Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag har aldrig påstått att jag kan något speciellt om ubåtar; det jag kan har jag lärt mig från dig, Cellplast, Skunkjobb (som också hatar mig av någon anledning), Dr Svenne, Whyback, "Tysken" och några till. Fast jag HAR ganska lätt för att lära mig nya saker... Grejen är, att Ditte redan hade bilden klar för sig på väg till Dragörs hamn, innan M hade kommit iland och berättat för dansk TV att han inte hunnit stänga luckorna. Ditte kunde alltså inte veta att N sjunkit med öppna luckor, vid det tillfälle då hon redan bestämt sig för att M sänkt henne medvetet.
De påståenden du gör förutsätter att du kan en faslig massa om ubåtar, och därtill att du också känner väl till förhållandena i det specifika fallet. Men faktum är ju att ingendera av dessa är sant. Ändå påstår du att du vet bättre än Ditte vilka slutsatser hon kan och inte kan dra.
Nu påstår du återigen att hon menat sig "veta" saker och "bestämt" sig för något i ett tidigt skede. Kan du vänligen länka din referens till dessa dina påståenden om Ditte. Jag uppfattade nämligen inget annat än att hon nämnt att hon tänkt tanken att det var en medveten sänkning, till följd av den information hon fått. Så, vänligen, presentera referenserna som backar upp dina påståenden!
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Ditte berättade ju i rätten något tråkigt om, att M hade bjudit ut henne till hangaren, då han trott att hon var en kvinna, när hon kommenterat på en Facebooksida som handlade om raketbränsle. Men att Ditte då hade upplyst M om att hon bytt kön, och att de dessutom haft att göra med varandra tidigare på den tiden då hon varit en man, och dessutom den man som underkänt Freya... Du tror inte att en hetlevrad man som M har svarat något rejält hetsigt och sårande på det..? Det enda rätta hade varit, att kalla in ett expertvittne som aldrig hört talas om M och hans N förut...
Nej, det tror jag verkligen INTE! PM var gränsöverskridande, han hade sex med såväl kvinnor som män och ville hela tiden prova nya saker och överskrida nya gränser. Jag tror snarare tvärtom att PM blev eld och lågor att få ha sex med Ditte just av denna anledning, och snarare i så fall att PM blev upprörd över ännu ett avvisande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
En annan tanke: det danska försvaret har ju inte haft några ubåtar på länge, så hur uppfräschade kan Dittes kunskaper vara egentligen..?
Du menar, hur mycket kan en person som jobbat som chief på en militär ubåt i 20 år veta om en ubåt byggd efter pre andra världskriget teknologier? Tja, ungefär hur mycket som helst. Ditte var utbildad maskinist såväl civilt som militärt. Få människor kan lika mycket om dylika motorer som Ditte, det kan jag lova dig. Och jag vet vad jag talar om, det kan jag också lova dig, för jag har nämligen en liknande utbildning i bagaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Hmm... Såg du livesändningen från natten då Nautilus bärgades, tömdes på vatten och undersöktes..? Den första som gick ner - den feta tanten som alla som följde livesändningen skojade om ("it is not over till the fat lady sings", "hur ska hon ens komma igenom tornet utan att fastna") - var Ditte... Jag tror att t.o.m. en så sexfixerad man som Madsen drar gränsen där..!
Du menar, att om du säger en massa förnedrande saker om Ditte, så blir hon mindre värd?
Det enda det säger något om, är dig. Men allt det visste de flesta av oss redan.
Och som sagt - Nej, tvärtom, PM var säkert mycket begeistrad över Ditte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det är skandal!
Jaha? Du vet alltså att det förhåller sig så? Hur kan du veta det?
Nu är du där igen och påstår en massa saker som du inte vet ett skit om. Bara för att jag ifrågasätter något, så drar du genast slutsatsen att det inte kan vara på något annat vis. Lika vilsen som vanligt!