2018-04-09, 20:07
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Säger du emot Madsen..?

Förresten tror jag inte att det stora leendet var där, utan det var när han avbröt för att tala om alla sköna älskarinnor som han haft. Det var det han log åt.
Fel, det står i flera liverapporteringar. Rättspsykiatrikern har uppgett att Madsen ofta svarar leende på frågorna under intervjun. Sedan står just det här, när han fått frågor om hur det kändes att ha en död kropp ombord: Med stort leende svarar han: Det finns ingen sexuell tillfredställelse med att släpa runt på ett lik.

Men du tolkar väl det stora leendet och vad han ansåg om den döda kroppen som ett prov på "ett poetiskt språk" och "sensuella metaforer".
Citera
2018-04-09, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Bara en liten sak..

Som jag ser det, är inte Peter lugn vid "strandpromenaden", han är iallafall stressad.., han trodde inte på denna förevändning att han måste sänka Ubåten + snurrande helikoptrar och tv-team. Han har inte kontrollen längre, det är uppmärksamhet när han inte önskar det, dvs han reagerar på vad som sker..

Men, han försöker att återta kontrollen genom att gå direkt hem. Det lyckas inte, polisen säger stopp !

Då bör iallafall det bli "panic-mode" som sist för Peter.

Den mest banala - och troliga - förklaringen är väl att han bara dumpar kortet i panik, och att det är borta. Han håller stenhårt i det så länge han kan, och nu är det borta, eller tom förstört...

Men det är ju en kort promenad, och man har fiskat upp likdelar två månader efter mordet, så det skulle inte förvåna mig om man fann minneskortet åxo.
Citera
2018-04-09, 20:10
Medlem
Citat:
Det är ju psykologen som har gett honom en lista med olika påståenden att ta ställning till, det ingår antagligen för alla som är misstänkta för sexbrott av något slag. Det där andra yttrandet från mig är något från alledeles i början av fallet, när man inte visste något om Madsen utan bara hade youtubevideorna att gå på. Sluta med det också.

Visst är det en rutinfråga. De flesta svarar säkert nej på den, men inte Madsen. När hans svar databearbetas kan jag se hur hans svar sticker ut i rött bland genomsnittets svar. En markör.
Citera
2018-04-09, 20:14
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Citat:
Det ena utesluter väl inte det andra? Dessutom får du inte glömma att han haft sex med män också.

För att inte tala om hundar "under förutsättning att hunden tycker det är okey". Herregud.
Det där med hundar och djur är en trådskröna.

PM är en kattmänniska (finns bildbevis) och skulle då aldrig kunna känna attraktion till en hund.

Än mindre en katt. Att förgripa sig på en katt faller på sin egen orimlighet (vilket många män som försökt tvinga en katt till att utföra oralsex har vittnat om konsekvenserna av-klös, bett och blodförgiftning).

Att sedan dra upp påstådd homosexualitet som perversion helt plötsligt samtidigt som ni hyllar kändisar som är sodomiter. Är ni medvetna om att vi har haft en överbefälhavare som gått i pridetåget utan att bli avsatt för perversioner?
Senast redigerad av Lao Tzu 2018-04-09 kl. 20:16.
Citera
2018-04-09, 20:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jag tror att folk, även vakter, är så jävla äcklade av PM och hans manipulationsförsök/lögner att dom inte vill ha något mer än en strikt professionell och korrekt kontakt.
Vad gäller oartighet tycker jag att det är något värre att tortera, mörda, stycka och dumpa någon man bjudit med på ubåtstur.

Fast om man känner så ska man inte arbeta i kriminalvården. Man måste kunna se människan bakom handlingarna som han har begått. I det här fallet är M inte ens dömd än, så han bör betraktas som oskydlig än så länge.

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Fel, det står i flera liverapporteringar. Rättspsykiatrikern har uppgett att Madsen ofta svarar leende på frågorna under intervjun. Sedan står just det här, när han fått frågor om hur det kändes att ha en död kropp ombord: Med stort leende svarar han: Det finns ingen sexuell tillfredställelse med att släpa runt på ett lik.

Men du tolkar väl det stora leendet och vad han ansåg om den döda kroppen som ett prov på "ett poetiskt språk" och "sensuella metaforer".

Citat, källa? En trovärdig dansk källa, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst är det en rutinfråga. De flesta svarar säkert nej på den, men inte Madsen. När hans svar databearbetas kan jag se hur hans svar sticker ut i rött bland genomsnittets svar. En markör.

Men det är väl ingen som påstår att Madsen är en korgosse..? Han har säkert träffat på zoofiler också i sina irrkrokar, och accepterat deras sätt att resonera kring djursex. Utan att göra något själv. Och nu svarar jag inte på det här fler gånger.
Citera
2018-04-09, 20:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Angående detta med madonnor (Sirid) och horor (allt annat) bland Madsens kvinnor. Läser just igenom tyskens inlägg, och han skriver att Madsen hatade tobak, alkohol och droger, men ändå umgicks - eller "umgicks", ordet "Verkehr" syftar ofta på könsumgänge - med kvinnor som använde sådant. Och detta vet vi ju även från andra källor - det ser man bara på bilderna av dem, som det finns bilder på. Tycker att detta också är ett tecken på att han gjorde just den uppdelningen - horor som dög för alla tänkbara sexuella lustar, för att de ändå var föraktansvärda med sitt rökande, supande och drogande och sin promiskuitet - och "madonnan" som såvitt vi vet inte pysslade med något sådant.

Eller..? Umgås man normalt som man med utpräglat missbrukande kvinnor, om man hatar sådant..? Inte va?

Ja, men vi har ju sett en parad av hans älskarinnor i rättssalen nu, och männen i verkstaden har lämnat sådana vittnesmål som den unge tyske praktikanten som var med M till Berlin för att ta emot ett pris (och göra Berlings nattliv osäkert...): "man kan säga att han aldrig hade svårigheter att erövra en kvinna"...
Det är klart att de var drogade om de ville vara med PM.
Citera
2018-04-09, 20:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Den mest banala - och troliga - förklaringen är väl att han bara dumpar kortet i panik, och att det är borta. Han håller stenhårt i det så länge han kan, och nu är det borta, eller tom förstört...

Men det är ju en kort promenad, och man har fiskat upp likdelar två månader efter mordet, så det skulle inte förvåna mig om man fann minneskortet åxo.
Man får väl ha i åtanke att han troligen är psykopat och han lär då knappast agera i panik.
Det är väl den faktorn som gör att han kan se sansad ut och le mot kameran när han kliver i land och gör honom predisponerad för brott. Alla som är i hans närhet - från personer på räddningsbåten till helikoptern med läkare beskriver hans onormala beteende, att han är lugn och kall.
Självklart är han bekymrad på samma sätt som att han ger uttryck för detta i psykiatriska undersökningen sett till risk för förvaring (framkom senaste rättegångsdagen).
Grandiose PM vill inte misslyckas och slutstationen är självömkan.

Han har själv beskrivit detta psykopatiska beteende:
"Jeg har prøvet at være kilet fast på havbunden, dybt under vandet, under noget vraggods. I en selvbygget undervandsbåd. Sammen med to andre mennesker, og med luft til to - tre timer. Det får mig ikke til at panikke, slet ikke, jeg bliver meget rolig og analytisk i den situation. Det gør man får løst problemerne, og klarer den. Hvis man ellers kan. Man vikler sig ud og fortsætter dykket."
https://ing.dk/blog/2015-alt-kan-ske-173788
Citera
2018-04-09, 20:23
Medlem
Citat:

Citat, källa? En trovärdig dansk källa, tack.

Du får sluta tjata om källor. Framförallt danska sådana. Du vet ju själv att de flesta danska tidningar har Madsen bakom plusartiklar. Så lägg ner det där. Leta själv.
Citera
2018-04-09, 20:31
Medlem
Citat:
Nu fick jag upp bilder i huvudet av män som försöker tvinga katter att utöva oralsex. Jag hoppas att det var en stundens ingivelse, och inte något som har hänt i verkligheten..?

Ja, det där med upprördheten över M:s enda homosexuella erfarenhet som vi känner till, är kul. Annars är homosexualitet så naturligt och fint, men när det är Madsen så blir DET också något svart, sjukt och ont... Ingen logik alls.

Finns väl ingen som upprörs av det.
Citera
2018-04-09, 20:32
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Nu fick jag upp bilder i huvudet av män som försöker tvinga katter att utöva oralsex. Jag hoppas att det var en stundens ingivelse, och inte något som har hänt i verkligheten..?....
Detta är inget som PM ska misstänkliggöras för.

Det förekommer så gott som uteslutande bland kvinnor. Men vi måste i jämställdhetens århundrade anta att dom män som försökt fått sig en läxa......
Citat:
Cat rapes woman after performing oral sex on her

http://www.pravdareport.com/news/society/sex/10-11-2004/60215-0/
Citera
2018-04-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det där med hundar och djur är en trådskröna.

PM är en kattmänniska
(finns bildbevis) och skulle då aldrig kunna känna attraktion till en hund.

Än mindre en katt. Att förgripa sig på en katt faller på sin egen orimlighet (vilket många män som försökt tvinga en katt till att utföra oralsex har vittnat om konsekvenserna av-klös, bett och blodförgiftning).

Att sedan dra upp påstådd homosexualitet som perversion helt plötsligt samtidigt som ni hyllar kändisar som är sodomiter. Är ni medvetna om att vi har haft en överbefälhavare som gått i pridetåget utan att bli avsatt för perversioner?

Nix pix, jag tog upp det själv här i tråden om jag minns rätt. Och jag läste det i liven, på danska. Och nej, där fanns inget att missförstå. Det var när psykiatrikern ställde frågor om hans sexualitet. Ni ska minnas att de här samtalen pågick i över två månader. Och att det är en sammanställning vi får höra. Som katt-människa skulle han inte ge sig på katter. Men hundar! Han kan dessutom välja en lite större variant - svårare med katter. De är små, och då kan han ju göra den illa dessutom - hunden ville han skulle njuta....
Citera
2018-04-09, 20:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Jag tror inte ett smack på att han kliver iväg ovetande, han spelar dum och försöker pipa iväg.
Han har Danmarks ledare inom mordroteln i sin bokhylla. Han har planerat att utföra det perfekta mordet. Han är psykopat. Det innebär i sin tur att inte få panik, däremot lär han försöka rädda skinnet när det väl "brinner" som du skriver. Gollum Madsen släpper nog inte "precious" förrän det är skarpt läge. När?

Yes..

När han blir "räddad" efter att ha sänkt Nautilus och vill "vara ifred".., så samlar han sig..(det tror jag), det är en förlust han inte räknat med (själva sänkningen är panik).

Men sedan.., är det bara gissningar. Peter`s natur "klickar/kopplar" ju på ett annat sätt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in