppningsvis är ingen så dum att de kommer med exempel, som bara skulle hjälpa polisen i deras arbete att leta efter dylika försändelser.
Såvida den du beställer ifrån inte är helt tappad, är det vanligtvis omöjligt att gissa innehållet genom att titta/klämma/sniffa i varje fall.

Brukar vara vitt kuvert med bubbelplast inuti, kommer SÄPO börja analysera alla vita kuvert nu? Knappast

Och är man så dum som knarklangare att man inte ens klarar att göra sina egna utskick stealth, ja då förtjänar man att åka dit.

Men ja, fått ett par riktigt imponerande leveranser några gånger, såpass att jag undrat själv vad det varit
Citera
2018-05-30, 22:44
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Brukar vara vitt kuvert med bubbelplast inuti, kommer SÄPO börja analysera alla vita kuvert nu? Knappast

Och är man så dum som knarklangare att man inte ens klarar att göra sina egna utskick stealth, ja då förtjänar man att åka dit.

Men ja, fått ett par riktigt imponerande leveranser några gånger, såpass att jag undrat själv vad det varit

Nu är det ju i första hand mottagaren som riskerar omak om försändelsen hittas, såvida "knarklangaren" inte har skrivit avsändare på försändelsen.

Finns ju mer sofistikerade förpackningar än de du nämner, som skulle vara lättare att leta aktivt efter. Dock ej Säpo.

Hade du en poäng?
Citera
2018-05-31, 14:03
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk

Jag fick en som lätt hade kunnat komma från ett legitimt cannabisföretag. Fast inte utifrån sett då, det var så professionellt att det var löjligt hela grejen.

Sen har jag ju fått en eller annan där packaren skulle kölhalas och det var ett under att det kom fram.
Citera
2018-05-31, 15:01
Medlem
De större säljarna förpackar på ett sådant sätt att man inte på något sätt kan gissa vad det innehåller så om man håller sig till någon utav säljarna som varit med ett tag så är det från aspekten sett säkert.
Citera
2018-05-31, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag fick en som lätt hade kunnat komma från ett legitimt cannabisföretag. Fast inte utifrån sett då, det var så professionellt att det var löjligt hela grejen.

Sen har jag ju fått en eller annan där packaren skulle kölhalas och det var ett under att det kom fram.

Haha, en gång när jag beställde till poste restante så hade han lagt några gram gräs i ett vanligt tunt kuvert utan vakumförpackning. Vet inte hur jag klarade mig.

Men för att inte vara helt oft. De skickas i vanliga vadderade kuvert som skulle kunna innehålla vad som helst. Och det där med att man inte ska kunna beskriva hur de ser ut för att polisen kan läsa är bara trams. De vet redan hur de kan se ut, säljare har ju torskat förr..
Citera
2018-05-31, 15:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Haha, en gång när jag beställde till poste restante så hade han lagt några gram gräs i ett vanligt tunt kuvert utan vakumförpackning. Vet inte hur jag klarade mig.

Men för att inte vara helt oft. De skickas i vanliga vadderade kuvert som skulle kunna innehålla vad som helst. Och det där med att man inte ska kunna beskriva hur de ser ut för att polisen kan läsa är bara trams. De vet redan hur de kan se ut, säljare har ju torskat förr..
Jag tror ändå att man bör hålla tyst om dom gånger man har fått något mer klurigt än vadderade kuvert.
Citera
2018-06-03, 16:03
Medlem
SvaneGunds avatar
Är cannabis den enda ofarliga drogklassade substansen som finns i hela världen? Varför envisas folk med att det ska vara olagligt? Bara för att det blivit drogklassat en gång i tiden?
Citera
2018-06-03, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvaneGund
Är cannabis den enda ofarliga drogklassade substansen som finns i hela världen? Varför envisas folk med att det ska vara olagligt? Bara för att det blivit drogklassat en gång i tiden?

narkotikaklassade, droger och narkotika är inte direkt samma sak, narkotika är olagliga droger

mja syra och svamp är väl inte heller speciellt farligt, dom flesta drogerna är väl ofarliga bara man kan med dom. t.o.m kaffe kan vara farligt för en del personer, vet dom som varit på sjukan pga koffeinförgiftning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in