2018-04-05, 06:05
Medlem
PhDSalanders avatar
Det kan vara på sin plats att ha anklageseskriften framför sig senare idag när åklagaren ska gå igenom Madsens mentalerkläring

Publicerad 20180123 i dagens.dk ( Tack Develi, hittade länken i ditt inlägg häruppe)

"I anklageskriftet uddybes det, at Peter Madsen medbragte en sav, en kniv, tilspidsede skruetrækkere, stropper, strips og rør den augustdag i 2017, da han havde aftalt med Kim Wall, at hun skulle med ombord på hans hjemmebyggede ubåd.

Det fremgår derudover af anklageskriftet, at Peter Madsen mishandlede Kim Wall ombord på ubåden ved at slå, stikke og snitte hende, mens hun var i live, hvorefter han slog hende ihjel og parterede liget, som han efterfølgende skilte sig af med i Køge Bugt.

Dødsårsagen er fortsat ukendt, men Jakob Buch-Jepsen fra Advokatur for Personfarlig Kriminalitet ved Københavns Politi fortalte på pressemødet i sidste uge, at det ud fra retsmedicinske undersøgelser tyder på, at Kim Wall døde af halsoverskæring eller kvælning.

I anklageskriftet fremgår det også, at Peter Madsen er tiltalt for 'andet seksuelt forhold end samleje' ved at have bundet og mishandlet Kim Wall og derefter stukket og snittet hende ti gange på ydersiden af hendes kønsdele og fire gange inde i vagina med en kniv eller skruetrekker.

Peter Madsen erkender partering, men han nægter fortsat drab samt anklagen om andet seksuelt forhold end samleje.

Retspsykiatrisk Klinik i København vurderer, at Peter Madsen er egnet til straf og kan idømmes forvaring, hvis han kendes skyldig.

Retslægerådet vurderer, at Peter Madsens personlighed gør, at det kan være påkrævet, at han idømmes forvaring, idet der er 'en væsentlig og nærliggende fare for, at han kan udgøre en fare for andres liv og helbred og velfærd'. "
Citera
2018-04-05, 06:08
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Med tanke på allt blod så tyder det på att styckningen skedde i samband med eller alldeles efter döden. Då var väl KW inte mer värd för honom än eländiga sopor han måste göra sig av med. Han har själv uttryckt något liknande sjukt som att: "då var hon ju ändå död".

Några timmar efter döden rinner det inte ut en massa blod ur kroppen. Processen stannar av när blodcirkulationen upphör. Efter hans sovpaus har den definitivt upphört och då 'skvätter' det inte blod.

Han kunde alltså inte ens fatta varför man normalt respekterar en död människa. "Jag beslöt att ge henne en värdig sjöbegravning" är bara sånt som en människa totalt i avsaknad av empati kan säga, efter att dessutom ha styckat henne för att "kunna ta upp henne ur ubåtsluckan"....

Bra om nån här som sparar på länkar kan konstatera detta med blodflöde före och efter döden med en sådan länk.

Så tror jag också och att han lagt sig för att sova har jag aldrig trott.
Citera
2018-04-05, 06:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Surt sa räven
Helt riktigt, han har inget jämfört med hennes erfarenhet.
Verkligen som en blek skugga, som du skrev.

Hon har kompetensen, erfarenheten, all utbildning han saknar och dessutom har hon en jävligt hedersam titel också. Som väger några ton mer än"titeln" Amatör-Kapten-Vladimir.
Fan vad avundsjuk det lilla lögnaktiga, inkompetenta narcissistkräket ska vara på hennes gedigna kunskaper, erfarenheter och den pondus hon har. Respekt för sitt kunnande, som den utomordentligt duktiga ubåtsexpert hon är. Hon är allt han saknar och är allt han aldrig skulle kunna bli.

Han är en enkel amatör i jämförelse med för stora planer pga sina diagnoser.
Säkerhetsregler, vad fan är det? Det viktiga är ju att han byggt ubåten med material som man kan köpa typ varsomhelst. Peter den lille som bygger luftskepp utan verklighetsförankring.
Mosad som en liten fluga av ett superproffs.
Precis som det ska vara.

Fast hennes erfarenhet av ubåtar måste ju vara väldigt gammal. Den sista ubåten som danska flottan hade togs upp ur vattnet 2004, alltså 14 år sedan. Och jag tvivlar att de har personal som regelbundet får åka utomlands och öva på andra flottors ubåtar. Hur mycket expert hon än har varit en gång (tänk även på att hennes könsbyte och psykiska problem tagit mycket av hennes tid), så lär hon ha glömt det mesta. Dessutom: om man lyssnar på när försvaret ställer frågor om undersökningen hon gjorde av Nautilus, så säger hon hela tiden typ "nej det har jag inte gjort", "nej det såg jag ingen mening med att göra" o.s.v.. Hon verkar helt borta.
Citera
2018-04-05, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, i dag ska bli mycket intressant och som du hoppas jag att vi får ta del av mer?

Brilljant svar av ÅK att det inte kommer ”bag på” madsen vis han sögt på söde katter! Hahaha! Det återges ju ganska olika på olika sidor och det känns som om man missar en hel del bra saker?

Ingen kan väl tro att det inte är just hans sökningar på de saker som passar in på det Kim utsattes för som inte skulle vara av intresse? Det är ju helt absurt att hävda att det bara är en liten del av allt sökmaterial. Vad spelar det för roll? Ingen normal människa söker ju på det han gjort. Ingen.

Normalt läser man upp konklusioner från mentalerklæringen, vad som ingår i konklusioner har jag tidigare skrivit om här:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-04-05, 06:14
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Den noggranna redogörelsen åklagaren gjorde i dag där han visade på att Madsen sökt på grova våldsfilmer nästan varje dag i sin mobil under senare delen av sommaren och att det oftast är samma sökord: halshuggninngar, våld, smärta, osv. Dessa filmklipp han sökt på leder också ofta till filmklipp som sen hittats på hårddiskar Madsens verkstad.

Åklagaren lyckas då stärka sambandet mellan Madsens våldssökningar i telefonen med de våldsfilmer som hittats i verkstaden. Alltså, Madsen har aktivt laddat ner och sparat på hårddisk många av de filmer han sökt på i sin mobil. Just att visa detta samband med mobilsökningar och ett aktivt nedladdande och sparande i hårddisk. Då spelar liksom sökningar på kattungar ingen roll, inte heller om man kan veta exakt vilka av filmerna han sökt på han kollat på i mobilen (vilket han givetvis gjort).

B.la gick åklagaren också igenom innehållet i en av Madsens beslagtagna datorer. Första halvåret 2017 har det gjorts mer än 5000 sökningar på datorn och många med mycket grovt och våldsamt innehåll. Det här redogjorde åklagaren för kronologiskt vilket gav en oändlös rad av våld, mord, självmord, tortyr och grova övergrepp.

I slutet av juli (27) sökte Madsen på "220x3mm aluminiumrör".
Dagen efter använde han telefonen för att söka efter grova våldsfilmer.
Åklagaren tog ju upp det här som intressant eftersom Kim Walls kropp tyngts ned med just aluminiumrör.

Det här var bara en del av det åklagaren tog upp gällande våldsfilmerna, men mycket viktiga detaljer anser jag.

Fakta sparkar hårt.
På Madsen.

Det hela blir ju ett pussel som passar perfekt, bit för bit sätter ÅK skickligt ihop det!

Så tillfredsställande det var att höra sökningen på aluminiumrör. Den sparkade högt och hårt.
Citera
2018-04-05, 06:17
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Normalt läser man upp konklusioner från mentalerklæringen, vad som ingår i konklusioner har jag tidigare skrivit om här:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Tack för alla dina bra inlägg.

Jag ser fram emot i dag och mer information.
Citera
2018-04-05, 06:23
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast hennes erfarenhet av ubåtar måste ju vara väldigt gammal. Den sista ubåten som danska flottan hade togs upp ur vattnet 2004, alltså 14 år sedan. Och jag tvivlar att de har personal som regelbundet får åka utomlands och öva på andra flottors ubåtar. Hur mycket expert hon än har varit en gång (tänk även på att hennes könsbyte och psykiska problem tagit mycket av hennes tid), så lär hon ha glömt det mesta. Dessutom: om man lyssnar på när försvaret ställer frågor om undersökningen hon gjorde av Nautilus, så säger hon hela tiden typ "nej det har jag inte gjort", "nej det såg jag ingen mening med att göra" o.s.v.. Hon verkar helt borta.

Du talar om Danmark medlem i NATO, och inte någon oväsentlig kapten.
Rapporten är skriven och hon anses vara expert.Sluta med könet nu är du vänlig.
Hon har den tyngd som krävdes för att sänka en dåres inbillade värld och lögn.
Det fanns en chans innan Ditte avlade sin rapport, men nu är det helkört för Madsens påstående.
Hon kanske skickar en tvålkopp och en badanka till Madsen på förvaringen som present senare.
Senast redigerad av Moosky 2018-04-05 kl. 06:25.
Citera
2018-04-05, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Åklagarens viktiga verktyg - 50 cm lång Skuvmejsel

PM påstår den fanns i ubåten för att användas som jordspett. Han sa sig ha huggit med mejseln mot Kims underliv men enbart för att förhindra gasbildning.

- Inget vittne har någonsin sett en sån mejsel varken i ubåt eller verkstad.
- Att medföra skruvmejseln innebär planering, slipning likaså.
- Som jordspett har den aldrig behövt slipas till en spetsig syl.
- Att PM huggit för att förhindra gaser dementeras av rättsläkaren.
- Kim var vid liv eller döende när skadorna i underlivet tillfogades.

Då det är svårt att föreställa sig den stora skruvmejseln bifogas en bild på en en mejsel i motsvarande längd:

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1K47DSpXXXXamXXXXq6xXFXXXX/20-Inch-by-2-Phillips-Extra-Long-Screwdriver-Magnetic-Cr-v-Screwdriver.jpg_640x640.jpg

Källor:

Ja fy f-n för den bilden! Sedan SMSet med manus:

Jeg binder dig fast og gennemborer dig med et stegespyd.

- Så kommer hobbykniven frem, og jeg kigger på din hals... hvor er pulsåren...

"Du skal bindes fast til Nautilus"

"Jeg har en (mord) plan klar som en stor nydelse
"
Citera
2018-04-05, 06:35
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Oavsett så är det sökningen som är det viktigaste. Men sen självklart har han kollat på allt han sökt på. Och det är intressant hur vittnen beskriver honom som manisk eller som Kim beskrev honom "all over the place".

Detta var inte första gången han mördar. Med en sån manisk drivkraft och fixering är jag nu övertygad. Tror han mördat förut, kanske styckat någon, men kan likaväl ha varit något av allt det andra han sökt på; "rape", "strangle" osv. Finns ju en del olösta fall. Och några där de inte blivit våldtagna men mördade genom strypning eller liknande. Han sökte på halshuggning av "chines woman". Det för tankarna till japanskan som mördades och styckades.

Ja manär duktigt naiv om man tror att detta är första mordet av mr Madsen. Skulle inte förvåna mig om han ville åka dig den här gången. Han är kanske den värsta seriemördaren i norra Europa.

Han har åkt runt kusterna och mördat ett antal kvinnor och kanske män. Tänk också på att han sänkte sin första u-båt. Varför gjorde han det? Kanske han ville förstöra bevis för alltid.
Citera
2018-04-05, 06:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Att Sigrid inte orkar vittna och är psykiskt svag/skör förvånar inte det minsta. Ex flickvänner fruar ska enligt expertis ha den bästa infon. De som är i relation med sexualsadisten är inte speciellt trovärdiga då ämnet är så känsligt. Om det hade gått längre tid och S fått tid att återhämta sig hade hennes vittnesförhör varit väldigt betydelsefullt är min övertygelse.
Jag håller med dig men jag tror också att hon känner stort obehag av att behöva berätta om sina egna funderingar. Det är ju högst troligt att även hon gillar lite kinky sex? Inte som PM så klart men vem vill sitta och återge sina egna skruvade fantasier?

Allt inför öppna dörrar så att alla som är närvarande får ett ansikte på henne. Hon blir inte längre ”anonym”, det har ju varit svårt att hitta bilder på henne fram tills nu så alla har ju inte en tydlig bild på hur hon ser ut.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-05 kl. 07:14.
Citera
2018-04-05, 06:53
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Va? Vilken film? Vad hände?
Du kan läsa extreabladets, och andra, live rapportering från rättegången. Då får du veta e.n del vidriga detaljer rörande de filmer Madsen tittat på.
Citera
2018-04-05, 07:12
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast tänk på att denna "ubåtsexpert" är en mycket psykiskt skör person. Texter om detta (där hon säger hur hon har lidit för att hennes föräldrar valde fel kön åt henne som bebis) har andra redan länkat till i tråden, så det behöver jag inte göra. Vi vet att när Madsen blir arg så skräder han inte orden, och några tabubelagda ämnen har han inte heller. OM han har vräkt ur sig åt henne om hennes kvinnlighet och sexighet, eller brist på dessa kvaliteter kanske snarare, i ilskan över att hon underkände Freya, så har det tagit henne hårt. Och hon har inte glömt det. Nu fick hon sin chans att hämnas, och det var ytterst olyckligt. Jag förstår inte heller varför inte Betina anfört något om det..?

Men du spekulerar ju bara. Det finns ingenting som talar för att hon vill 'hämnas'. Mer än att du illvilligt gissar att det ligger till så. Tror du PM skulle sitta lugnt och stilla om det var hans Nemesis och dödsfiende som vittnade?
Och, igen: du är ju världssämst på att gissa och dra slutsatser. Det visar sig a l l t i d att du har fel.
Du ville ju ha dit Tysken istället. Vad är din kommentar på inlägget som citerades här inne, där han avfärdade PM:s förklaring och höll med den fete, inkompetente, äcklige och elaka Ditte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in