Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 21:30
  #3721
Medlem
osiriz88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyHasch
Känner man någon skillnad rusmässigt om man kör vape istället?
Ingen skillnad.

Innan jag började med vape så var jag helt säker på att ruset skulle vara sämre än när man röker, men jag insåg snabbt hur fel jag hade. Jag blir minst lika bäng med vape som med joint.

Den största skillnaden är förbrukningen. Med vape så har min förbrukning gått ner med ca 70%. Man behöver inte använda lika mycket med vape.
Citera
2018-03-07, 14:48
  #3722
Medlem
Jag hade tänkt röka i helgen, men har aldrig köpt själv tidigare.
Killen jag har kontakt med säljer OG Kush och Amnesia, är detta bra nybörjarsorter?
Om inte, vad bör man satsa på?
Resten har jag någorlunda koll på, men inte just vad jag bör köpa.

Skulle beskriva mig som underviktig, lång, (lättpåverkad) som bara vill chilla på balkongen med lite röka.
Citera
2018-03-07, 15:14
  #3723
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynolani
Jag hade tänkt röka i helgen, men har aldrig köpt själv tidigare.
Killen jag har kontakt med säljer OG Kush och Amnesia, är detta bra nybörjarsorter?
Om inte, vad bör man satsa på?
Resten har jag någorlunda koll på, men inte just vad jag bör köpa.

Skulle beskriva mig som underviktig, lång, (lättpåverkad) som bara vill chilla på balkongen med lite röka.
Båda är bra sorter. Det finns egentligen inga "nybörjarsorter" på det sättet. Du har rökt förut va?
Citera
2018-03-07, 15:20
  #3724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynolani
Jag hade tänkt röka i helgen, men har aldrig köpt själv tidigare.
Killen jag har kontakt med säljer OG Kush och Amnesia, är detta bra nybörjarsorter?
Om inte, vad bör man satsa på?
Resten har jag någorlunda koll på, men inte just vad jag bör köpa.

Skulle beskriva mig som underviktig, lång, (lättpåverkad) som bara vill chilla på balkongen med lite röka.
Lättast är att kolla exempelvis leafly.com efter strains du kan få tag i och se vilken som du tror passar dig bäst.
Citera
2018-03-07, 19:42
  #3725
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynolani
Jag hade tänkt röka i helgen, men har aldrig köpt själv tidigare.
Killen jag har kontakt med säljer OG Kush och Amnesia, är detta bra nybörjarsorter?
Om inte, vad bör man satsa på?
Resten har jag någorlunda koll på, men inte just vad jag bör köpa.

Skulle beskriva mig som underviktig, lång, (lättpåverkad) som bara vill chilla på balkongen med lite röka.

Skulle jag rekommendera någon av de sorterna till en nybörjare, skulle det vara Og Kush. Inte fullt så Sativa-dominant - mindre risk att du blir obehagligt uppjagad.
Citera
2018-03-12, 13:33
  #3726
Medlem
-Zex-s avatar
Någon som vet hur mycket keif man behöver för ett trevligt rus? I gram alltså. Har länge sökt efter det men aldrig funnit något..
Citera
2018-03-12, 14:04
  #3727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Någon som vet hur mycket keif man behöver för ett trevligt rus? I gram alltså. Har länge sökt efter det men aldrig funnit något..

Hur mycket rent kief det krävs vet jag ej dock så lär det ju absolut inte vara några "gram" som du ska ha i. Är ju mycket mer potent än dina buds men jag kan rekommendera att du applicerar lite på en vanlig joint du rullat. Sprinkle that shit on så blir det nog riktigt mysigt
Citera
2018-03-12, 14:17
  #3728
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muljusten
Hur mycket rent kief det krävs vet jag ej dock så lär det ju absolut inte vara några "gram" som du ska ha i. Är ju mycket mer potent än dina buds men jag kan rekommendera att du applicerar lite på en vanlig joint du rullat. Sprinkle that shit on så blir det nog riktigt mysigt
Jag ögonmåttade.. Det blev riktigt fint faktiskt. Sitter här och hör typ helikopterljud.. Och denna text har tagit typ 10 minuter att skriva..
Kanske tog ett tändstickshuvud i storlek, kan inte varit många 0.00 gram alltså..
Citera
2018-03-12, 14:23
  #3729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Jag ögonmåttade.. Det blev riktigt fint faktiskt. Sitter här och hör typ helikopterljud.. Och denna text har tagit typ 10 minuter att skriva..
Kanske tog ett tändstickshuvud i storlek, kan inte varit många 0.00 gram alltså..
Låter riktigt mysigt

Hare skönt i den gröna skogen min vän

Fredens liljor
Citera
2018-03-25, 23:56
  #3730
Medlem
mr.mafiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Någon som vet hur mycket keif man behöver för ett trevligt rus? I gram alltså. Har länge sökt efter det men aldrig funnit något..

Lite beroende på vad du har för keif. Så om du utvecklar frågan ska jag försöka svara
Citera
2018-03-26, 17:25
  #3731
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mafioso
Lite beroende på vad du har för keif. Så om du utvecklar frågan ska jag försöka svara
Vanligt kief uppsamlat i en standardgrinder, blandade strains. Ice breaker, Durban poison och lite amnezia.
Citera
2018-03-28, 10:21
  #3732
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Kommer säkert få en varning för detta inlägg men det är sjukt störande att drogshop-tråden varit låst så jäävla länge nu, kom igen. Har mod glömt att låsa upp den?

Vart kan man beställa gräs nu för tiden? Pma mig gärna då jag vill ha det till helgen!

Flugsvamp finns. Googla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback