2018-04-07, 01:03
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, var på huvudet eller runt huvudet finns det 18 cm långa skador? Det behövs inte fastställas det kan man väl begripa direkt.

Skojar du eller? Menar du verkligen på fullt allvar att om PM skär ett 18 cm långt hål i påsen, så måste det finnas ett 18 cm långt skärsår på KW huvud, annars "stämmer inte skadorna på PM's huvud med sticken i påsen"?
Citera
2018-04-07, 01:04
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du får väl gå igenom vittnesförhören bl.a Någon kvinna som vittnade hade han lärt känna på en klubb tex
De flesta vänner (mest väninnor) har talat om hans intresse för fetisch, BD/SM och Kinky salons.
Jag tror han var allätare. Även någon homosexuell aktivitet osv
Det går ju som en röd tråd genom hans liv.

Lärt känna på en klubb? Jag efterfrågade någon som klivit fram och redogjort för hans utövning i bdsm.
Att han varit gränslös på senare år är inte riktigt vad jag frågat efter.

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Skojar du eller? Menar du verkligen på fullt allvar att om PM skär ett 18 cm långt hål i påsen, så måste det finnas ett 18 cm långt skärsår på KW huvud, annars "stämmer inte skadorna på PM's huvud med sticken i påsen"?

Svaret är nej, jag skojar inte. Du framställde antingen ditt påstående dumt eller så har du inte förklarat dig riktigt.

Citat:
Du har flera gånger hävdat att hålen i påsarna inte stämmer med skadorna på huvudet. Men det är något du hittat på, det har inte fastställts i någon av rapporterna, av experterna eller ens hävdats av åklagaren. Du drar en massa egna slutsatser för vilka det inte finns teknisk bevisning. Du blundar, du väljer att inte se tveksamheterna.
Citera
2018-04-07, 01:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, att du inte ser tvivlen har vi redan förstått, trots att de är så uppenbara. När två av åklagarens viktigaste expertvittnen säger tvärt emot varandra, då är det illa. Men det blundar du bara för, låtsas inte om. Betina däremot, hon uppmärksammade det och påtalade det. Men det la du inte alls märke till, antar jag. För det var inget du ville höra.
Du har flera gånger hävdat att hålen i påsarna inte stämmer med skadorna på huvudet. Men det är något du hittat på, det har inte fastställts i någon av rapporterna, av experterna eller ens hävdats av åklagaren. Du drar en massa egna slutsatser för vilka det inte finns teknisk bevisning. Du blundar, du väljer att inte se tveksamheterna.
Trams. Jag läser vad ÅK presenterar via live och han ska tydligen återkomma till detta krim.tekniska vid slutplädering:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citat:
Det har inte fastställts vare sig någon tidpunkt för döden eller för styckningen, som du påstår, rent påhitt. Inte heller har du förstått rättsläkarens uttalanden om döden och styckningen, och det som rättsläkaren inte har uttalat som avseende den delen, nämligen tiden mellan döden och styckningen. Det där har vi redan varit igenom en gång och till sist var det väl bara du och en till som med en dåres envishet hävdade motsatsen utan att kunna presentera något som helst uttalande från rättsläkaren i det avseendet.
Jag har inte EN ENDA GÅNG påstått att tidpunkt för döden är återgiven. Hur förbannat trög är du på denna punkt?
Däremot har rättsläkare dementerat att hon absolut inte kan ha dött vid 23-tiden och styckats vid 07-tiden som PM påstår:
Tidsspannet stämmer nämligen inte sett till de stickskador som påvisar blodcirkulation; att hon troligen levde eller var i aktiv dödsprocess.
Det är fortsättningsvis dementerat att skadorna inte har med att förhindra gasbildning som han också påstår.

Ta och kom med nåt om tvivel för än är det rakt inte nåt av det du dravlar om som påvisar detta.
Citera
2018-04-07, 01:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Lärt känna på en klubb? Jag efterfrågade någon som klivit fram och redogjort för hans utövning i bdsm.

Svaret är nej, jag skojar inte. Du framställde antingen ditt påstående dumt eller så har du inte förklarat dig riktigt.

Det är nog du som inte förstått i så fall. Det är nämligen du och develi som står för påståendena, och ja, de är "dumma". Jag påtalar bara att det är falska påståenden, eftersom det inte finns stöd för dem i rapporterna, vittnesmålen eller ens från åklagaren.
Citera
2018-04-07, 01:09
Medlem
Citat:
Min gissning blir, att det som fäller PM, är rättsläkarens uttalande om att luftvägarna har blockerats. Domstolen kommer ta fasta på den detaljen och fastslå att PM mördade KW genom att på ett okänt sätt förhindra hennes andning. De kommer säkerligen, antagligen, förhoppningsvis även att uttala sig om summan av alla detaljer, och hur detta leder fram vad som skett i övergripande drag.
Jag tror att Madsen var inspirerad av liknande brott. Knudsen kvävde sitt offer med en plastpåse knuten om huvudet samtidigt som han lyssnade på sitt offers hjärta tills det slutat slå. Det mordet hände på en fritidsbåt och säkert har PM läst allt om det. Så jag tror nog också på kvävning. PM kan ha skurit henne i halsen strax efter döden av nyfikenhet eller lust.
Citera
2018-04-07, 01:11
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ja, men nu snackar vi mord ett sexuellt tortyr mord och inte bdsm. Frågan är då vad han gjorde på dom här fetisch party? Det är väl inte så att dom här vittnena som hörts som han då haft förhållande med ljuger? Han hade väl inte bdsm rollspel med dom här kvinnorna? Tja, för min del är han en obetydlig nörd och oskuld långt upp i åldern. Utslängd från kinkyklubben då han var passiv, och enligt boken om honom studerade han kinkymiljön i Köpenhamn med besök på fetishparty. Det var ju ett tag sedan, så under tiden har han haft vaniljsex med dom här kvinnorna och sedan haft sina fantasier i det dolda tills han inte längre kunde styra över dom och förverkligade det hela.
Det jag verkligen saknar i rättegången är att åklagarsidan inte tillkallat ett sakkunning expertvittne.
Som i Lisa Holm-rättegången där professor Niklas Långström vittnade om hur en sexualsadistisk gärningsmannaprofil ofta kan se ut enligt studier och forskning, motiv till gärningen, beskrivning av vad som driver sexualsadisten, hur fokuserad denne är på makt, kontroll och att dominera offret.
Berätta om hur vanligt det är med sexualsadister som inte alls varit våldsamma tidigare, hur vanligt det är att de som står honom nära inte alls förstår hur den de trodde de kände, som varit "så snäll" har kunnat begå ett så bestialiskt mord.

Ge exempel på vad som är vanligt att gärningsmannen gör med offret, förklara utifrån de detaljer han fått i fallet - varför just denna gärning kan vara ett typiskt sexualsadistiskt dåd, vad fastbindning av offret betyder och alla de stick hon utsatts för, framförallt i underlivet. Berätta om vad det är sexualsadisten njuter av i sådana aggressiva gärningar. Dra paralleller med liknande fall som framkommit via studier. Förklara de vidriga omständigheterna på ett begripligt sätt så rätten bättre förstår vilka drifter som styr GM. Har tagit upp detta förut, men jag tycker att det är en miss att inte ha ett sådant expertvittne. Enklare för rätten att få en mer begriplig bild av denna sanslösa ondska. Att få veta att överkonsumtion av våldsporr är mycket vanligt hos en sexualsadist t.ex.
Och att det inte betyder något alls om han inte visat aggressiva tendenser mot någon förut.
Att se sammanhanget tydligare.

Men, kan ju hända att det på något vis framkommer någon slags liknande sammanfattning från psykiatriutredniningen - vad som är typiskt i just detta fall, jämfört med andra sexualsadistiska dåd.
Vad som driver sexualsadisten till det han gör, motivet och förklara den sexuella njutning det ger.
Men, det är nog kanske att hoppas på för mycket.

Å andra sidan så tror jag ändå rätten inte har större några svårigheter att se att Madsen är skyldig.
Ett sakkunnigt expertvittne hade bara gjort det mera solklart, enkelt, begripligt.
Citera
2018-04-07, 01:15
Medlem
Citat:
Du menar att någon i detalj skulle lämna ut sitt sexliv med Madsen?
Skulle du själv vittna i en rättssal om ditt eget sexliv med en mordåtalad partner med alla detaljer?
Att läsa för vem som helst i braskande rubriker i Ekstrabladet?
Moosky: "Jodå, jag brukar sitta och runka med Madsen till en BD/SM snuff-film.,sån e ja!"
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-07 kl. 01:20.
Citera
2018-04-07, 01:16
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Trams. Jag läser vad ÅK presenterar via live och han ska tydligen återkomma till detta krim.tekniska vid slutplädering:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Jag har inte EN ENDA GÅNG påstått att tidpunkt för döden är återgiven. Hur förbannat trög är du på denna punkt?

DU påstod att det "är INTE tvivel sett till PMs påstående om död vid 23, styckad vid 07-tiden."

Men det finns ingenting som bekräftar det, ingenting. Så nog finns det tvivel, alltid.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Däremot har rättsläkare dementerat att hon absolut inte kan ha dött vid 23-tiden och styckats vid 07-tiden som PM påstår:

Det lustiga är bara att trots att jag bett dig presentera dessa dementier otaliga gånger, så vägrar du.
Istället börjar du tjafsa om stickskador och annat, som är helt irrelevant för vid vilken tidpunkt på dygnet döden resp. styckningen skedde. Du verkar vara förbannat trög på den punkten! Varför inte bara presentera rättsläkarens "dementi"?

För att den inte finns!

Du verkar leva i din egen lilla bubbelvärld, ser och hör bara det du vill se och höra, inget annat. Och den som påtalar fakta som inte stämmer med dina små bubblor, den är bara trög. Yeah right.
Citera
2018-04-07, 01:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det jag verkligen saknar i rättegången är att åklagarsidan inte tillkallat ett sakkunning expertvittne.
Har önskat det samma - eftersom det kräver att lekmän och domare är insatta när det handlar om sällsynta förövare sett till aktuellt rättsfall (dels rent allmänt, dels få rättsfall att bedöma erfarenhetsmässigt, om ens några i värsta fall..).
USA ligger långt mer framme på den fronten, även från försvarets sida.
Senast redigerad av develi 2018-04-07 kl. 01:25.
Citera
2018-04-07, 01:17
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Du menar att någon i detalj skulle lämna ut sitt sexliv med Madsen?
Skulle du själv vittna i en rättssal om ditt eget sexliv med en mordåtalad partner med alla detaljer?
Att läsa för vem som helst i braskande rubriker i Ekstrabladet?
Moosky: "Jodå, jag brukar sitta och runka med Madsen till en BD/SM snuff-film."

Nu är du ju totalt ute och seglar, men det gör ingenting eftersom du fortfarande inte kan bevisa det jag efterfrågat. Vem som runkar med Madsen vet jag inte om du fantiserat om eftersom jag inte efterfrågat den delen. Så om du förhåller dig mer sakligt ska du se att det blir klarare alltihop. Sadistmördare har sällan med bdsm att göra det kan du anteckna ner.

Edit: Inte heller snuffilmer har med bdsm att göra.
Senast redigerad av Moosky 2018-04-07 kl. 01:20.
Citera
2018-04-07, 01:20
Medlem
develis avatar
Citat:
DU påstod att det "är INTE tvivel sett till PMs påstående om död vid 23, styckad vid 07-tiden."

Men det finns ingenting som bekräftar det, ingenting. Så nog finns det tvivel, alltid.

Det lustiga är bara att trots att jag bett dig presentera dessa dementier otaliga gånger, så vägrar du.
Istället börjar du tjafsa om stickskador och annat, som är helt irrelevant för vid vilken tidpunkt på dygnet döden resp. styckningen skedde. Du verkar vara förbannat trög på den punkten! Varför inte bara presentera rättsläkarens "dementi"?

För att den inte finns!

Du verkar leva i din egen lilla bubbelvärld, ser och hör bara det du vill se och höra, inget annat. Och den som påtalar fakta som inte stämmer med dina små bubblor, den är bara trög. Yeah right.
Men vad fan yrar du om? Du verkar snarare vara en av de få som än inte begriper vad rättsmedicin presenterat. Självklart var rättsutlåtande av vikt för att sticka hål på PMs påståenden.

Fortsättningsvis går jag efter vad som framkom om påsen nyligen via live. Och NEJ, jag ser absolut inte att försvaret hittills lyckats så tvivel på den fronten. ÅK gick snarare till svars mot hennes rabbel via nåt mail.
Resten återstår att läsa framledes.
Senast redigerad av develi 2018-04-07 kl. 01:22.
Citera
2018-04-07, 01:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag tror att Madsen var inspirerad av liknande brott. Knudsen kvävde sitt offer med en plastpåse knuten om huvudet samtidigt som han lyssnade på sitt offers hjärta tills det slutat slå. Det mordet hände på en fritidsbåt och säkert har PM läst allt om det. Så jag tror nog också på kvävning. PM kan ha skurit henne i halsen strax efter döden av nyfikenhet eller lust.

Så kan det ha varit. Jag har ju trott på halsskärning sedan väldigt länge, men blev lite mindre "säker" på den punkten på ett tag. Dock, med alla dessa filmer om beheadings som vi hört om, så har jag ändå svårt att tro att PM skulle ha föredragit någon annan metod. Beheadings och grov pikering verkar ha varit hans två absoluta fetisher.

Kan KW möjligen ha avlidit av chocken som uppstod av allt detta och då inte minst sticken, tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in