2018-04-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför sänkte han Nautilus? Det var ju på intet sätt nödvändigt? Han kunde väl seglat till närmsta hamn?
Panikåtgärd kanske. Det var nog mycket blod som inte kunde förklaras bort om polisen blev för nyfiken. Antagligen kunde ha inte något om kriminalteknik och begrep inte att polisen skulle hitta minsta bevis.
Citera
2018-04-03, 21:50
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nja, en sanning med modifikation, tror jag. Hon hade ju redan fått vetskap om hur ubåten gick ned, och insåg redan då att det lär ha varit en medveten sänkning, då en ubåt annars inte "går under" på det viset, alltså exakt likadant som den normalt dyker. Men, det beror så klart också på varför den går under. Men, hade den gått under genom "normal dykning", dvs att den tar in vatten i dyktankarna, och inget annat. Så hade ju PM faktiskt kunnat rädda den i den meningen att det enda han hade behövt göra var att stänga luckan när han övergav ubåten. Då hade den gått till botten som ett helt vanligt dyk, men utan besättning. En bärgning av ubåten, som vi såg kunde göras mycket snabbt och relativt enkelt, hade då räddat den hel och hållen. Men tänka sig, PM stängde inte luckan ....

I vilket fall så fanns det fog för Dittes tankar. Däremot fanns väl i det läget tvärtom ingen anledning att misstänka en medveten sänkning, alltså ingen anledning till några sådana förutfattade meningar på andra grunder. Ditte hade istället en saklig grund för sin misstanke redan i det tidiga skedet, när många andra trodde att det faktiskt var en olycka. Det finns ju till och med en del nötter som fortfarande tror det
Hon har rätt i sak och hon vittnar på ett trovärdigt sätt om sina iakttagelser. Däremot blev hon inte tillfrågad om sina TANKAR i bilen på väg till hamnen. Att hon utan uppmaning brrättar om sina i förväg gjorda antaganden, som inte har någon som helst betydelse i fallet, gjorde henne till ett LITE sämre vittne än åklagaren må ha önskat. Det antyder att hon inte kom till brottsplatsen med helt öppna sinnen.
P s var det hon som höll på och klättrade väldigt klumpigt på ubåten i realtidssändning? Minns tydligt en kvinna i blå overall som hade mycket svårt att ta sig upp för stegen och hon såg inte ut som en polis. Nu fattar jag att hon var "superexperten"!
Citera
2018-04-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du har inte förstått frågeställningen.

Jag har aldrig påstått att jag kan något speciellt om ubåtar; det jag kan har jag lärt mig från dig, Cellplast, Skunkjobb (som också hatar mig av någon anledning), Dr Svenne, Whyback, "Tysken" och några till. Fast jag HAR ganska lätt för att lära mig nya saker... Grejen är, att Ditte redan hade bilden klar för sig på väg till Dragörs hamn, innan M hade kommit iland och berättat för dansk TV att han inte hunnit stänga luckorna. Ditte kunde alltså inte veta att N sjunkit med öppna luckor, vid det tillfälle då hon redan bestämt sig för att M sänkt henne medvetet.

Ditte berättade ju i rätten något tråkigt om, att M hade bjudit ut henne till hangaren, då han trott att hon var en kvinna, när hon kommenterat på en Facebooksida som handlade om raketbränsle. Men att Ditte då hade upplyst M om att hon bytt kön, och att de dessutom haft att göra med varandra tidigare på den tiden då hon varit en man, och dessutom den man som underkänt Freya... Du tror inte att en hetlevrad man som M har svarat något rejält hetsigt och sårande på det..? Det enda rätta hade varit, att kalla in ett expertvittne som aldrig hört talas om M och hans N förut...

En annan tanke: det danska försvaret har ju inte haft några ubåtar på länge, så hur uppfräschade kan Dittes kunskaper vara egentligen..?

Hmm... Såg du livesändningen från natten då Nautilus bärgades, tömdes på vatten och undersöktes..? Den första som gick ner - den feta tanten som alla som följde livesändningen skojade om ("it is not over till the fat lady sings", "hur ska hon ens komma igenom tornet utan att fastna") - var Ditte... Jag tror att t.o.m. en så sexfixerad man som Madsen drar gränsen där..!

OK.

Det är skandal!

FAKTA sparkar. Det är vad som händer.

Det är väl bra.
Citera
2018-04-03, 21:51
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
"Ubåtsexperten". Ditte Dyreborg. Observera namnlikheten med Dorthe Damsgaard. Porrstjärnan. Båda namnen är uppenbart tagna... Och gör ett så SERIÖST intryck...
Om rätt ska vara rätt så föddes Ditte Dyreborg som hermafrodit och fick en s.k. könskorrigering redan
som nyfödd. Hon hamnade mittemellan två kön, det händer ibland - googla och du skall finna.
Citera
2018-04-03, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hmm...låter komplicerat att få grepp om vad som gäller. Jag förstår inte riktigt vad som avgör hur länge de sitter. Men det blir väl ett bra gäng för Madsen att försöka diskutera teknik med...

Obestämd tid utan prövning, en form av konservering med begränsningar stramare än en fängelsedom.
Dessa är direkt fara för andras liv och hälsa, går inte att jämföra med rättspsykiatrisk tvångsvård.
Det går lika lite bota Madsen som det skulle gå att bota en pedofil, dessa är omöjliga fall.
Citera
2018-04-03, 21:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att jag kan något speciellt om ubåtar; det jag kan har jag lärt mig från dig, Cellplast, Skunkjobb (som också hatar mig av någon anledning), Dr Svenne, Whyback, "Tysken" och några till. Fast jag HAR ganska lätt för att lära mig nya saker... Grejen är, att Ditte redan hade bilden klar för sig på väg till Dragörs hamn, innan M hade kommit iland och berättat för dansk TV att han inte hunnit stänga luckorna. Ditte kunde alltså inte veta att N sjunkit med öppna luckor, vid det tillfälle då hon redan bestämt sig för att M sänkt henne medvetet.

De påståenden du gör förutsätter att du kan en faslig massa om ubåtar, och därtill att du också känner väl till förhållandena i det specifika fallet. Men faktum är ju att ingendera av dessa är sant. Ändå påstår du att du vet bättre än Ditte vilka slutsatser hon kan och inte kan dra.
Nu påstår du återigen att hon menat sig "veta" saker och "bestämt" sig för något i ett tidigt skede. Kan du vänligen länka din referens till dessa dina påståenden om Ditte. Jag uppfattade nämligen inget annat än att hon nämnt att hon tänkt tanken att det var en medveten sänkning, till följd av den information hon fått. Så, vänligen, presentera referenserna som backar upp dina påståenden!

Citat:
Ditte berättade ju i rätten något tråkigt om, att M hade bjudit ut henne till hangaren, då han trott att hon var en kvinna, när hon kommenterat på en Facebooksida som handlade om raketbränsle. Men att Ditte då hade upplyst M om att hon bytt kön, och att de dessutom haft att göra med varandra tidigare på den tiden då hon varit en man, och dessutom den man som underkänt Freya... Du tror inte att en hetlevrad man som M har svarat något rejält hetsigt och sårande på det..? Det enda rätta hade varit, att kalla in ett expertvittne som aldrig hört talas om M och hans N förut...

Nej, det tror jag verkligen INTE! PM var gränsöverskridande, han hade sex med såväl kvinnor som män och ville hela tiden prova nya saker och överskrida nya gränser. Jag tror snarare tvärtom att PM blev eld och lågor att få ha sex med Ditte just av denna anledning, och snarare i så fall att PM blev upprörd över ännu ett avvisande.

Citat:
En annan tanke: det danska försvaret har ju inte haft några ubåtar på länge, så hur uppfräschade kan Dittes kunskaper vara egentligen..?

Du menar, hur mycket kan en person som jobbat som chief på en militär ubåt i 20 år veta om en ubåt byggd efter pre andra världskriget teknologier? Tja, ungefär hur mycket som helst. Ditte var utbildad maskinist såväl civilt som militärt. Få människor kan lika mycket om dylika motorer som Ditte, det kan jag lova dig. Och jag vet vad jag talar om, det kan jag också lova dig, för jag har nämligen en liknande utbildning i bagaget.

Citat:
Hmm... Såg du livesändningen från natten då Nautilus bärgades, tömdes på vatten och undersöktes..? Den första som gick ner - den feta tanten som alla som följde livesändningen skojade om ("it is not over till the fat lady sings", "hur ska hon ens komma igenom tornet utan att fastna") - var Ditte... Jag tror att t.o.m. en så sexfixerad man som Madsen drar gränsen där..!

Du menar, att om du säger en massa förnedrande saker om Ditte, så blir hon mindre värd?
Det enda det säger något om, är dig. Men allt det visste de flesta av oss redan.

Och som sagt - Nej, tvärtom, PM var säkert mycket begeistrad över Ditte.

Citat:
Det är skandal!

Jaha? Du vet alltså att det förhåller sig så? Hur kan du veta det?
Nu är du där igen och påstår en massa saker som du inte vet ett skit om. Bara för att jag ifrågasätter något, så drar du genast slutsatsen att det inte kan vara på något annat vis. Lika vilsen som vanligt!
Citera
2018-04-03, 21:56
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

!

Tja, nu är D inte född med exakt kön utan tilldelats ett juridiskt kön, så att den detaljen ska vara klarlagd och inte förvriden. När det gäller kunskaper så skiljer det sig från Madsen som är självlärd, och kanske inte expert som danska flottan skulle anlita även om du tycks inbilla dig att detta är ett genius. Så för att klargöra hur mycket värt Dittes vittnesmål är, så kan man bara använda ett ord så som totalsågning och att domstolens inte ens kommer värdera Madsens förklaring till KW död.
Som säkerligen kallas det lämnar vi därhän eftersom det inte alls är sannolikt. Och man kommer nämna Dittes rapport i domslutet.
Citera
2018-04-03, 21:58
Medlem
Bara fortsätta såga!

ÅK - Tilpasser du din forklaring i takt med efterforskningen?

MP - Det er ikke det jeg siger. Jeg siger, at når der gøres fund, som gør at sandheden kommer frem. Hvis ikke I havde lavet den - undskyld mig - ret fantastiske efterforskning, så havde jeg holdt fast i min første forklaring.*

https://ekstrabladet.dk/112/live-peter-madsen-vidner/7067187
Citera
2018-04-03, 21:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Fin iakttagelse!
Du har helt rätt.
Mer sånt, tack, istället för tjafs med trådens kretin.
Ja, det är intressant att kolla på finliret han sysslar med.
Det är en annan del som intresserar mig och det är just vad även reportern noterar retroaktivt - att han använder analogi.
Han ORKAR inte låta bli att läcka delar kring sin inre värld vilket i sig är identiskt samma beteende som år 2014 (vision om att göra nåt kriminellt brott) och jag ser det på bloggen i hans egen text.

Förutom detta finns fenomenet att hänga upp berättelser på delar av sanningshalt (i stora drag) för att lättare kunna ljuga kring ett händelseförlopp.

Backar man tillbaka att han med förkärlek läcker visst material kan man försöka extrahera vissa specifika meningar.
Vad jag alltså menar är hur arroganta sexualsadistiska psykopater beter sig om de så heter Rader, Bundy eller PM.
Allt faller tillbaka på grandiositet, att de skryter och kan inte låta bli självhävdelse. Talar i gåtor och driver gäck - och njuter.
PM pratar alltså underfundigt, sublimt, dubbelbottnat.

Meningen när han säger att Kim hade typ time of her life innan hon dör är dubbelbottnad.
Hon mådde säkert bra som helt ovetande (sant), han skryter samtidigt om hur utomordentligt trevligt sällskap han var (grandios) - men sen lär hon haft ett veritabelt helvete. Där stoppar meningen.

Den här meningen kan hinta om att hon ventilerat viss oro inför dyket och det vore inte omöjligt om han "skämtsamt" dikterat vad hon kan skriva:
"Im still alive btw".
"But going down now".

Innan avfärd har han nån märkligt procedur för sig (förutom att packa mördarkit och kanske fixa med spännremmar) - se mening vad han säger till Nautilus:
" Peter Madsen forklarede, at han tog fem minutter for sig selv på ubåden, inden Kim Wall kunne komme ned i den.
– Havde du noget, som du skulle forberede?
– Jeg plejede at sige, at Nautilus skulle tage en dyb indånding, inden den skulle ud og sejle, siger Peter Madsen."

Det finns fler exempel.
Senast redigerad av develi 2018-04-03 kl. 22:01.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hon har rätt i sak och hon vittnar på ett trovärdigt sätt om sina iakttagelser. Däremot blev hon inte tillfrågad om sina TANKAR i bilen på väg till hamnen. Att hon utan uppmaning brrättar om sina i förväg gjorda antaganden, som inte har någon som helst betydelse i fallet, gjorde henne till ett LITE sämre vittne än åklagaren må ha önskat. Det antyder att hon inte kom till brottsplatsen med helt öppna sinnen.
P s var det hon som höll på och klättrade väldigt klumpigt på ubåten i realtidssändning? Minns tydligt en kvinna i blå overall som hade mycket svårt att ta sig upp för stegen och hon såg inte ut som en polis. Nu fattar jag att hon var "superexperten"!

Hon får naturligtvis information om att den stegrande sjönk på 30 sekunder. Hon Ska i det läget tolka informationen på väg mot haveriplatsen.

Hon gör sitt jobb helt enkelt.
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Om rätt ska vara rätt så föddes Ditte Dyreborg som hermafrodit och fick en s.k. könskorrigering redan
som nyfödd. Hon hamnade mittemellan två kön, det händer ibland - googla och du skall finna.

Om rätt ska vara riktigt rätt, så föddes hon som intersexuell

Men oavsett så är "transa" inte rätt ordval, det är bara ett tillmäle från vilsna varelser som inte har något bättre att komma med, än att försöka förnedra allt och alla som inte går deras förlorade väg.
Citera
2018-04-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Tack, ville bara se om han specificerat mer än du gjorde - han har ackreditering för besiktning av civila ubåtar genom ett internationellt klassificeringssällskap, man skulle kunna kalla honom legitimerad besiktningsman. Och alltså inte specifikt för "hemmabyggen" utan för icke-militära ubåtar. Vidare skriver han följande angående fallet i samma inlägg: "Ist also das Ventil technisch okay und 100% Frischluft in den Gasbehälter - ist die aktuelle Story bereits wiederlegt." - Är ventilen i ett tekniskt okej tillstånd och gasbehållarna innehåller 100% frisk luft så är PMs förklaring redan motbevisad.

De hittade inget fel på ventilen och ingen kolmonoxid eller koldioxid i luftbehållarna. Hur ställer du dig till det?

Och förresten, du har fortfarande inte bemött mitt svar angående din idé om att ubåtsexperten skulle ha dragit till med liknelsen med en lådbilsubåt för att "trycka till" PM...
Det här är ju magiskt, ja, läser man tyskens inlägg så sågar han ju också Madsens förklaring. Det är lite lustigt, Merwinna som är så snabb på att läsa allt han skriver, måste ha missat just den detaljen, och att du skrev det här i ditt svar till henne.

himla konstigt, inte heller den här totalt nya förklaringen från ingenstans när Madsens gamla lögner blivit motbevisade ett par gånger verkar alltså stämma. Det är som att han än en gång ljuger, trots att han redan gjort det flera gånger i rad? Nästan, NÄSTAN som att han har något att dölja?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in