Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Han dumpade i stort sett allting överbord, och sänkte ubåten. Han har med allra största sannolikhet även slängt minneskortet överbord. Av den enkla anledningen att det var hans reaktion när han blev stressad av den akuta rädslan att åka dit. Smartare hade varit att svälja det, men frågan är om han hann tänka så långt. Jag tror mer på dumpning i havet pga stressen. Säkningen av ubåten var ju tveklöst en mycket illa genomtänkt panikåtgärd. Han hade haft klart större chans att komma undan, om han i sakta mak kört tillbaka ubåten till hamnen. Då hade han haft hela den tiden på sig att fixa med ubåten, göra sig av med fler saker, städa, och förklara. Då hade han inte skapat misstankar på samma vis som han gjorde genom att sänka ubåten. Istället kunde han bara via radion meddelat att KW blivit avsläppt på Refshaleöen under gårdagskvällen. Hade han bara hållt sig lugn hade sökandet då koncentrerats dit initialt, och först någon dag eller två senare, när kamerorna på Refshaleöen kontrollerats och hans lögn avslöjats, hade fokus åter riktats mot PM.
Jag tror du drar fel slutsatser. PM är bevisligen psykopat och som sådan totalt orädd dessutom bidrar hans narcissistiska drag av oövervinnelighet till som krydda på moset.
Han gör en helt planerad och medveten sänkning av Nautilus när han blir medveten om eftersökningen och helikoptrarna. Madsen hade absolut ingen som helst tanke på att "åka dit", den tanken fanns aldrig närvarande hos Madsen alls.
Han var varken stressad eller panikslagen tror jag.
Den medvetenheten om helikoptrarna kom efter han gått upp till ytan, drivit omkring och dumpat likdelar och brottsvapen. Han fick tänka om, en extra spänningen och utmaning.
Så Nej, minneskortet har han inte dumpat.