2018-04-06, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tack för länk. Sten Levander är en favorit, otroligt intressant att lyssna på, hans stil liknar ingen annans, hans förklaringar är okomplicerade och givande. Har kollat många filmklipp där han tar upp olika saker, som psykopati. Han är en riktig pärla som berättare med all sin erfarenhet och gedigna kunskaper.

"Sten Levander var för en tid sedan på Ikea i Kungens kurva söder om Stockholm. När han stod i den långa kassakön kom det fram en man och trängde sig in med kundvagnen.

- Han hånflinade och ställde sig framför mig med sin lilla pojke. Jag flyttade ut hans vagn, men han flyttade in den igen. Då råkade jag välta vagnen över den lilla sonen. Det blev bråk och vakten blev tvungen att lyfta ut oss, säger Sten Levander.

Han tycker att fler ska agera som han.
- Människor ska svara aggressivitet med aggressivitet. Det är det normala, säger Sten Levander.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngb4Eo/skot-man-i-bakhuvudet--doms-till-fangelse
Citera
2018-04-06, 17:43
Medlem
Honan6s avatar
När historien började med en försvunnen ubåt, så kunde väl inte många av oss i tråden ha anat att Madsen var ett rovdjur som sexualsadistiskt hade mördat och styckat Kim levande för sitt eget höga nöjes skull.

Jag förstår att han älskar katter, de dödar för rent nöjes skull och leker med sina offer tills det slutar bli roligt. En död fågel eller en död Kim är inte roligt att leka med.
Den döda kroppen blir ett problem och måste styckas upp i mindre problem. Han trodde aldrig att kroppsdelarna skulle hittas. Det är rent av ett under att alla delar hittades och tack vare det kunde rovdjuret Madsen hållas i fortsatt förvar.

Jag får en bild av att han spinner av njutning när han spelar upp sin upplevelse av mordet och kanske han fortfarande får sin "autoerotik" i kalsongerna. Den där dåren har ett begär som inte går att bota och kan aldrig släppas ut bland människor.

Kommer han kunna hålla sig från att berätta sanningen om hur Kim dog? Jag har en känsla av att han skulle njuta av att få berätta med egna beskrivningar istället för åklagarens.
Citera
2018-04-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Å fy fan!
Och skarpvässade...
Ett bra verktyg när man skall jobba i trånga djupa motorer. Men fy fan vilka skador när man sticker upp dom i vaginan rätt upp i mage och buk. Inifrån. Han har fantasi PM. Och han har vidriga mekanismer och borde aldrig någonsin få vandra i frihet mer. Så sjuk så sjuk. Synd att dödsstraff inte finns i Danmark.
Citera
2018-04-06, 17:49
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"Sten Levander var för en tid sedan på Ikea i Kungens kurva söder om Stockholm. När han stod i den långa kassakön kom det fram en man och trängde sig in med kundvagnen.

- Han hånflinade och ställde sig framför mig med sin lilla pojke. Jag flyttade ut hans vagn, men han flyttade in den igen. Då råkade jag välta vagnen över den lilla sonen. Det blev bråk och vakten blev tvungen att lyfta ut oss, säger Sten Levander.

Han tycker att fler ska agera som han.
- Människor ska svara aggressivitet med aggressivitet. Det är det normala, säger Sten Levander.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngb4Eo/skot-man-i-bakhuvudet--doms-till-fangelse
Åh, så himla intressant. Det visar Levader i ett nötskal!
Skitsamma allt han presterat och gjort för psykiatrin under sin långa karriär.
Ett så typiskt inlägg av en kunskapsrädd och faktaresistent person som du.
Det är bara att beklaga.
Citera
2018-04-06, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Om jag förstått saken rätt så döms man i Danmark sällan till livstid för ett mord (singularis).
Men detta är ju ett unikt fall. Personer som Madsen kan inte släppas ut - någonsin. De kommer vara precis lika farliga så länge de kan stå på benen. Därför borde förvaring på obegränsad tid - mao tills han bedöms inte längre utgöra en fara för andra - vara det logiska straffet. Åklagaren yrkar dock på livstids fängelse i första hand, vilket jag har lite svårt att förstå.

Möjligen är förvaring lite som rättspsyk i Sverige - psykopater vill ju ofta dömas till det för då får de sin mentala hälsa prövad vid regelbunda intervaller och kan i princip släppas efter relativt kort tid om de lyckas manipulera och dupera personerna som ska göra bedömandet. Och är det något som psykopater är bra på är det just det.

Madsen har ju uttryckt oro för att dömas till förvaring, men det kan ju även vara list. Om han låtsas inte vilja dömas till förvaring, så blir det det han döms till (hoppas han).

Tror det är väldigt svårt även för en psykopat att överlista dagens rättspsykiatriker. De är (i alla fall i Sverige) ett helt team med olika specialiteter och arbetar på ett speciellt sätt för att stötta varandra och se till så att ingen går på manipulationerna från klienten. Så nej, jag tror inte alls att de kan bli lurade.
Citera
2018-04-06, 18:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Nu menade jag ju oss, vi som inte sitter i rättssalen. Och allt har som bekant inte redovisats för alla ens där. Tortyrfilmerna, t ex.

Vad vi som inte sitter i rättssalen får veta, bestämmer ju de olika reportrarna som livebloggar därifrån (efter riktlinjer från deras respektive arbetsgivare). TYVÄRR är det så - jag tycker att det svenska rättssystemet, där alla medborgare får ut FUP, är mycket säkrare.

De autentiska mordfilmerna (eller vissa av dem) och obduktionsbilderna på K har endast rättens ledamöter, Madsen, Betina (och självklart Jeppe som valt att visa upp dem) fått se, ja. Men övriga i rättssalen har fått dem beskrivna för sig, samt har fått höra ljudet från filmerna. Så det är inget hemligt, censurerat material.

Citat:
AB live

Finns ingen jävsituation, ingen konflikt/twist eller att DD skulle ha en "personlig hållning" till Madsen.

I början av 2000-talet blev Dyreborg ombedd att besiktiga Madsens första ubåt Freya. Eftersom den inte uppfyllde alla säkerhetsaspekter godkände hon inte ubåten. Hon gjorde bara sitt jobb.

Detta medför att det påstådda "jävet" består i att Madsen blev jävligt förbannad, såklart, över att ubåten inte godkändes då den inte uppfyllde alla säkerhetsaspekter.
Konflikt/twist/hämnd är något, som vanligt, enbart figurerar i Madsens skalle. Han gör ju alla till fiender som sagt eller gjort något som inte passar. HAN har alltså en "personlig hållning" till vittnet, HAN har hämndbegär - inte vittnet.

Alltså, vittnet är absolut inte jävig det är Madsen som är jävlig och sur.

Men vi VET ju hur Madsen beter sig när han är "sur". Han håller inte inne med något, och inga ämnen är tabubelagda... Du kan vara säker på att DD har fått veta att hon lever! Och att M har vridit om kniven där det gör mest ont... och att HON aldrig har glömt det, utan ruvat på sin hämnd.
Citera
2018-04-06, 18:01
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Verkligen olyckligt att offrets familj blandas in i detta. Hoppas verkligen att det inte spelade någon roll för utgången - även om att 10 år låter som en ganska kort tid.
Jag ogillar skarpt det amerikanska systemet där offrets anhöriga är med på att bestämma ifall gärningsmannen kan få tidsbestämd eller bli frigiven osv.

För då frias den ene mördaren - och den andre får sitta inne bara därför att offrets anhöriga är hämndlystna.

Godtycklighet med andra ord.

Inte missförstå, det var til 100 prosent tingretten i Trondheim som släppte fri honom, men den kriminelle och polisens son treffades vid flera tilfellen bland annat i en tv dokumentär. Det handlade om tilgivelse/förlåtelse. Men det är ju inte omöjligt at dessa möten kan ha påverkat människorna bakom beslutet.
Citera
2018-04-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
När historien började med en försvunnen ubåt, så kunde väl inte många av oss i tråden ha anat att Madsen var ett rovdjur som sexualsadistiskt hade mördat och styckat Kim levande för sitt eget höga nöjes skull.

Jag förstår att han älskar katter, de dödar för rent nöjes skull och leker med sina offer tills det slutar bli roligt. En död fågel eller en död Kim är inte roligt att leka med.
Den döda kroppen blir ett problem och måste styckas upp i mindre problem. Han trodde aldrig att kroppsdelarna skulle hittas. Det är rent av ett under att alla delar hittades och tack vare det kunde rovdjuret Madsen hållas i fortsatt förvar.

Jag får en bild av att han spinner av njutning när han spelar upp sin upplevelse av mordet och kanske han fortfarande får sin "autoerotik" i kalsongerna. Den där dåren har ett begär som inte går att bota och kan aldrig släppas ut bland människor.

Kommer han kunna hålla sig från att berätta sanningen om hur Kim dog? Jag har en känsla av att han skulle njuta av att få berätta med egna beskrivningar istället för åklagarens.

Det är jag också helt övertygad om, MEN det skriver han på i sin cell och räknar med att en liten dusör av sin berättelse lite då och då kan avyttras till högsbjudande media. Han vill förvandla sin personliga upplevelse till Förmögenhet!

Han kommer skända Kim och plåga hennes anhöriga så långt det bara går. För den snöda vinningens skull. Madsen äger inget samvete.

Kommer ihåg att det var en lärare som berättade att Peter ville bli Kändis (Raketer) och så ville han bli Rik.
Citera
2018-04-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad vi som inte sitter i rättssalen får veta, bestämmer ju de olika reportrarna som livebloggar därifrån (efter riktlinjer från deras respektive arbetsgivare). TYVÄRR är det så - jag tycker att det svenska rättssystemet, där alla medborgare får ut FUP, är mycket säkrare.

De autentiska mordfilmerna (eller vissa av dem) och obduktionsbilderna på K har endast rättens ledamöter, Madsen, Betina (och självklart Jeppe som valt att visa upp dem) fått se, ja. Men övriga i rättssalen har fått dem beskrivna för sig, samt har fått höra ljudet från filmerna. Så det är inget hemligt, censurerat material.

Men vi VET ju hur Madsen beter sig när han är "sur". Han håller inte inne med något, och inga ämnen är tabubelagda... Du kan vara säker på att DD har fått veta att hon lever! Och att M har vridit om kniven där det gör mest ont... och att HON aldrig har glömt det, utan ruvat på sin hämnd.

Varför är det säkrare tycker du? Jag tycker det är utmärkt att inte vittnen får läsa vad den åtalade sagt. Är man FÖR den åtalade kan man tillrättalägga sina vittnesmål utefter det. Och ta chansen att inte bli åtalad för mened.

Men sluta nu. Ditt inlägg säger, tyvärr, väldigt mycket om dig. Häpnadsväckande. Du kan inte projicera din egen bristande professionalitet på denna officer (DD). Som man känner sig själv, känner man andra. Tror du ska ta ett djupt andetag, och kanske (nu 8 månader senare) försöka leta rätt på din förlupna integritet? Kanske?
Citera
2018-04-06, 18:07
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Gagball

Var inne på detta igår, gagball tror jag inte då de borde ha hittat den. Däremot använt något som han stoppat in i munnen som skavt emot tandraden, och sedan knutit eller satt spännrem över.

Jag är nog mest inne på att han använt sitt skärp och satt spännet över munnen när han dragit åt.
Ett metallspänne som legat emot tsndraden i underkäken och skavt mot tänder o tandkött. Det kan jag se framför mig.
Men det har inte redovisats något dna på skärpet som hittades å andra sidan. Kan bero på att vattnet spolat bort det i så fall.

Nu sades det samtidigt att det fanns ett otal fynd som man inte dna testat . Som alltid i utredningar så måste de prioritera forensiskt material pg a. ekonomiska skäl och kan inte analysera varenda beslagtaget föremål från brottsplatsen. Finns säkert mycket mer att hitta och dra slutsatser av, dock har man bedömt att den tekniska bevisning som framlagts ska räcka.
Senast redigerad av PhDSalander 2018-04-06 kl. 18:11.
Citera
2018-04-06, 18:12
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Fast, du har ingen aning om
1. Att PM verbalt attackerat Ditte på det sätt du spekulerar. Följaktligen heller inte
2. Att hon blivit så hatisk mot PM...
3. ...att hon bestämt sig för att hämnas.

Spekulationer, alltihop. Lägg därtill att du tror att Ditte, i egenskap av örlogskapten/ubåtsexpert, skulle riskera sitt rykte och karriär genom att fabulera kring slutsatserna rörande den tekniska undersökningen. Hål i huvudet.
Citera
2018-04-06, 18:12
Medlem
Citat:
Åh, så himla intressant. Det visar Levader i ett nötskal!
Skitsamma allt han presterat och gjort för psykiatrin under sin långa karriär.
Ett så typiskt inlägg av en kunskapsrädd och faktaresistent person som du.
Det är bara att beklaga.

Ojojoj. Blev det jobbigt nu att ha Sten Levander som sin idol?

Artikeln visar att Sten Levander inte med ett enda ord beklagade över det faktum att den lille och totalt oskyldige SONEN blev ett offer för Stens aggressioner gentemot pappan.

”Råkade välta vagnen över den lille sonen..”. .

Sen är det också värt att notera att den ”aggressiva mannen” inte hade någon fysisk kontakt med Sten INNAN sten välde vagnen på hans son.

Jag kom att tänka på en viss Madsen som också skulle ha kunnat agera lika aggressivt ifall han upplevde någons ”hånflin” i en kassakö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in