Citat:
Ursprungligen postat av
10minute
Jag skulle behöva lite råd från er erfarna. Jag har testat att röka cannabis några gånger, men aldrig fått någon märkbar effekt (antagligen för att jag tycker det är svårt att dra halsbloss). Så nu har jag testat att käka det några gånger. Testade för några år sedan cannabiskaramellerna som såldes på SR1, tog en hel sådan och mådde helt förfärligt i 14h. Nästa gång testade jag att ta en halv cannabiskaramell, samma sak utspelade sig igen (mådde helt förfärligt).
Igår fick jag för mig att testa en gång till, tog lite sativahasch som jag hällde i min Oboy. Första två timmarna var helt förfärliga. Kändes som tiden stod stilla och jag ville mest att effekten skulle avta. Jag blev sjukt jävla nojjig för allt möjligt skit. Sedan däckade jag tack och lov.
Är det verkligen värt att ge det ett till försök? Jag har haft tre riktigt obehagliga upplevelser. Om jag ska göra ett till försök, hur fan ska jag dosera så att jag inte får en liknande horribel upplevelse?
Att käka Cannabis kan slå lite hur som helst och ej sällan alldeles för hårt då det är svårt att dosera samt avhängigt vad (och att!) man ätit innan. Jag är personligen inget fan.
Om du har svårt att ta halsbloss rekommenderar jag dig att införskaffa en enkel vaporizer alternativt en bong som du fyller med vatten och is. Betydligt snällare mot lungor och hals om man är ovan.
Eller så tränar du upp dig att ta halsbloss, det går efter ett tag. Givetvis meckar du med svag tobak från cigaretter med låg nikotinhalt och inte marlboro red eller camel.