2016-05-18, 11:46
Medlem
elpepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getyourmindright
Man brukar väl behöva visa legitimation om man ska hämta ut paket hos ombud?

beställer du mindre än typ 30g, så kommer ju grejerna hem i lådan iallafall..

Vaddå mindre än 30g? Du kan få mer än ett hägge i lådan.
Citera
2016-05-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpepe
Vaddå mindre än 30g? Du kan få mer än ett hägge i lådan.

Jag tänkte på ett brevinkast.. kan säkert få ner ett hägge, om man gillar trasiga blommor som blivit stenhårt vakuumförpackade..
Citera
2016-05-19, 12:16
Medlem
elpepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getyourmindright
Jag tänkte på ett brevinkast.. kan säkert få ner ett hägge, om man gillar trasiga blommor som blivit stenhårt vakuumförpackade..

Det gjorde jag också och det har inte varit som du försöker måla upp det
Citera
2016-05-19, 14:18
Medlem
Xombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entheogxn
Ja nu är det så att min isopropylalkohol är slut, och bongen är så smutsig som den kan bli. Kan man testa använda handdesinfektion 70 eller löser den sämre upp skrapet innuti? annars får man väl köra med tvål vatten och tandborste eller någonting

Lös upp allt klet med matolja. Sen är det bara o diska med diskmedel så blir den ren k fin
Citera
2016-05-19, 18:10
Medlem
Byxan81s avatar
Jag kan inte det här så bra, har bara testat någon gång. Det jag undrar är vad som händer på sikt. Om man röker varje dag, och har gjort i ett halvår, innan man ska sova. Påverkar det mycket?
Har en vän som gör det, som var extremt bra i skolan, men som jag nu uppfattar som väldigt seg. Han säger alltid, "jag är smart, jag hade toppbetyg i skolan", och det blir inga problem att plugga högskola. Men då rökte han inte. Kan man verkligen förvänta sig att hjärnan/inlärningsförmågan är den samma? Och att det blir lika lätt att plugga? Bara en sån sak att han berättar saker, och sen efter en vecka berättar samma sak igen, utan att komma ihåg att han redan berättat det är irriterande.

Ni med erfarenhet, vad säger ni? Tacksam för svar.
Citera
2016-05-19, 18:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jag kan inte det här så bra, har bara testat någon gång. Det jag undrar är vad som händer på sikt. Om man röker varje dag, och har gjort i ett halvår, innan man ska sova. Påverkar det mycket?
Har en vän som gör det, som var extremt bra i skolan, men som jag nu uppfattar som väldigt seg. Han säger alltid, "jag är smart, jag hade toppbetyg i skolan", och det blir inga problem att plugga högskola. Men då rökte han inte. Kan man verkligen förvänta sig att hjärnan/inlärningsförmågan är den samma? Och att det blir lika lätt att plugga? Bara en sån sak att han berättar saker, och sen efter en vecka berättar samma sak igen, utan att komma ihåg att han redan berättat det är irriterande.

Ni med erfarenhet, vad säger ni? Tacksam för svar.
Det beror lite på men på det stora hela så har ett måttligt cannabisbruk ingen till minimal påverkan på en vuxen persons hjärna.
Citera
2016-05-19, 18:54
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det beror lite på men på det stora hela så har ett måttligt cannabisbruk ingen till minimal påverkan på en vuxen persons hjärna.

Okej, och det gör inget om man kombinerar det med antidepressiva läkemedel? SSRI och SNRI.
Citera
2016-05-19, 18:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Okej, och det gör inget om man kombinerar det med antidepressiva läkemedel? SSRI och SNRI.
Det bör det inte göra men jag käkar inte antidepp så jag vågar inte uttala mig.
Citera
2016-05-19, 19:44
Medlem
Theomanias avatar
Citat:

Jag kan inte svara för hur du kommer reagera, men jag har haft ett nästintill dagligt bruk av cannabis och samtidigt ätit SSRI utan att jag upplevt några problem.
Mig veterligen påverkar inte cannabinoiderna serotoninreceptorer och dess upptag, vilket SSRI gör.
Citera
2016-05-20, 20:55
Medlem
Jag skulle behöva lite råd från er erfarna. Jag har testat att röka cannabis några gånger, men aldrig fått någon märkbar effekt (antagligen för att jag tycker det är svårt att dra halsbloss). Så nu har jag testat att käka det några gånger. Testade för några år sedan cannabiskaramellerna som såldes på SR1, tog en hel sådan och mådde helt förfärligt i 14h. Nästa gång testade jag att ta en halv cannabiskaramell, samma sak utspelade sig igen (mådde helt förfärligt).

Igår fick jag för mig att testa en gång till, tog lite sativahasch som jag hällde i min Oboy. Första två timmarna var helt förfärliga. Kändes som tiden stod stilla och jag ville mest att effekten skulle avta. Jag blev sjukt jävla nojjig för allt möjligt skit. Sedan däckade jag tack och lov.

Är det verkligen värt att ge det ett till försök? Jag har haft tre riktigt obehagliga upplevelser. Om jag ska göra ett till försök, hur fan ska jag dosera så att jag inte får en liknande horribel upplevelse?
Citera
2016-05-21, 16:09
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Jag skulle behöva lite råd från er erfarna. Jag har testat att röka cannabis några gånger, men aldrig fått någon märkbar effekt (antagligen för att jag tycker det är svårt att dra halsbloss). Så nu har jag testat att käka det några gånger. Testade för några år sedan cannabiskaramellerna som såldes på SR1, tog en hel sådan och mådde helt förfärligt i 14h. Nästa gång testade jag att ta en halv cannabiskaramell, samma sak utspelade sig igen (mådde helt förfärligt).

Igår fick jag för mig att testa en gång till, tog lite sativahasch som jag hällde i min Oboy. Första två timmarna var helt förfärliga. Kändes som tiden stod stilla och jag ville mest att effekten skulle avta. Jag blev sjukt jävla nojjig för allt möjligt skit. Sedan däckade jag tack och lov.

Är det verkligen värt att ge det ett till försök? Jag har haft tre riktigt obehagliga upplevelser. Om jag ska göra ett till försök, hur fan ska jag dosera så att jag inte får en liknande horribel upplevelse?

Att käka Cannabis kan slå lite hur som helst och ej sällan alldeles för hårt då det är svårt att dosera samt avhängigt vad (och att!) man ätit innan. Jag är personligen inget fan.

Om du har svårt att ta halsbloss rekommenderar jag dig att införskaffa en enkel vaporizer alternativt en bong som du fyller med vatten och is. Betydligt snällare mot lungor och hals om man är ovan.

Eller så tränar du upp dig att ta halsbloss, det går efter ett tag. Givetvis meckar du med svag tobak från cigaretter med låg nikotinhalt och inte marlboro red eller camel.
Citera
2016-05-21, 18:24
Medlem
Jag brukar vanligtvis röka gräs dagligen, men har nu haft ett uppehåll på ca 2 veckor. Igår rökte jag då för första gången på 2 veckor, en riktigt bra sativa, och idag är jag så sjukt bakisbäng. Seg som bara den och känner mig väldigt slow i skallen. När jag röker dagligen brukar jag aldrig känna av någon "gräsbaksmälla" överhuvudtaget. Så antar att varför jag har sån afterglow idag är för att jag tog ett uppehåll? Ska jobba imorgon och hade velat röka ikväll, men om jag kommer känna mig likadan imorgon som idag så vettefan. Vad tror ni? Kommer jag inte vara bängbakis imorgon då jag "vant" mig nu igen eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in