2018-04-09, 20:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Bra fråga, men nästan omöjlig att besvara med tanke på det som hittills framkommit om honom. "Mer vågad än honom sexuellt"? Tänker då på att hans sexualsadistiska styckmord, hans sexuella upphetsning av att titta på halshuggningar av kvinnor m.m och även på hur han i bloggen verkar beskriva sina sexuella känslor för flygplan, tåg, ubåtar och sådant, som enligt honom är kvinnliga. Tänker även på hur han spelat in egna sexfilmer.

Ja, var fan ska man då börja om man tänker sig att han föredrar kvinnor som är "lite fräckare och mer vågade sexuellt än han själv."

Några förslag:

1. En sexualsadistisk kvinna, som iförd naziuniform och med nazi-piska, torterar, plågar och dödar två bundna offer samtidigt. Sen styckning där hon bränner upp kroppsdelarna i en kremeringsugn i en kyrka, nattetid. Just för att undanröja bevis men samtidigt också för den tillfredsställelse det ger att få häda och skända det andra anser vara en helig plats.

2. En kvinna, med samma böjelse som PM för flygplan, är ensam i ett flygplan där hon har gruppsex med alla flygplanfåtöljer. Dessutom filmar hon allt detta och har som klädsel endast läderremmar virade runt kroppen, samt något betselliknande i munnen. Verkar heta Sasha.

3. En kvinna med erotisk böjelse för tåg, tågrälsar o.dyl som PM, spelar in en film på sig själv i en erotisk akt med ett tåg. Iförd endast en SS-skärmmössa, plåt-bh och en piska virad runt midjan så närmar hon sig ett stillastående tåg. Kryper ner på rälsen, ålar sig in under tåget och tycker sig då ha ett riktigt tågsamlag.

Vet inte om Madsen skulle tycka att dessa kvinnor är "lite fräckare och mer vågade sexuellt än han"?
Själv tror jag att dessa skulle ge full pott hos Madsen.
på A svarar jag 1. och på B svarar jag 2. och på C svarar jag 3. Jag tycker nämligen alla förslag passade på PM.
Nu när du skrev nazi-piska så erinrar jag mig att ett vittne hittat en piska i hangaren. Är det Ditte som får en rapp på rumpan hängande över stora svarven vid namn Admiral von Tirpitz?
Annars har han en mindre svarvmaskin som han beskriver feminin och vid namn Madame Yvette.
Här blir man personlig med maskinerna! Hahahaha.
Undrar vart han har sitt BDSM-kit? Känns som om det vore aktuellt när han har kaptensmössan på sig. Eller så kanske Ditte har en rullväska redo hemma när de ska ta in på hotell.
Senast redigerad av develi 2018-04-09 kl. 20:47.
Citera
2018-04-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Man får väl ha i åtanke att han troligen är psykopat och han lär då knappast agera i panik.
Det är väl den faktorn som gör att han kan se sansad ut och le mot kameran när han kliver i land och gör honom predisponerad för brott. Alla som är i hans närhet - från personer på räddningsbåten till helikoptern med läkare beskriver hans onormala beteende, att han är lugn och kall.
Självklart är han bekymrad på samma sätt som att han ger uttryck för detta i psykiatriska undersökningen sett till risk för förvaring (framkom senaste rättegångsdagen).
Grandiose PM vill inte misslyckas och slutstationen är självömkan.

Han har själv beskrivit detta psykopatiska beteende:
"Jeg har prøvet at være kilet fast på havbunden, dybt under vandet, under noget vraggods. I en selvbygget undervandsbåd. Sammen med to andre mennesker, og med luft til to - tre timer. Det får mig ikke til at panikke, slet ikke, jeg bliver meget rolig og analytisk i den situation. Det gør man får løst problemerne, og klarer den. Hvis man ellers kan. Man vikler sig ud og fortsætter dykket."
https://ing.dk/blog/2015-alt-kan-ske-173788

Ja, Madsen har lite problem att begränsa både sitt ordflöde som skrivklåda. Han försäger sig i båda uttryckssätten.
Citera
2018-04-09, 20:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Yes..

När han blir "räddad" efter att ha sänkt Nautilus och vill "vara ifred".., så samlar han sig..(det tror jag), det är en förlust han inte räknat med (själva sänkningen är panik).

Men sedan.., är det bara gissningar. Peter`s natur "klickar/kopplar" ju på ett annat sätt..
PM Som psykopat gör att jag inte håller med öht gällande känslor som panik.
Det är ett snabbt mentalt beslut när han inser vidden av sökinsatserna. Där rök trosorna för stackarn.
Citera
2018-04-09, 20:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, Madsen har lite problem att begränsa både sitt ordflöde som skrivklåda. Han försäger sig i båda uttryckssätten.
Det är ett lysande exempel på vad han säger till reportern. Att han borde pladdra mindre, det kan komma att vända sig emot honom. Det är inte lätt att va ööödmjuk när man är felfri som Madsen. Stackarn, han har inte koll på käften.
Citera
2018-04-09, 20:47
Medlem
Citat:
Det är ett lysande exempel på vad han säger till reportern. Att han borde pladdra mindre, det kan komma att vända sig emot honom. Det är inte lätt att va ööödmjuk när man är felfri som Madsen. Stackarn, han har inte koll på käften.

Det huvudet är fullt av pratar munnen ...
Citera
2018-04-09, 20:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det huvudet är fullt av pratar munnen ...
Ja, det var passande. Lägger till stigit honom åt huvudet sett till storhetsvansinne.
Citera
2018-04-09, 20:50
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är lite lurigt eftersom det går två personer tätt intill varandra; en polis med bara underarmar håller en svart mobil i högerhanden; den andre, PM, vet vi har en flaska med blå skruvkork (även om den inte direkt syns i filmen skulle den kunna hållas i hans vinklade högerhand. De två högerarmarna flyter ibland ihop och ställer till problem för bildtolkningen. - Den svarta mobilen skymtar i filmen som olika svarta formationer varav den i vissa (mycket snabba) sekvenser faktiskt påminner om ett litet svart minneskort som PM i så fall placerat ovanpå vattenflaskans skruvkork. - ”Tråden, hårsnodden...” (el. likn.) är misstänkt lik ett lite kraftigare strå med liten knopp resp. ett blad och vars växtmån är en liten torr grästuva. - Har f.n. ej tillgång till något bra fotoprogram men illustrerar med en ihopklippt bild:
https://minfil.org/SfGccfeabf/Svartsyn.jpg

Ja det ser definitivt ut som ett grässtrå eller liknande.

Citat:
Bara en liten sak..

Som jag ser det, är inte Peter lugn vid "strandpromenaden", han är iallafall stressad.., han trodde inte på denna förevändning att han måste sänka Ubåten + snurrande helikoptrar och tv-team. Han har inte kontrollen längre, det är uppmärksamhet när han inte önskar det, dvs han reagerar på vad som sker..

Men, han försöker att återta kontrollen genom att gå direkt hem. Det lyckas inte, polisen säger stopp !

Då bör iallafall det bli "panic-mode" som sist för Peter.

Tycker också han ser ut som om han försöker pinna därifrån fortare än kvickt. Som en ful liten vätte innan någon får syn på honom. Äckligt att tänka på vad han nyss haft för sig... Hur han går där liten och krum och stissig med poliserna som jag tror redan då kände att nej, här är något väldigt fel.

Sedan bara en parentes men "lib stick"? Låter ju helt vidrigt. Hade aldrig hört talas om denna människospillra innan detta hände men hur kan någon ha fått för sig att han var intelligent? Och hur har han kunnat få ligga? Ser ju ut som en liten skraj orch.
Citera
2018-04-09, 20:51
Bannlyst
Citat:
Hörru Saida.
Ingen vet hur hon mår om/när rättegång tas till nästa instans. Hon kan ha klappat ihop totalt, befinna sig inom psykiatrisk vård och sjukintyg förlängs eller skrivs nya vid bedömning.
Är hon sjuk/vid psykisk ohälsa när det väl beger sig så är hon. Det handlar givetvis om hur hon mår och inte "klara sig från".

Så illa med S är det nog inte, hon var på väg till byretten och vittna endera rättegångsdag. Rätten väntade på henne och i väntan om jag minns rätt visade åklagaren halshuggningsfilmer. Eller vad det nu var, kan ha varit nåt annat med men dom fyllde i alla fall ut tiden för dom räknade med vittnesmål.

Hade hon klappat ihop totalt och var intagen för vård hade rätten vetat det. Nu visste dom inget utan åklagaren, försvaret, och rätten väntade på S, man inväntar ingen som ligger som en grönsak på psyk.

Jag tror på nästa instans, Madsen både orkar och vill för han kommer inte acceptera ett dråp, livstid eller förvaring. Han är inte den som godtar en dom. Du får givetvis tro vad du vill.
Citera
2018-04-09, 20:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Ja det ser definitivt ut som ett grässtrå eller liknande.

Tveklöst ett grässtrå. Folk ser snart spöken precis överallt
Citera
2018-04-09, 20:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Så illa med S är det nog inte, hon var på väg till byretten och vittna endera rättegångsdag. Rätten väntade på henne och i väntan om jag minns rätt visade åklagaren halshuggningsfilmer. Eller vad det nu var, kan ha varit nåt annat med men dom fyllde i alla fall ut tiden för dom räknade med vittnesmål.

Hade hon klappat ihop totalt och var intagen för vård hade rätten vetat det. Nu visste dom inget utan åklagaren, försvaret, och rätten väntade på S, man inväntar ingen som ligger som en grönsak på psyk.

Jag tror på nästa instans, Madsen både orkar och vill för han kommer inte acceptera ett dråp, livstid eller förvaring. Han är inte den som godtar en dom. Du får givetvis tro vad du vill.
Släpp spåkulan och kom in i matchen.
Jag pratar om kommande rättegång - inte nu - men uppenbart anser rätten att det är god grund på sjukintyget sett till laga förfall f.n. Hur hon mår sen vet vi inte.
Frågan är väl hur hon värderas som vittne likaväl, oavsett nyskild ändå gifta i flera år (nära-anhörig-faktorn).

Nåväl;
Madsen är redan bekymrad gällande förvaring enligt utlåtande från psykiatrin så han ger sig nog inte. Där är vi ense, han tar det vidare.
Senast redigerad av develi 2018-04-09 kl. 21:11.
Citera
2018-04-09, 21:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Har f.n. ej tillgång till något bra fotoprogram men illustrerar med en ihopklippt bild:
https://minfil.org/SfGccfeabf/Svartsyn.jpg
Tillräckligt bra i mitt tycke. Du har tidigare gjort superba collage på gärningsman där man ser "many faces" alltså hur utseendet kan växla nåt fruktansvärt på en och samma person. Vid tillfälle - pleease.
Magica har för övrigt satt ihop rödhåriga som ett litet fetischcollage innan som blev bra.
Senast redigerad av develi 2018-04-09 kl. 21:09.
Citera
2018-04-09, 21:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det är 10.000 kronors frågan.

Polisen har säkert konstaterat att det är en ägodel, som Peter inte ville släppa. Hans egna "OS-medalj", efter att ha sett på andras "verk".

Frågan som jag ställer mig med kortet, i.o.m att jag tror att han inte vill skiljas ifrån det, förrän det är ett absolut "måste" : Hur reagerar Peter vid stress, eller vid panik ?

För han är (utgår jag ifrån) iallafall stressad när han gör sig av med kortet. Kortet kan ju avslöja honom fullt ut.

-När är Peter stressad att dumpa/gömma det ?
(med när.., så känner han att det "brinner i knutarna", dvs han kan bli avslöjad)

-Vad gör han när han är stressad : dumpa eller gömma ?
(Som jag ser det, är Peter i panik.., då dumpar han kortet. Vid stress.., så gömmer han det !)

Minneskortet är hans egna "precious", som Gollums relation till ringen.

Han dumpade i stort sett allting överbord, och sänkte ubåten. Han har med allra största sannolikhet även slängt minneskortet överbord. Av den enkla anledningen att det var hans reaktion när han blev stressad av den akuta rädslan att åka dit. Smartare hade varit att svälja det, men frågan är om han hann tänka så långt. Jag tror mer på dumpning i havet pga stressen. Säkningen av ubåten var ju tveklöst en mycket illa genomtänkt panikåtgärd. Han hade haft klart större chans att komma undan, om han i sakta mak kört tillbaka ubåten till hamnen. Då hade han haft hela den tiden på sig att fixa med ubåten, göra sig av med fler saker, städa, och förklara. Då hade han inte skapat misstankar på samma vis som han gjorde genom att sänka ubåten. Istället kunde han bara via radion meddelat att KW blivit avsläppt på Refshaleöen under gårdagskvällen. Hade han bara hållt sig lugn hade sökandet då koncentrerats dit initialt, och först någon dag eller två senare, när kamerorna på Refshaleöen kontrollerats och hans lögn avslöjats, hade fokus åter riktats mot PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in