2018-04-06, 09:27
Medlem
Tjenare!
Intog 450mg tramadol klockan 20:00 igår kväll. Ikväll är det fest och tänkte dricka lite. Har hört olika angående hur farligt det är, vissa säger att det endast gäller att inte ta det samtidigt, andra säger att man bör vänta några dagar.
Är ingen van opiatanvändare direkt. Intog 300mg tramadol i måndags och 450mg i tisdags. Det var ett tag sen innan det.
Och nästa fråga, kan jag ta cirka 200mg MDMA imorgon utan att vara orolig? Tänkte på det där med serotonergt syndrom.
Tacksam för svar!
Citera
2018-04-07, 00:56
Medlem
MrSthlm213s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertlu
Troligtvis har du redan knaprat i dig allt men jag skulle inte lyssna på mig eller någon annan som är inkörd på dessa typer av blandningar när vi är påverkade eller gissar oss fram. Allt är individuellt. Jag har alltid kunnat vräka i mig alpra, men blir lätt påverkad av ikto och SUB, men andra opiater och flödder klarar jag i höga doser.

Baserad på din vikt (antar att du är tjej och inte en undernärd kille) och noll tolerans, skulle jag ge fan i allt i opiatväg då det är sååååå lätt att bli hooked och jag vet inte vad som skiljer 60kg från 80kg då det är individuellt...

Annars så är det bästa "en sak i taget" och börja dosera lågt. Tram går alltid att fylla på i efterhand då den är ganska långverkande och inte besitter samma egenskaper som t.ex. kodein som inte kan fyllas på efterhand på samma sätt då det omvandlas till morfin i din lever (vissa besitter dock egenskapen att inte kunna göra det).

Det är låga doser benzo, men dom påverkar alla olika (speciellt folk utan tolerans) och ge fan i alkohol. Den kan du börja boosta med när du nerkörd och blivit som en annan, blandmissbrukare med dåligt omdöme.

Haha. Jag är en man, förmodligen undernärd, som du nämner. Oavsett vad så hade jag tydligen tryckt i mig 60mg metadon, samt ett stort antal rivo, helt utan tolerans. Det för mig blev en massiv överdos och gav mig 40 graders feber, dubbelsidig lunginflammation med varbildning i höger lunga. Innan jag insåg att det var något annat än en influensa efter 14 dagar så låg jag helt utslagen på farsans soffa för jag ville inte dö ensam hemma haha. Sen blev symptomen värre och fick spendera fyra nätter på sjukan med antibiotika intravenöst. Min sänkanivå i blodet låg på över 280 och den ska ligga på under 5. Fullt jävla mayhem, men jag överlevde. ALDRIG mer metadon eller tung skit. Fy så dåligt jag mådde där ett tag.
Citera
2018-04-09, 18:50
Medlem
robertlus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSthlm213
Haha. Jag är en man, förmodligen undernärd, som du nämner. Oavsett vad så hade jag tydligen tryckt i mig 60mg metadon, samt ett stort antal rivo, helt utan tolerans. Det för mig blev en massiv överdos och gav mig 40 graders feber, dubbelsidig lunginflammation med varbildning i höger lunga. Innan jag insåg att det var något annat än en influensa efter 14 dagar så låg jag helt utslagen på farsans soffa för jag ville inte dö ensam hemma haha. Sen blev symptomen värre och fick spendera fyra nätter på sjukan med antibiotika intravenöst. Min sänkanivå i blodet låg på över 280 och den ska ligga på under 5. Fullt jävla mayhem, men jag överlevde. ALDRIG mer metadon eller tung skit. Fy så dåligt jag mådde där ett tag.

Enligt mig och efter dom historier jag hört så är Metadon näst efter fentanyl farligare än Heroin om du inte vet vad du håller på med. Skulle jag vara du så skulle jag prova en en SUB 8mg (inte hella då, gör en 6-8 linor på den) och kör helst suboxon om du är osäker på om du blir sugen på andra opiater medans. Suboxonen har ett hjälpämne som ta udden av andra opiater (kan inte bli hög) och SUB/suboxone är i regel ej överdoseringbar så länge du håller dig till den. Har Vet fler som kompisar som fått OD på Metadon och speciellt fenta. än riktigt Heroin.... SÅ simm lugnt och skönt att du mår bättre=)
Citera
2018-04-09, 22:09
Medlem
Extremeflys avatar
Hur funkar de o ta ksalol 1 mg på kvällen 1800 och sen vid 00 en imovane, 7,5?
Citera
2018-04-10, 19:20
Medlem
Concerta, modafinil, xanor, koffein osv

Hej!

Jag har en fråga ang. Dessa kombinationer.

Jag tog min concerta (54mg) kl 12 på eftermiddan. Tog även 1 mg xanor (mot ångesten jag får av concertan)
Vaknade kl 7 och Druckit cirka 7 koppar kaffe under dagen

Nu till problemet: insåg precis att jag behöver pull an all-nighter. Jag har modafinil som jag brukar ta ibland och tänkte ta den (100 mg ) för att orka hålla mig uppe och tänkte dricka liiite mer kaffe. Måste även ta mer xanor om jag ska vara uppe OCH ta modafinil (får som sagt ångest av stimulanter) så kanske 4 g till.

Om jag tar modafinil (kmr somna annars, så måste) kommer jag vara vaken till ca 6.00, vilket innebär att jag kommer ha varit vaken i 24 timmar och tagit concerta, modafinil, xanor och mängder med kaffe. Det är ändå rätt låga doser av allt förutom kaffet då, men att vara vaken så länge SAMTIDIGT och kombinera allt? Måste verkligen göra det här, men är lite orolig.. vad är det värsta som kan hända? Kan det vara farligt? Sov bra igår kväll så är rätt utvilad ändå
Citera
2018-04-11, 16:58
Medlem
Läser på fass även fast man inte alltid kan lita på det men de står att man kan få sömnsvårigheter på sertralin krka, därför tänkte jag om jag kunde ta xanor innan jag går och lägger mig. har ej xanor på recept.
Citera
2018-04-11, 21:50
Medlem
vadsadusadus avatar
Tramadol och Treo Comp tillsammans, ja eller nej?
Tramadol och Diazepam tillsammans, ja eller nej?
Citera
2018-04-11, 22:16
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Tramadol och Treo Comp tillsammans, ja eller nej?
Tramadol och Diazepam tillsammans, ja eller nej?

Du kan blanda Tramadol och Treocomp.
Du kan blanda Tramadol och Diazepam. Underbar blandning
Citera
2018-04-11, 23:12
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Du kan blanda Tramadol och Treocomp.
Du kan blanda Tramadol och Diazepam. Underbar blandning

Fy fan vad gött. Tack ska du ha, då blir det att prova tram och diazepam i helgen
Citera
2018-04-12, 19:33
Medlem
Okej. Idag har jag druckit en 7,2 50cl och ca 1,25 liter vin. Jag tog 2 mg ksalol. Jag har en hög tolerans mot alkohol och har druckit 4 liter vin samt runt 8 7,2or de senaste 48h om det här någon betydelse. Här en viss tolerans mot alprazolam också, jag brukar dock inte blanda med alkohol så därav min undran: att sova om 5 timmar, är det något problem? Känner mig ganska sömnig redan. Här rökt lite hasch också.
Senast redigerad av marksyrah 2018-04-12 kl. 19:36.
Citera
2018-04-13, 17:59
Medlem
FuGeeLalas avatar
Rent hypotetiskt; hur pass farligt skulle det vara att blanda O-PCE (2-oxo-pce (eller egentligen vilken dissociativ som helst)) och brunt heroin? Administreringsväg av heroinet skulle vara nasalt.
Erfarenhet från höga doser dissociativa finns, även idiotkombos som fentanyl + benzo.

Tycker nästan att risken för t.ex. andningsdepression bör vara högre i en kombo med disso + opiat än benzo + opiat?

Förstår självklart att frågorna är subjektiva och att dos/tolerans spelar roll.
Citera
2018-04-14, 14:59
Medlem
iiimpossibles avatar
5 mg oxynorm separat eller tillsammans med marijuana, vad är mest värt?
Har aldrig tagit någon opioid men är ganska lättpåverkad generellt.
Är dessutom sjuk just nu, någon fara att ta oxynormen nu eller bättre att debutera när man är frisk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in