2018-04-11, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Jo men en vill ju liksom inte hjälpa till genom att han får ge ut böcker där han kan frossa i sitt ego. Att t ex hans ubåt betraktas som en leksak är en sak som han kanske blir lite sur över iallafall. Tror inte Breivik får ge ut nån bok t ex.

Men han kan ju alltid ge ut en "roman". Precis som vissa författare kan skriva om sin egen skilsmässa, men ändra på namnen och några detaljer..
Citera
2018-04-11, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, men Djursing har ju varit tydlig med i varenda intervju efter "händelsen", att han bara hälsar på M i egenskap av biograf, och absolut inte som vän. De har nämligen aldrig varit vänner, säger han nu. Tidigare tjänade han stora pengar på att säga att han och M var väldigt goda vänner... Det är att svika. ("Innan hanen gal tre gånger ska en av er ha förnekat mig...")

Undrar om det är sant. Dvs att han skriver så endast för att vara tidningläsaren/kriminalvården till lags? Eller att han antar att det skulle vara lättare att få tillstånd att besöka honom för en "intervjun kring en bok" istället för att besöka honom som en kompis?

I vilket fall som helst tycks han ha kontaktat Madsen omgående och Madsen har svarat tillbaka omgående.
Citera
2018-04-11, 10:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men han kan ju alltid ge ut en "roman". Precis som vissa författare kan skriva om sin egen skilsmässa, men ändra på namnen och några detaljer..

Ja, om han bara ändrar sitt och Kims namn och några detaljer (ubåten kan t.ex. vara gul i stället för svart och det kan utspela sig i Stockholms farvattnen), så kan ingen ana att romanen har någon verklighetsbakgrund, och Kims familj kan inte skrika om att de känner sig kränkta. (Förlåt, jag kunde inte låta bli!)

Citat:
Undrar om det är sant. Dvs att han skriver så endast för att vara tidningläsaren/kriminalvården till lags? Eller att han antar att det skulle vara lättare att få tillstånd att besöka honom för en "intervjun kring en bok" istället för att besöka honom som en kompis?

I vilket fall som helst tycks han ha kontaktat Madsen omgående och Madsen har svarat tillbaka omgående.

Madsen är inte förbjuden att ta emot besök från vänner, så det tror jag faktiskt inte. Det är en ren brist på personligt mod.
Citera
2018-04-11, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Kan vara värt en notering:
https://minfil.org/h5t3ddedba/Maskavtryck.jpg
Fy fan. Vidrigt om det är så....
Citera
2018-04-11, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Läste nån gång att intagna inte får tjäna pengar på sitt brott typ skriva böcker. Men vet inte om det stämmer.
Vore bra om han fick in lite kulor. Han har massor av skulder till staten, 1,6 milj dkr, samt 600 000 dkr i skadestånd om jag räknat rätt. Fast jag tror inget förlag skulle ge ut hans bok.
Citera
2018-04-11, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Madsen är inte förbjuden att ta emot besök från vänner, så det tror jag faktiskt inte. Det är en ren brist på personligt mod.
Tidigare fick han enbart ta emot besök av hustru och advokat. Nu enbart advokat eftersom hustrun flytt fältet. Han har försökt få väck besöksrestriktionerna men fick avslag. Så nej, några kompisbesök lär han inte få ha.
Citera
2018-04-11, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Vore bra om han fick in lite kulor. Han har massor av skulder till staten, 1,6 milj dkr, samt 600 000 dkr i skadestånd om jag räknat rätt. Fast jag tror inget förlag skulle ge ut hans bok.

Herregud vad du är naiv..

De skulle slåss om den.
Citera
2018-04-11, 10:43
Medlem
Citat:
Tidigare fick han enbart ta emot besök av hustru och advokat. Nu enbart advokat eftersom hustrun flytt fältet. Han har försökt få väck besöksrestriktionerna men fick avslag. Så nej, några kompisbesök lär han inte få ha.
Han fick väl ta emot besök av Deirdre också? Han blev ju så ledsen när han till och med hade duschat och rakat sig och hon inte kom.
Citera
2018-04-11, 10:44
Medlem
Citat:
Fy fan. Vidrigt om det är så....

Så han hamnade i vattnet när ubåten sjönk, men behövde inte doppa håret (eller ansiktet - vilket har ju visat sig vara ett misstag).
Citera
2018-04-11, 10:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Stämmer inte. Det var OBEVAKADE besök han försökte få till, och inte fick lov till p.g.a. att det finns en risk att en ännu inte dömd person ska skicka med besökaren hotelser till vittnen t.ex.. Eller order om att förstöra bevismaterial. M får ta emot övervakat besök sammanlagt en timme i veckan av andra personer än sin advokat, bara han ansöker om detta innan så polisen kan kolla upp personerna.

Advokaten är ett undantag: de två får träffas obevakat och så mycket de vill.

Kan du inte kolla upp saker innan du kastar dig på tangenterna..?
Citera
2018-04-11, 11:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Herregud vad du är naiv..

De skulle slåss om den.

Självklart skulle förlagen slåss om den. Den skuile bli årets bestseller, och översättas till all världens språk. Det ser man ju bara på det enorma mediaintresset. Det lär inte dö ut den 25:te april. Chess77 har som vanligt dålig koll på världens realiteter...
Citera
2018-04-11, 11:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
En gissning är att det tar kanske 1 min för att ladda upp 1 min av video.
När jag laddar upp korta videoklipp 30 sek - 2 min så känns det som en evighet innan det är klart.
Antagligen handar det om någon minut (vilket känns som lång tid då man sitter och väntar vid datorn)
Högupplöst film tar naturligtvis längre tid.

Tack för svaret !

Då så.., i.o.m att åklagaren då påpekade att Peter hade vart uppkopplad mot nätet, men själva "hur länge" visste man inte, så är det väl troligt att det var en kort stund !

Så då är det väl för kort stund, för Peter att ladda upp en film..

(om det nu inte bara var fråga om enskilda bilder, men tror inte Peter skulle nöja sig med det)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in