2018-04-09, 21:47
Medlem
develis avatar
bt har markerat på ett foto utifrån ÅK beskrivning i rätten på PMs framsida av overallen. Det ska väl även ha varit nåt i nacken om jag inte minns fel så det är kanske inte helt korrekt.
Pekar man över bilden visar markören en kommentar om blod (vid hjärttrakten) där det då står att vid undersökning av krimtekniker med fluorescerande ljus gav utslag på flera ställen gällande blodstänk och satellitstänk (indirekt, når ett föremål innan). Låter intressant inför den 23:e.
https://www.thinglink.com/scene/1038476307148570626

Är det nån som vet hur dansk s.k procedur skiljer sig mot svensk slutplädering? Som ÅK ger uttryck för så verkar det kunnan inkludera mer krim.teknisk bevisning (iaf fördjupning) till skillnad från Sverige?
Här brukar det mesta redan vara presenterat innan alltså (för att försöka klargöra vad jag funderar på) så det blir mer en sammanställning ihop med det som möjligen framkommit under rättens gång (nytt).
Förutom påföljdsfrågan alltså.
Senast redigerad av develi 2018-04-09 kl. 21:51.
Citera
2018-04-09, 21:50
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är ingen trådskröna, följ EB live tex. Det framkom på sista rättegångsdagen.

Citat:
Han tager afstand fra dyresex - medmindre hunden synes det er dejligt', lyder det i erklæringen fra psykologen.”
Det där är naturligtvis den subtila danska humorn som kommer fram.

Det han sagt är att han tar avstånd från sk zoofili.

Sedan skojar han med psykologen när han säger "om inte hunden gillar det". Vi har ju inga filmer från förhöret men vi kan nog på goda grunder utgå från att han var ganska trött på psykologförhör och kläckte det där med ett stort leende på läpparna för att driva med psykologen. Psykologen funderar förmodligen än idag om hen blev trollad av PM i detta. Eftersom vi saknar kontexten i form av förhörsfilm har det feltolkats till PMs nackdel i tråden.
Citera
2018-04-09, 21:56
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu

Sedan skojar han med psykologen när han säger "om inte hunden gillar det". Vi har ju inga filmer från förhöret men vi kan nog på goda grunder utgå från att han var ganska trött på psykologförhör och kläckte det där med ett stort leende på läpparna för att driva med psykologen. Psykologen funderar förmodligen än idag om hen blev trollad av PM i detta. Eftersom vi saknar kontexten i form av förhörsfilm har det feltolkats till PMs nackdel i tråden.

Du är ju helt korkad och behöver träna läsförståelse. Jag föreslår att du själv läser allt som framkommit i tex EB live och inte förolämpar min intelligens å det grövsta. Det räcker att man läser dina tidiga inlägg i tråden för att få en uppfattning om var du befinner dig. Du trodde ju på multipla gärningsmän och någon som kommit förbi i båt? Hahaha.

Madsen är psykopat, inte skämtsam.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-09 kl. 21:59.
Citera
2018-04-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
bt har markerat på ett foto utifrån ÅK beskrivning i rätten på PMs framsida. Det ska väl även ha varit nåt i nacken om jag inte minns fel så det är kanske inte helt korrekt.
Pekar man över bilden visar markören en kommentar om blod (vid hjärttrakten) där det då står att vid undersökning av krimtekniker med fluorescerande ljus gav utslag på flera ställen gällande blodstänk och satellitstänk (indirekt, når ett föremål innan). Låter intressant inför den 23:e.
https://www.thinglink.com/scene/1038476307148570626

Är det nån som vet hur dansk s.k procedur skiljer sig mot svensk slutplädering? Som ÅK ger uttryck för så verkar det kunnan inkludera mer krim.teknisk bevisning (iaf fördjupning) till skillnad från Sverige?
Här brukar det mesta redan vara presenterat innan alltså (för att försöka klargöra vad jag funderar på) så det blir mer en sammanställning ihop med det som möjligen framkommit under rättens gång (nytt).
Förutom påföljdsfrågan alltså.

Som jag fattade av vad GW sa, oavsett hans trovärdighet hos en del, skriver dom dessa dagar ned allt dom är ense om mm, men att pläderingarna utgör det mest avgörande för domslutet. Han tillfogade dessutom med emfas, det VET jag.

Så det kanske blir oerhört avgörande.
Citera
2018-04-09, 21:59
Medlem
develis avatar
Citat:

Testar engelska på dig då det finns ett bärande ord inledningsvis:
unless the dog thinks it's nice.

Han kan säkert sätta på ett avgasrör om han blir sugen, som nån skrev så fyndigt. Han är allätare inom sex - kanske ordagrant?

För övrigt försöker han givetvis konstant tona ner sin dominans och morbiditet och med tanke på hans hårddisk med allt från pedofili till annat stört så det behöver man nog inte fundera värst kring den mannen.
Senast redigerad av develi 2018-04-09 kl. 22:05.
Citera
2018-04-09, 22:02
Medlem
Citat:

OK. Du var där? Film ja, den skulle vi alla vilja ha över vad som hände i Ubåten, när PM torterade Kim och skar av henne halsen. Har du den?
Citera
2018-04-09, 22:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som jag fattade av vad GW sa, oavsett hans trovärdighet hos en del, skriver dom dessa dagar ned allt dom är ense om mm, men att pläderingarna utgör det mest avgörande för domslutet. Han tillfogade dessutom med emfas, det VET jag.
Så det kanske blir oerhört avgörande.
Det är väl iofs avgörande i Sverige också med en bra slutplädering inkl gärningsbeskrivning - dvs som har en röd tråd som står på fast mark i teknisk bevisning och indicier - men det ter sig vara annorlunda sett till påsarna och blod?
Oavsett ska det bli intressant.
Det kanske finns nåt annat rättsfall i ungefär samma nisch man kan kolla på en procedur?
Citera
2018-04-09, 22:09
Medlem
Citat:
Det är väl iofs avgörande i Sverige också med en bra slutplädering inkl gärningsbeskrivning - dvs som har en röd tråd som står på fast mark i teknisk bevisning och indicier - men det ter sig vara annorlunda sett till påsarna och blod?
Det kanske finns nåt annat rättsfall i ungefär samma nisch man kan kolla på en procedur?

Jag fattade det att det låg en betydligt större tyngdpunkt på själva pläderingen i Danmark.
Citera
2018-04-09, 22:10
Medlem
Citat:
Blir ju svårt då man tydligen inte får filma eller ta ljudupptagningar i en dansk rättssal.
Citera
2018-04-09, 22:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag fattade det att det låg en betydligt större tyngdpunkt på själva pläderingen i Danmark.
Ok, tack. Jag tycker det verkar så jag med - vi har inte sett nåt vittnesförhör från krim.tekniker och det är detta som gör att jag funderar.
Mycket intressant ska det blir, jag tror ÅK levererar. Gillar hans upplägg hittills.
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Blir ju svårt då man tydligen inte får filma eller ta ljudupptagningar i en dansk rättssal.
Nu ska det läsas brett - jag kör sex danska liverapporter redan nu, hahaha. Såg att min svenska favvo Johanna Rapp var på live i AB så är det hon ska jag absolut dit också.
Senast redigerad av develi 2018-04-09 kl. 22:14.
Citera
2018-04-09, 22:16
Medlem
Har äntligen lite tid att besvara kommentarer från fram tills imorse. Ber om ursäkt om en del är "överspelat" nu men har inte hunnit läsa ikapp helt och hållet ännu.

Citat:
Ja, jag läser som sagt kors och tvärs mellan många live och tycker det borde förankrats betydligt bättre. För att inte tala om innehåll som jag efterlyser?
De kan liksom inte skita i att återge det troligen viktigaste innehållet från en sexuell predator som då uppenbart ägnar sig åt sk trolling.

Det vore ypperligt i ett sammanhang men rättsfall brukar inte funka med easy way out.

Jag tror att de inte lyckades återskapa just detta SMS, om jag inte missminner mig... Isf redogjordes det för när de gick igenom Madsens telefontrafik.

Citat:
Av de som arbetar hos Madsen var en både duktig fotograf och redigerare. Hon var inbjuden som en av tre till den snuff-movie de diskuterade. Den delen hade nog löst sig.

Perfekt planering Peter!

Citat:
Exakt! Det jag fetat ” diskuterat innan” skrev jag också om tidigare. De borde ju rimligtvis ha pratat om hur de skulle göra ifall PM tackade ja? Och, vad fick Kim att tro att han skulle gå med på en intervju samma dag hon ringer när han de facto inte hört av sig på flera månader? Trots att hon mailat honom för att be om en intervju? Hon bör ju även ha nämnt tidnkngen Weired och PMs konkurent, som hon redan intervjuat etc.

Ja, även om hon var den som initierade kontakten lär hon inte ha räknat med att bli erbjuden en intervju samma kväll. Kan tänka mig att PM insisterat på att det skulle hända just den dagen och inte någon av dagarna mellan bröllop och Kinaflytt... Men måste erkänna att en del av min övertygelse att Kim hade initierat kontakten hade sitt ursprung i ett felaktigt minne från min sida - hade för mig att de skulle flytta till Kina 1-2 dagar efter bröllopet, men en hel vecka.. Då låter det inte längre så otroligt i mina öron att hon skulle ha hört av sig under eftermiddagen och hoppats på att få till en intervju under veckan tills flytten. MEN! Jag släpper den diskussionen nu med följande tanke: om PM initierade kontakten kan det tyda på planering, om Kim initierade kontakten ändrar det inte på att PM ändå kan ha planerat det hela med ett ospecificerat offer.
Citera
2018-04-09, 22:17
Medlem
Citat:
Ok, tack. Jag tycker det verkar så jag med - vi har inte sett nåt vittnesförhör från krim.tekniker och det är detta som gör att jag funderar.
Mycket intressant ska det blir, jag tror ÅK levererar. Gillar hans upplägg hittills.

Nu ska det läsas brett - jag kör sex danska liverapporter redan nu, hahaha. Såg att min svenska favvo Johanna Rapp var på live i AB så är det hon ska jag absolut dit också.
Johanna är duktig på så sätt att hon är snabb i en live. Men AB har beslutat att av "pressetiska skäl" inte skriva om sådant som någon ta anstöt av - eller hur man uttryckte det. Så tyvärr blev rapporteringen torr och tråkig. Dansk press har inte sådana betänkligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in